Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - Nelsson

Sivuja: [1] 2 3 ... 14
1
Ilmoitustaulu / Vs: Ars Magica 5th ed neppailua pelilaudalla
« : tänään kello 13:21:31 »
Hahmonluonnin eka osa siis...

Varhaislapsuus (0-5v)
- Äidinkieli 5
- 45 exp, jaettavaksi seuraaviin: (Area) Lore, Athletics, Awareness, Brawl, Charm, Folk Ken, Guile, Living language, Stealth, Survival, Swim. Hahmon taustatarinassa voi viitata siihen, miten nämä taidot tuli opittua.
- Virtues & Flaws, yhtä paljon molempia.. 5. edikan sääntöjen mukaan.

Jos joku haluaa tulla peliin mukaan ilman 5. edikkaa, niin sekin käy, mutta kertokaa niin infoan sitten säännöistä tarkemmin.

2
Roolipelit / Vs: [Ryhmäluolailu] Kolme koboldia
« : tänään kello 12:50:00 »
"Eieiei! Shiellä ne hevoshihmiset!" Snark huutokuiskaa paniikissa, mutta perääntyy Kaarnan mukana kuitenkin sokeasti, koska pelkää hämähäkkiä. "Miten Puolihännäshtä ei thule enää ääntä?" Snark ihmettelee ja kuikuilee samalla ympärilleen peloissaan. Jos ehtivät oven toiselle puolelle hengissä, niin Snark sulkee oven toivoen, ettei hämis seuraa.

3
Ilmoitustaulu / Vs: Ars Magica 5th ed neppailua pelilaudalla
« : tänään kello 11:42:01 »
Laitoin V:lle viestiä, että jos saataisi oma alue. Tämän ketjun voi sitten varmaan siirtää sinne.

Hahmokonseptit sopivat mielestäni tähän oikein hyvin. Tuosta saadaan myös pelille hyvää taustaa kaiken kaikkiaan. Ylipäätään historiallisesti ei varmaan tarvitse olla ihan täydellistä, mutta käytetään historiaa apuna aina kun vain mahdollista.

Ensimmäinen pelattava season voisi olla talvi 1249-1250. Aurajoen suulla on pieni pitäjä, ei juurikaan mikään merkittävä kaupunki, mutta kuitenkin riittävän suuri ja kiinnostava herättämään Ruotsin kuningaskunnan kiinnostuksen. Ruotsin kuningas Eerik Eerikinpoika on määrännyt Suomen Turkuun rakennettavaksi sotilaslinnoituksen, jonka rakennustyöt ovat vasta alkamassa...

Vaikka otankin pj-vastuuta, niin toki jonkinlaiset hahmot teen itsellenikin. Mietin nyt Paraislaisen torikauppiaan poikaa, joka kulkee vanhempiensa mukana päivittäin Turussa ja puuhastelee päivisin niitä näitä, koittaen pysyä pois tieltä, kun vanhemmat hankkivat elantoa. Companion-hahmo on vielä melko avuton mytty käärittynä kapaloon jossain päin Ruotsin kuningaskuntaa...

4
Ilmoitustaulu / Vs: Ars Magica 5th ed neppailua pelilaudalla
« : Elokuu 21, 2014, 14:42:27 »
Pelaajia ei tällä tavalla tunnu löytyvän. Pitäisikö aloittaa kirjoittelemaan jo kahdella pelaajalla? Lähdetään 5-vuotiaista hahmoista, vaikka kaveruksista? Mukaan voisi sitten muutkin liittyä myöhemmin, jos formaatti tuntuu hyvältä.

Eka viesti voisi olla siis varhaislapsuuden (0-5v) hahmottelua. Ekassa viestissä voisi kuvata hahmon sukutaustoja, oloja mihin hahmo syntyy ja luonteenpiirteitä. Olisi kiva, jos kuvauksessa värittyisi myös jotenkin lapsen maailma. Miten hahmo kokee ympärillä olevat asiat? Mitkä asiat häntä kiinnostaa?

Ja siis sopiiko, että hahmottelemme historiallista Turkua viesti viestiltä, vai kirjoitanko jonkun alkubrieffin siitä missä ollaan?

5
Ilmoitustaulu / Vs: Ars Magica 5th ed neppailua pelilaudalla
« : Elokuu 16, 2014, 22:25:52 »
Mahtavata! Pelisysteemi ei ole minulle entuudestaan tuttu - olen lukenut läpi aiemminkin, mutten kunnolla pelannut. Ajattelin opetella systeemiä tämän foorumipelin kautta.

Myyttistä Turkua ei ole hahmoteltu vielä juurikaan, jonkin verran ajattelin tehdä taustatyötä historiallisista hahmoista, tapahtumista yms. mutta varmasti jää varaa myös tuoda Turkuun lisää matskua hahmonluonnissa, joka siis olisi tarkoitus tehdä season kerrallaan, eli systemwise "extremely complex character creation" s. 33. En ole vielä ihan tarkasti löytänyt, että miten tässä pitäisi pelata lapsia, mutta jos nyt ensiksi löytyisi muutama pelaaja vielä!

6
Ilmoitustaulu / Vs: Ars Magica 5th ed neppailua pelilaudalla
« : Elokuu 10, 2014, 23:38:49 »
Minulla on mielessäni yksi alkuasetelma: Turku 1200-luvun lopulla, kun Turun linnaa alettiin rakentaa. Muitakin ehdotuksia otetaan vastaan.

7
Ilmoitustaulu / Ars Magica 5th ed neppailua pelilaudalla
« : Elokuu 10, 2014, 23:36:41 »
Haluisin vetää Ars Magicaa (5. edikka) jonkinlaisena foorumipelinä täällä. Oon avoin myös muille pelinjohtoratkaisuille, mutta ehdotan itselleni pää-pj-vastuuta, koska sitä kautta pääsen tutustumaan systeemiin varmaan vähän tarkemmin.

Idis olisi pelata peliä yksi vuodenaika ja keskimäärin yksi viesti viikossa, ja lähtisin siitä, että kaikki maagihahmot aloittaa 5-vuotiaina ja companioneista osa myös. Tälleen suht ylimalkaisesti edettäisi, luotaisi hahmoja, luotaisi asetelmaa. Jokainen pelaaja saisi sovitulla tavalla oikeuksia kertoa oman hahmon tapahtumista kyseisenä vuodenaikana, pj vastaisi viestillä tuloksista ja siitä jatkettaisi eteenpäin.

Ideana olisi siis enemmänkin kirjoittaa tällä tavalla yhdessä tarinaa ja luoda asetelmaa, maailmaa ja hahmoja. Jokainen pelaaja saisi melko avoimesti kirjoittaa seasonin aikana tapahtuvista seikkailuista ja muista, mutta ison kaavan laboratorioneppailut ym. tehtäisi jotenkin yhteisesti siten, että muut pelaajat saavat moderoida, mutta pää-pj lupaa vastata noin kerran viikossa.

Ilmoittautuminen peliin alkaa... 3..2..1.. nyt!

8
Roolipelit / Vs: [stormaus] Taikuuden käyttäjiä
« : Heinäkuu 28, 2014, 10:46:17 »
Samojen nimityksien käyttäminen on toki sallittu, jos on erilainen kulttuurinen tausta.

Manaaja
Laulaja? (Väinämöinen)
Tietäjä
Maagi
Trulli
Munkki
Pappi

9
Roolipelit / [stormaus] Taikuuden käyttäjiä
« : Heinäkuu 28, 2014, 03:00:32 »
Mitä erilaisia taikuuden käyttäjiä, yliluonnollisen palvojia tai mystiikan miehiä/naisia tiedätte? Haetaan nimityksiä ja erilaisten kulttuurien erityyppisiä taikojia. Antaa paukuttaa!

10
Uutiset / Vs: Ropeconin päällekkäiset julkistustilaisuudet
« : Heinäkuu 25, 2014, 11:44:48 »
Harmi kyllä jos on päällekäin. Ei noita julkaisuja nyt niin montaa ole, ja varmasti kiinnostaa samat pelit monia ihmisiä. Here be dragons on varmasti tähän mennessä pienimmällä markkinoinnilla (ja budjetilla) tehty, mutta sen verran lupaava indiesetti, että ansaitsisi mielestäni myös oman aikansa valokeilassa. Infosin Laxia tästä threadista, hänen kanssa voi varmaan miettiä julkkariaikatauluja.

11
Uutiset / Julkaisu! Bliaron - Kalthanien Perintö (ebook)
« : Heinäkuu 16, 2014, 00:52:43 »
Bliaron - Kalthanien Perintö on nyt julkaistu sähköisenä pdf-muodossa. Osta omasi NR:n verkkokaupasta. Hintakaan ei päätä huimaa!

https://holvi.com/shop/northernrealms/product/1d69f2058872ba86b596bfbadec2288f/

12
Roolipelit / Vs: Miten käy hahmoilta jalkapallo?
« : Kesäkuu 23, 2014, 15:11:46 »
Osan nimet muutettu asianomaisten suojelemiseksi (ei vaan en löytäny enää hahmolomakkeita).

1 (GK) Sheng Wing (vapaamuotoinen), kungfu-supersankarimunkki, joka osaa lentää, elää bullet timessa ja tehdä about ihan mitä vaan animesettiä mikä liittyy akrobatiaan. Ei ole koskaan pelannut jalkapalloa.
2 (DF) Gabriel (WoD), vampyyripappi, tunteeton psykopaattimurhaaja
3 (DF) Grhob (Bliaron), peikko, tykkää leikkiä, lyödä ja syödä asioita.
4 (RW) Juan (Grim Harvest), rikas talousrikollinen, ajaa Maybach Exelerolla ja kulkee seuralaisten kanssa, ei osaa paljoa muuta kuin tehdä rahaa
5 (LW) Hiro (MundusRPG), pappisensei, puhuu lähinnä zen-viisauksin ja piikittelee tyhmempiä
6 (MID) Anu Kuusisto (Vihan lapset), 29v, meteorologi, huumepiireissä (koukussa kipulääkkeisiin), kaunis
7 (MID) Gary (Alpha Omega), bioengineered, mekaanikko, joka sotkeutui liian isojen piirien juttuihin, ei osaa jalkapalloa
8 (MID) Nikolaj (Grim Harvest), venäläinen monsterhunter, ketjutupakoitsija, toisessa kädessä aina rynkky, ei ota turhaan pulttia
9 (F) Dima, eeppisen kova salamurhaaja (Bliaron), n. 80-vuotias (ei vanhene), voi muuttua halutessaan etherealiksi
10 (MID) Mimosa, lohikäärme (Bliaron), joka on piilotettu pukuhuoneeseen parin viltin alle, luo illuusion kentälle supernätistä pelaajapojasta nimeltä Mimosa.
11 (F) Siel Menuchio (Heimot), palkkamurhaaja/kommando (Heimot), entinen tehokas kaveri, nykyinen angstaaja, itsetuhoinen

Johtuen kosmisesta purkauksesta ja supernovasta konstellaatio AX7B:ssä, Meksikon joukkue korvautuu kummallisella sekajoukkiolla ihmisiä ja olentoja toisista maailmoista. Pelit alkavat vajaalla kokoonpanolla Kamerunia vastaan, kun Gabriel ei uskalla tulla kentälle päivänvalon aikana. Grhob saa punaisen kortin vastustajan lyömisestä ja epäurheilijamaisesta käytöksestä, kun peliä on pelattua 3:06. Kamerunin joukkueen hyökkääjä kuolee lyönnistä välittömästi ja kenttä saa jatkossa haukkuja kuoppaisuudesta. Peli etenee siis 9 pelaajalla, Anu Kuusiston, Garyn ja Nikolajn keskikenttä ei pysy millään mukana Kamerunin pyörityksessä. Puolustuksessa Hiro yrittää yksin paikata tilannetta, kun Juan keskittyy lähinnä sijoituksiensa hoitamiseen kentän laidalla. Toiselle puoliajalle mentäessä Kamerun on saanut 124 vetoa maalia kohti, joista Sheng Wing on torjunut 113. Peli on 11-0. Toisen puoliajan aikana Mimosa kuitenkin loihtii kentälle illuusiopelaajia, mikä heikentää Kamerunin hyökkäystä. Diman muuttaessa pallon ja itsensä etherealiksi hän pääsee yllättämään koko Kamerunin kentän moneen kertaan. Peli päättyy ennennäkemättömästi 11 - 8 Kamerunin voittoon.

Toinen peli Brasiliaa vastaan alkaa jälleen vajaamiehityksellä, Grhob on edelleen pelikiellossa ja Gabriel nukkumassa maan alla. Mimosa pelkää paljastuvana, eikä uskalla loihtia loputtomasti. Peli päättyy kuitenkin uskomattoman maalivahdin vuoksi 0 - 0. Anu Kuusisto pääsee jälleen suomalaisiin iltapäivälehtiin.

Kroatian valmentajat ovat havainneet, ettei Meksikon nykyisessä joukkueessa ole puolustajia, eikä keskikentästäkään ole mihinkään, joten tätä hyödyntäen peli loppuu lopulta 17 - 0, kun laukaukset maalia kohti ovat pelin päättyessä 483 - 1. Grhob aiheuttaa pahennusta riehumalla Brasilian yöelämässä, samoin Anu Kuusisto.

13
Northern Realms / [Bliaron] Maagin suhde taikuuteen
« : Kesäkuu 23, 2014, 13:44:13 »
Bliaronissa magian olemus määrittyy ja muuttuu seikkailun ja pelinjohtajan mukaan, ja magialle rakentuu usein merkityksiä, jotka ovat paljon enemmän kuin mekaanisia supervoimia tai taistelukikkoja. Pohdiskelin tällaista hahmonluonnin työkalua, jossa pelaaja kirjoittaisi auki omaa suhdettaan taikuuteen jo ennen pelin alkua. Oleellista tässä on, että kuvaamalla suhdetta taikuuteen avarretaan samalla hahmon arvo- ja ajatusmaailmaa.

Tämä on vasta kehitteillä oleva metodi, mutta saa kokeilla peleissä ja kertoa palautetta miten tämä toimii tai jos olette joskus käyttäneet vastaavanlaisia systeemejä toisissa peleissä!

1. Näkemys magiasta kokonaisuutena. Tämä kuvaa hahmon yleistä mielentilaa ja kertoo hahmon kohtalo-ajattelusta. Onko yleisvire rento vai varautunut? Onko tulevaisuus kohtaloon sidottu vai rakentaako hahmo elämänsä omilla valinnoillaan? Esimerkiksi: Magia suojelee ja ohjaa minua minne tahansa menenkin.

Magia __________________ minne tahansa menenkin.
 
2. Suhde yksittäisiin magianlajeihin. Nämä kertovat hahmon persoonallisuuden piirteistä ja ajatusrakenteista. Esimerkiksi: "Aistien henget yrittävät usein huijata minut tekemään hölmöjä asioita."

_________ henget _______ usein _____________________.

3. Suhde merkittävään luonnonhenkeen. Tämä kertoo siitä millaisia tunteita hahmolla on tiettyä paikkaa tai aluetta kohtaan. Esimerkiksi: "Vuoren henget ovat varuillaain ja suuttuvat helposti."

_________ henget ovat ___________________________.

4. Suhde maagin omaan auraan. Tämä kertoo siitä mitä hahmo ajattelee muiden ajattelevan itsestään. Esimerkiksi: "Minua ympäröivä aura saa ihmiset käyttäytymään epäsovinnaisesti."

Minua ympäröivä aura __________________________.

14
Uutiset / MundusRPG ja Bliaron pdf -uutisia!
« : Kesäkuu 22, 2014, 13:48:01 »


http://northernrealms.net/2014/06/22/bliaron-ja-mundusrpg-pdft-nyt-suoraan-verkkokaupasta/

Mundus RPG (pdf) on nyt saatavilla suoraan NR:n nettikaupasta. Toimitus tapahtuu nyt suoran latauslinkin kautta. Myös Bliaronin pdf tulee nyt automaattisesti kaikille painetun version ostajille.

https://holvi.com/shop/northernrealms/
http://rpg.drivethrustuff.com/product/126580/Mundus-RPG

15
Roolipelit / Vs: Kampanja, joka ei alkanut
« : Kesäkuu 14, 2014, 02:31:24 »
BESM animehömppäily jossain modernihkossa maailmassa. Siistejä stuntteja. Ei vaan ikinä ole kiinnostanut niin paljoa että olis jaksanu vetää. Aina on löytyny joku muu idis.

EVE Online -tyyppinen aluksentunkkauspeli. Uusien vermeiden lisäily ja aluksen statsien parantelu on kuitenkin suht kivaa. Aina kun olen yrittänyt lähteä vetämään jotain tällaista, niin on tullut eteen joku juoni tai muu, jossa alukset rynttääntyy ja tulee jotai muita tärkeämpiä motiiveja.

Robottikampanja, jossa pelaajat eläytyvät jonkin ei-niin-inhimillisen robotin elämään. Idis tuli siitä, kun pelasin kerran robottimatoa, joka oli ohjelmoitu korjailemaan putkia, mutta AI oli vähän turhan kehittynyt tehtävää ajatellen. Pelaaminen oli niin jännää, että halusin vetää kampanjanakin tuota, mutta peliporukassa ei innostuttu. Sniff sniff.

Ja tietenkin on kesken/vetämättä diippiäkin diipimpi Bliaron-magia -kampanja, jossa pelaajahahmot tunkeutuvat magian metateorian ytimeen ja päätyvät elämään jonnekin absurdille olevaisuuden tai olemattomuuden tasolle. Tai no... onhan näitä ollut... mutta ei tästä uusimmasta magiateoriasta. Mitä pidemmälle magian metafysiikassa mennään, sitä enemmän teoriahöpinää tarvitaan, joten isolla peliporukalla ei tule yhtään mitään.. kunhan löytyisi sopiva aika aloittaa joku 1-2 ph:n kampanja...

Sivuja: [1] 2 3 ... 14