Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - Nelsson

Sivuja: [1] 2 3 ... 16
1
Roolipelit / Vs: Unelmia keltaisesta kuninkaasta
« : Lokakuu 19, 2014, 23:17:42 »
Peluutin Vasenin tien NR:n porukalle ja omalla tavallaan varmasti sairain peli, missä olen koskaan ollut mukana. Kakkuskenaario pitää joskus peluuttaa ja varmaan joitain muitakin. Hyvä kokoelma on siltikin vaikkei yhtään skenaariota saisi itse peluutettua.

2
Ars Magica Turku / Vs: [1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit
« : Lokakuu 19, 2014, 03:46:33 »
Pojat katsoivat Agnusta ja Maimua epäuskoisesti. "No ette varmaan oo saanu nii montaa ku me!", Eero vastasi. "Me ei ees koiteta saaha nuita isoja! Ne saattaa sitäpaitsi purra."

Eeron kaveri oli tässä vaiheessa jo ajautunut parin metrin päähän ja kahlasi hitaasti syvemmälle niin että oli kohta jo vyötäisillään vedessä. "Heei! Heeeei! Täällä oli yks ihan tosi iso! Ette usko miten iso!"

Eero oli heti menossa innoissaan kohti kalaa, mutta tajusi sitten katsoa Agnusta ja Maimua. Olivatko hekin nähneet kalan? Entä yrittäisivätkö he rynnätä kalan kimppuun ennen Eeroa?

***Agnuksella on kieltämättä vedessä ollessaan tunne, että syvän veden rajamailla liikkuu jotain.. olisivatko pojat nyt nähneet sen? ***

3
Ars Magica Turku / Vs: [1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit
« : Lokakuu 13, 2014, 18:47:00 »
*** Annoin tälle vähän aikaa, jos Nephilim olisi ehtinyt mukaan, mutta nyt taas jatkuu... (ja vielä saa tulla mukaan seikkailuun jos ehtii) ***

Agnuksen ja Maimun saapuminen paikalle ei hetkauta vedessä leikkiviä lapsia paljoakaan, joten veteen on helppo uskaltautua kahlaamaan. Vedessä on jotain todella mielenkiintoista: "Kato! Tuolla on yks!" huutaa eräs suurin piirtein Agnuksen ja Maimun ikäinen poika ystävälleen ja säntää vyötärövedestä kohti rantakaislikkoa. Hänen kaverinsa säntää myös heti paikalle, mutta poikien pettymykseksi paikalla ei ole enää mitään. "Et sä sitä kuitenkaan sais! Vähän sä oot tyhmä Eero.", hänen kaverinsa kommentoi, mistä alkaa pian kinastelu siitä kuka nyt oikeasti on tyhmä.

Vedessä voi tosiaan nähdä pikkukaloja uiskentelemassa ja niiden pyydystäminen tuntuu olevan monen lapset mielipuuhaa. Syvemmässä vedessä on isompia poikia uimassa, mutta harvat uskaltautuvat niin syvälle, etteivät jalat yllä pohjaan. Heitä tuntuu kiinnostavan enemmän vedessä pulikointi kuin kalojen kiinniotto, mutta välillä he jäävät kaulaveteen seisomaan ja juttelemaan. Lähemmäs mennessä voi kuulla, että pojat usuttavat toisiaan, että kuka uskaltaa mennä pisimmälle. Isommilla pojilla on selkeästi myös jotain salajuttuja, joita pikkupojille ei kerrota.

Vedessä kahlatessa ja tilannetta katsellessa Agnuksen ja Maimun luo tulee pian kaksi poikaa, joista toinen on ilmeisesti nimeltänsä Eero. Molemmat ovat vedessä ilkosillaan, ja iältänsä varmaan saman ikäisiä kuin Agnus ja Maimukin. "Hei! Ootteko te saanu kiinni yhtään?" Eero kysyy.

4
Roolipelit / Vs: [Ryhmäluolailu] Kolme koboldia
« : Lokakuu 12, 2014, 19:26:14 »
Snark kiroaa mielessänsä edesmenneitä tovereitaan. Ei hän mikään pelkuri ollut, vaan ainoastaan tarpeeksi fiksu ja nokkela pysyäkseen hengissä. Nytkin huone, jossa on luuranko on varmasti vaarallinen - onhan sinne joku kuollut. Snark etenee varoen suoraa käytävää ja koittaa olla osumatta ansoihin ja hämähäkkeihin.

5
Roolipelit / Vs: [Ryhmäluolailu] Kolme koboldia
« : Lokakuu 07, 2014, 21:02:00 »
Hih heh, ratkaisevat päätökset :D Kuka uskaltaa pelata?

6
Roolipelit / Vs: [Ryhmäluolailu] Kolme koboldia
« : Lokakuu 04, 2014, 01:11:46 »
Soheltaessa miekkaa kohti punkin naamaa/silmiä taempaa tulevat ohjeistukset saivat Kaarnan lähinnä raivostumaan. Tämä punkki vaikutti vähän turhan isolta irrotettavaksi koboldinpissan avulla ja punkin riepottaessa Kaarnaa menemään tähtääminen tuntui muutenkin kohtuuttoman vaikealta. Vaikka vihollinen tuntui kohtuuttomalta ja oma lauma liian pieneltä ja typerältä, tiesi Kaarna silti sisimmässään olevansa melko häijy ja pahansisuinen otus, ja tällä sisulla oli aiemminkin selvitty vähintään kohtalaisesti. Kaarna painoi sisulla itselleen ja miekalleen tilaa.

"Tähtää itshe tarkemmin pisshihoushu! Kraaaaaa!!!", Kaarna huusi survoessaan miekkaa kohti punkin naamaa ja sitä kohtaa missä ehkä oli silmiä.

7
Ars Magica Turku / Vs: Season-päivitykset
« : Syyskuu 30, 2014, 13:23:32 »
EPH-hahmot kesällä 1250

Maagi Aagesen on vannottanut Veli Hartwigin kasvattamaan Pyhän Olavin konventioon suojaan tulleita lapsia. Ei ole selvää milloin Aagesenin on tulossa takaisin, mutta hän on painottanut, että lasten tulee oppia lukemaan ja kirjoittamaan latinaa. Opetuksessa painotetaan Agnuksen oppimista, Maimu voi olla tunneilla mukana, mutta hänen oppimisensa ei ole niin merkittävää. Veli Hartwigiin voi siis suhtautua siten, että hän on Artes Liberales/latina opettaja, communication +2, Artes Liberales 2.

8
Roolipelit / Vs: [Ryhmäluolailu] Kolme koboldia
« : Syyskuu 28, 2014, 18:41:29 »
Höh, eikö tätä kukaan muu pelaa :D

Snark säikähtää ötökkää, ja perääntyy taakse ja toivoo, että ei tulisi syödyksi. Eläimellinen kierous ja häijyys saa kuitenkin hänet pyörittelemään linkoa ötökän kiusaksi ja koittaa rikkoa ötökän kuoren mahdollisimman kovaa linkoamalla. Ötökästä ei taida löytyä heikkoja kohtia, mutta mahdollisimman ikävästi pitäisi nyt osata heittää...

9
Ars Magica Turku / Vs: Season-päivitykset
« : Syyskuu 28, 2014, 15:16:14 »
Kesä 1250

Heti jäiden lähtemisen jälkeen seuraa jakso varsin lämpimiä kesäpäiviä, joiden aikaan pelto- ja kylvötöitä tehdään kiireiseen tahtiin. Ensimmäiset kylvöt alkavat jo itää ja lehti tulee puihin nopeasti. Turkulaislapset saavat nauttia jo aikaisin lämpimistä uimavesistä ja tuoreita juureksia saadaan pöytään tavallista aikaisemmin.

Turun lähialueille on muuttanut jonkin verran ruotsalaisia melko varakkaitakin perheitä, ja heidän mukanaan Turkuun on tullut uusia kauppoja ja työpaikkoja. Varakas tulokasväestö on ottanut koteihinsa avuksi renkejä ja piikoja, ja huhu kertoo, että olot tulokkaiden parissa ovat varsin ylelliset.

Kesällä lapset saavat liikkua vapaammin kuin talvella ja rohkeus kasvaa lähteä kotoa kauemmaskin. Aurajoen suun tienoilla on melko kivoja luotoja, jonne rohkeimmat uskaltavat uida ja rannat ja saaret tuntuvat olevan aina täynnä seikkailua. Kun rannasta lähtee kauemmas, niin tuntuu että syvemmällä on jotakin vähän pelottavaa, mutta ehkä myös mukavaa. Tuntuu vähän siltä kuin joku katselisi veden alta.

Kesään liittyy myös seikkailu:
[1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit

10
Ars Magica Turku / [1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit
« : Syyskuu 28, 2014, 15:15:49 »
Meri on kivan lämmin ja vihertävän sininen. Rannan tienoilla on kallioluotoja ja kauempana merellä näkyy useita pieniä saaria. Lokit parveilevat ympäriinsä etsien syötävää ja kaukana kalastajaveneet risteilevät saarien lomassa. Rannassa on pyöreitä kiviä, mutta sieltä täältä löytyy hiekkaisiakin kohtia. Uimareissut ovat kivoja ja aallot juuri sopivan kokoisia. Meri on vähän jännittävä ja pelottava, mutta samalla valtavan mukava. Lähimmät luodot ovat saaneet uskalikot jopa niin pitkälle, ettei jalat yllä pohjaan. Uimataitoiset isommat lapset kuulemma käyvät luodoilla leikkimässä ja heillä on siellä jotain salaisuuksia.

Syvällä tuntuu kuitenkin olevan jotain muutakin, jotain eksoottista ja jännittävää. Välillä tuntuu, että siellä näkyy kuin jokin hopeainen vilahtaisi. Mitä lähemmäs syviä kohtia menee, sitä kutsuvammalta syvyys tuntuu. Jotenkin tunnostaa, että siellä on jokin olento. Jokin joka katsoo, mutta se ei varmasti ole kala. Tuntuu myös että se on jotenkin ihan kiva olento, eikä varmaan puraisisi, niin kuin kalat kuulemma joskus saattavat tehdä.

*** Tässä seikkailussa pelataan siten, että pelaaja/pelaajat vuorottelevat pelinjohtajan kanssa. Oman hahmon toimintaa ja uimaponnisteluja ja mietteitä saa kirjoittaa, mutta muuten pelinjohtajallisia vapauksia ei pelaajilla ole ***

11
Roolipelit / Vs: [Ryhmäluolailu] Kolme koboldia
« : Syyskuu 23, 2014, 02:18:07 »
Kaarna irvistää löyhkälle niin isosti kuin osaa. "Hyyyi! Mhiten ihanaa!" Vahva haju on jännittävä ja kiihdyttävä. Hän etenee penkomaan jätöksiä, luita ja keppejä ym. etsiäkseen jotain parempaa asetta tai ansoitusmateriaaleja. Jonkinlainen jekku olisi paikoillaan sille kuka ikinä heidän perässään onkin. Kaarna on melko varma, että joku/jotain vielä tulee heidän perästään.

12
Ars Magica Turku / Vs: [Peli-info] Myyttinen Turku ja peli-ohjeita
« : Syyskuu 17, 2014, 03:16:08 »
Muutamia tarkennuksia myyttiseen Turkuun ja lähiympäristöön (1250). Näiden infojen on tarkoitus antaa kuvaa siitä myyttisestä Turusta, missä nyt pelataan ja siten auttaa myös kehittämään hahmoja ja tarinaa edelleen. Olen pyrkinyt historialliseen tarkkuuten tässä siltä pohjalta, mitä olen kohtuudella saanut tietoa käsiin. Näitä ei ole tarkoitus muistaa ulkoa ja noudattaa tarkasti. Lue kerran läpi, ja toimi siltä pohjalta!

- Suomen rannikolla on muutamia pitäjiä, mutta ei varsinaisia kaupunkeja.
- Turku on Suomen suurin kauppapaikka, ja selkeästi alueellinen keskus
- Suomen alue on kuulunut Novgorodille tuntemattoman ajan, mutta asukkaat eivät ole mitenkään sitoutuneita itään. Sotilaallista läsnäoloa ei ole, eikä ole juuri ikinä ollut.
- Novgorodin vaikutus näkyy lähinnä kauppatavaroiden ja muutamien kolikoiden muodossa. Myös tarinoita idästä ja Novgorodista kerrotaan. Uutiset saapuvat kauppiaiden mukana.
- verotusta ja valtiota ei oikeastaan ole vahvasti ollut olemassa. Suomessa elämä on ollut melko kovaa ilman verotustakin, ja esim. ruotsalaisten, venäläisten, hämäläisten ja pohjalaisten rosvojoukot ovat ajoittain käyneet hakemassa eräänlaisia verotuksia toisiltaan puukolla ym. uhaten 
- suomalaisilla ei ole vahvaa kansallisidentiteettiä, mutta suomalaisuuden käsite on olemassa karkeana yleiskäsitteenä, jonka alle kuuluvat turkulaiset, hämäläiset, pohjalaiset, karjalaiset jne.
- Suomessa puhutaan muinaissuomea, Turussa jotain murteellista suomen, ruotsin ja viron kielen sekoitusta - siis turun murretta.
- Ruotsin kieli ja suomenruotsalaisuus, vaikka olemassa jo vuonna 1250, ovat periaatteessa tässä ajassa vasta tulossa vahvasti Suomen alueelle. Ruotsia osataan kohtuullisesti, mutta läheskään kaikki eivät puhu äidinkielenään ruotsia.
- venäjän kieltä osataan jonkin verran, viron kieltä ymmärtäviä on myös jonkin verran
- munkit puhuvat työkielenään latinaa
- uskonto on pakanuutta tai kristinuskoa, monet ovat sisäisesti pakanoita, mutta kumartavat kirkkoherroille viime aikojen ristiretkien vuoksi. Kirkon toiminta on myös saanut osan pakanoista ihan aidosti kääntymään krisinuskoon. Jonkinasteista ateismia tai agnostismia voi myös olla olemassa, uskonto on monille ihmisille suhteellisen häilyvä asia.

13
Roolipelit / Vs: [Ryhmäluolailu] Kolme koboldia
« : Syyskuu 14, 2014, 12:51:57 »
Snark haistelee ilmaa ja tutkiskelee ympäristöään. "Jaaa! Thuolla haishee kakka! Ja phunkkeja! Mennäänkö shinne?" Snark katselee Kaarnaa ja odottaa, että Kaarna rohkeana ja ilmeisen fiksuna koboldina tekisi nyt päätökset.

14
Ilmoitustaulu / Vs: Ars Magica 5th ed neppailua pelilaudalla
« : Syyskuu 13, 2014, 20:30:16 »
Tähän peliin mahtuu vielä :D

15
Ars Magica Turku / Vs: [Peliketju] Agnus ja Maimu
« : Syyskuu 13, 2014, 20:29:42 »
Jes! Ollaan oikeilla raiteilla pelaamisen suhteen. Katsoitkin Oton ja Maimun kokemuspisteet sääntöjen mukaan, ja jatka samaan malliin. Jos koet, että jokin tilanne on ollut hahmoille suorastaan seikkailu, niin on ok myöntää expoa myös adventure-säännön mukaan. Olin varautunut siihen, että myönnän expot, mutta ehdottomasti parempi näin päin! Jos ja kun tähän peliin saadaan lisää pelaajia, niin tarvittaessa tasapainotan expomyöntämisiä season kerrallaan.

Sivuja: [1] 2 3 ... 16