Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - Nelsson

Sivuja: [1] 2 3 ... 17
1
Northern Realms / Here Be Dragons
« : Joulukuu 16, 2014, 01:26:49 »
Here Be Dragons on peli, jossa pelataan lohikäärmeitä. Pelistä voi ladata demon osoitteesta http://frozen.northernrealms.net/HereBeDragons/

Peli on J Matias Kivikankaan käsialaa. Lukekaa, pelatkaa ja kommentoikaa.

2
Ars Magica Turku / Vs: Season-päivitykset
« : Joulukuu 16, 2014, 01:14:40 »
Talvi 1250-1251

Aivan syksyn lopulla Pyhän Olavin konventioon saapui outo vierailija, Iisakki Timonpoika, köyryselkäinen kulkurimies, pitkään sauvaan nojaava rääsyläisukkeli, joka juttelee kummallisia tarinoita. Höpisee omiaan maahisista ja menninkäisistä ja muista metsän asukkaista. Iisakki väittää kuitenkin kirkkain silmin olevansa jumalan mies, eikä lotkauta korvaansa väitteille, jonka mukaan metsän asukkaat ovat pakanallista alkuperää. Hänen annetaan majailla konventiossa väliaikaisesti, kuten on usein kulkurien kanssa tapana. Iisakki jää syystalven huonojen kelien vuoksi vähän pidemmäksi aikaa kuin kulkurit yleensä.

Sadonkorjuu ehditään juuri ja juuri tehdä ennen ensilumen tuloa, ja sato on tänä vuonna kohtalainen. Viljaa jää varastoon riittävästi tulevaa talvea ajatellen. Talven koleus yllättää alkuun, kadut jäätyvät nopeasti hyvin liukkaiksi ja mäenlaskupuuhat pääsevät hyvin vauhtiin. Konventiosta ei kuitenkaan pääse aivan kaikkiin mäenlaskuleikkeihin mukaan - sisäoppilaitostyyliin kirkon miehet opettavat Agnukselle yleissivistystä (Artes Liberales(latina), Dead Language(latin), Theology).

Aagesen on myös lähettänyt konventioon kirjeen, minkä sisältöä Agnus ei itse saa lukea. Kuitenkin munkit kertovat Aagesenin lähettäneen Agnukselle terveisiä, ja maagi itse on pyytänyt, että Agnus saisi joululahjaksi häneltä kirjan, joka on pakattu arkkuun aivan päällimmäiseksi. Kirja avataan kääröistään suorastaan seremoniallisesti munkkien katseiden suuntautuessa Agnukseen. Huomattavan tarkat moitteet, juhlavat säännöt ja tarkennukset selitetään Agnukselle tarkkaan - niin tarkkaan ettei hänelle jää mieleen varmasti kuin osa sanotusta. Kuitenkin munkkien suhtautumisesta voi päätellä, että kyse on jostain elämää, jos ei jumalaa, suuremmasta asiasta. Kirja on vahvasti kuvitettu opus magiasta, sen teoriasta, sen luonteesta, ja sisältää muutamia kirkollisia viittauksia.

*** Magic Theory Summa lvl 3, source quality 13 ***

Iisakista ja Agnuksesta lisää täällä http://pelilauta.fi/index.php/topic,2162.msg37591.html#msg37591

3
Ars Magica Turku / Vs: [1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit
« : Joulukuu 16, 2014, 01:13:42 »
[Talvi 1250] Pyhän Olavin konventiossa

Iisakki yllättää Aagesenin eräänä iltana itkemästä nukkumaanmenon aikana, ja tulee jutustelemaan vanhuksen haparalla äänellään: "Mitäs shiinä itkeskelet, pieni poijan koipeloinen. Koipeloinen on shinun ruumhiisi, mutha ei sielushi ashti ole heikkhous sentään ehthinyt."

(Agnus voi halutessaan toimia...)


[Ajalla ei väliä...] Oudolla saarella

Maimu on tutustumisen jälkeen jäänyt istuskelemaan hetkeksi saarelle. Rannalla on paljon eri värisiä kotiloita, meri on melko lämmin ja saaren asukkaat outoja ja puuhastelevat aktiivisesti. Valtava Hauki on riippumatossa syömässä illalliseksi omenia.

(Maimu voi halutessaan toimia...)

4
Roolipelit / Vs: [Ryhmäluolailu] Kolme koboldia
« : Joulukuu 03, 2014, 23:34:23 »
Oli ihan hauska pelailla. Koboldit saivat kyllä luonnetta, koitin itse aina lukea mitä muut olivat kirjoittaneet, ja pelata sitten hahmoja niiden luonteen mukaan. Välillä ehkä unohdin kuka kukin oli, ja meni pieleen.. enkä itseasiassa edes oikein osannut ajatella millaisia nämä koboldit rotuna sitten olivat. D&D -tietämättömyyteni saattoi johtaa selviytymisen kannalta vääriin ratkaisuihin, mutta ainakin vähensi metapelaamista. Välillä oli suhteellisen vaikeata hahmottaa kolmiulotteista luolastoa, mutta ajattelin, että sellainenkin kuuluu koboldin elämään. Ihan hyvin pystyi pelaamaan, vaikka välillä olikin epäselvää missä mikäkin asia oli. Possuja arvelin boss-vastuksiksi (megalomaanisiksi katujyräpossuiksi).

Mutta hauskaa kuitenkin! Turpaan tuli aika vahvasti, mutta se taisi olla homman henki. Kiitos kaikille!

5
Ars Magica Turku / Vs: [1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit
« : Joulukuu 03, 2014, 23:21:12 »
Vanhus tuntui ymmärtävän viron kieltä, ja virkkoi takaisin. "Ihan totta! Tämä kala ei olekaan mikä tahansa suuri kala, vaan hän on kuuluisaa sukua. Hän on Suuren Suomuhauen pojantytönpojantytönpojanpoika, vielä useammassakin sukupolvessa kuin voin ihmisten kielellä kertoa!" Sukellus eteni syvemmälle, kunnes tuntui, että koko meri kääntyi ylösalaisin ja Maimu pärskähti pinnalle vanhuksen kanssa.

Edessä oli saari, jolla kasvoi eriskummallisia puita, joiden hedelmät olivat kotiloita ja kaarna värikkäitä kalansuomuja. Rannalla vastassa oli suuri mustekala useiden pienempien kävelevien meriolentojen kanssa. Koko joukkiota johti valtava hauki. Sen suu oli niin valtava, että sinne olisi mahtunut vaikka hevonen. Hauki tervehti Maimua narisevalla äänellä: "Harrr.. Sinä.. Sinä olet.. Uusi.. Asukas?" se kysyi, ja jatkoi ennen kuin Maimu ehti vastata: "Oletpa... sinä... Ruma!" ja kaikki rannan asukkaat aloivat nauraa räkättää ilkeästi. Myös vanhus hekotteli hauelle myöntyvästi, mutta katsoi kuitenkin miten Maimu reagoisi.

Pinnan päällä Agnus saa vanhemmat pojat epäilevästi paikan päälle kyselemään ja väittelemään siitä mitä meren pohjassa on. Isommat pojat haukkuvat, että Agnus on vain nähnyt kissankultaa, sitä kuulemma on useammissakin rannan kivissä, mutta se on arvotonta ja tyhjänpäiväistä. Siitä huolimatta pojat tuntuvat uskovan Maimua ainakin jollain tasolla, ja siksi haravoivat rantaa ristiin rastiin kävellen, välillä kommentoiden Agnukselle ivalliseen sävyyn, että ei vedestä kuitenkaan mitään löydy. Eikä löydy, tuntienkaan haravoinnin jälkeen... Kun Maimun katoaminen lopulta selviää, paikalle tulee iso liuta aikuisia haravoimaan rantaa. Aikuiset ovat järkyttyneitä, ja niin myös lapset. Joku vanhempi rouva toteaa, että Näkki vei, niin kuin vei hänen siskonsakin, kun hän oli nuori...

***Agnuksen tarinaa voit kirjoittaa tästä eteenpäin täysin vapaasti. Maimua ei kuitenkaan tule löytymään vaikka kuinka etsittäisi. ***

6
Ars Magica Turku / Vs: [Peli-info] Myyttinen Turku ja peli-ohjeita
« : Marraskuu 26, 2014, 10:43:18 »
Muutan tällä viikolla ja melko kiirusta vielä ainakin sunnuntaihin asti. Peli jatkuu joulukuussa.

7
Ars Magica Turku / Vs: Season-päivitykset
« : Marraskuu 09, 2014, 23:45:37 »
Syksy 1250

Kesä jatkuu pitkälle, ja syksyn värit saapuvat myöhään. Aurajoen suulle on rakentunut ruotsalaisten isohko puulinnoitus ja rannan lähellä on yksi ruotsalainen koggi. Uimavedet ovat viilentyneet ja muutenkin lasten ja aikuisten syksyä on varjostanut nuoren Maimu-pojan hukkuminen aiemmin kesällä. Tarina on synkkä ja Pyhän Olavin konventiossa ollaan vietetty suruaikaa ottolapsen hukkumisen vuoksi. Kaduilla puhutaan, että munkit eivät osaa pitää huolta lapsistaan, mikä välittyy Agnuksen elämäänkin siten, että hän usein kuulee ihmisten puhuvan häntä säälien. "Voi poika poloinen, onneton" sanotaan usein hänen kulkiessaan ohi.

Pyhän Olavin konventiossa arki on Agnukselle pitkälti luku- ja kirjoitustaitojen opettelua. Opintomateriaalina toimii Aagesenin jättämä kirjallisuus ja luostarin oma kristillinen kirjallisuus. Opinnot ovat joko Artes Liberales(latina), Dead Language(latin), tai Theology. Munkkiveljet Hartwig ja Elkko pitävät syksyllä tiukkaa kuria ja aikataulua.

*** Luostarin opinnot(Teaching experience): Communication(2) + Teaching(2) + 3 + Bonus(6) = teaching source quality (13). Teaching limit Artes Liberales 2, Theology 3. Experienceä mahdollista saada Advancement Totalin verran, eli Source Quality(13) + Virtues(0?) - Flaws(0?)... 13exp? ***

Konventioon saapuu syksyn lopulla vierailija, josta lisää myöhemmin...

*** Agnus voi saada expoa kesältä, Maimu ei. Maimun hautajaiset vietetään joskus syksyllä, mutta Maimun ruumista ei olla koskaan löydetty. Peli voi edetä nyt useassa aikajatkumossa, Agnusta voi pelata syksyllä ja kesällä, ja Maimua vain kesän seikkailussa. ***

8
Ars Magica Turku / Vs: [1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit
« : Marraskuu 09, 2014, 23:08:13 »
Maimu tuntui uppoavan yhä syvemmälle kuplivaan veteen. Vesi oli vihertävää ja liikkui niin voimakkaasti, ettei Maimulla ollut voimia taistella sitä vastaan. Kuplia oli joka puolella ja oli jo epäselvää mihin suuntaan Maimun tulisi pyrkiä. Paniikinomainen huitominen ei kestänyt pitkään ennen kuin Maimun oli pakko vetää henkeä. Keuhkot täyttyivät viileällä ja painavalla vedellä. Jotenkin Maimu saattoi ymmärtää keuhkojen täyttyneen vedellä, mutta tukehtumisen tunne loppui. Maimua ei nukuttanut, mutta asiat etenivät nyt kuin unessa. Rannalta kuuluvat äänet olivat vaimeita ja sekoittuivat aaltojen säestämään rytmiin.

Edessä heiluva olento tuntui hymyilevän ja lipui lähemmäs. Sen kädet kurottivat Maimua kohti ja vetivät syvyyksiin. "Tule! Tule tutustumaan valtakuntaani!" sen ääni kuului. Maimu alkoi erottaa pohjan kiviä, ja niiden lomassa levän ympäröimiä kotiloita sekä uponneita oksia. "Olet varmasti halunnut tavata meren suurimman kalan!" se jatkoi juttuaan. Pohjaan tuli melko vähän valoa, vesikin oli viileää ja pinnan kuohut tuntuivat olevan jo kaukana. Olento katsoi kiinnostuneena Maimua, ikäänkuin jotain reaktiota odottaen. Kasvot olivat läheltä katsoen arpiset ja vihertävät, mutta vanhuksen hymy oli tavallaan myös rauhoittava. Olennosta ei saanut selkoa, että oliko se nainen tai mies, mutta se oli kuitenkin inhimillinen ja ihmisen kaltainen. Ehkä tämä saattoi olla joku kauan sitten uponnut merimies tai hukkunut nainen. Tai joku muu. Ja jollain tavalla tuttu, ehkä Maimun aiempaan merimatkaan liittyvä tuttavuus?

Rannalla Agnus sai isompien poikien huomion, mutta kukaan ei tuntunut haluavan auttaa. "Ei me täällä kaloja etsitä, pölkkypää!" huusi yksi isommista pojista ja muut lapset yhtyivät naurunremakkaan. Isommilla pojilla oli selkeästi jotain muita salaisuuksia. Pojat kuitenkin katselivat Agnusta välillä vilkuillen. Ehkä pojan hätä sai heidät kuitenkin vähän varpailleen.

*** Reilluuden vuoksi, jos löydät jonkin asiaankuuluvan social-heiton, niin voit heittää Agnukselle sosiaalisten taitojen heiton, mutta ei ole mikään pakko. Sopivia Abilityjä voisivat olla esim. Leadership, Bargain, Intrigue, Guile. Jos et heitä, niin roolipelaamme, ja olet pj:n armoilla... Voit jokatapauksessa miettiä hahmokehitystä tässä seikkailussa käytettyjen abilityjen suhteen. ***

9
Roolipelit / Vs: [Ryhmäluolailu] Kolme koboldia
« : Lokakuu 27, 2014, 10:57:04 »
Possuja! Snark rakastaa possuja. Mutta haju on epäilyttävä, onko tämä taas ihmisten salajuoni? Snark päättelee, että parempi tarkkailla tilannetta ensiksi piilosta. Hän etenee rottaovelle ja aukaisee oven varoen ja toivoo löytävänsä hyvän piilopaikan.

10
Ars Magica Turku / Vs: [1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit
« : Lokakuu 27, 2014, 03:25:28 »
Etsintään lähtivät mukaan Agnuksen lisäksi heti myös Eero kaverinsa kanssa, mutta varovaisesti. "Hei huhuu! Onk se iha hullu?! Ei tonne virtaan kuulu mennä! Siellä on näkkejä ja ne vetää veden alle nii että hukkuu!" Eeron kaveri tiesi kertoa. "Huhuu?"

Vaikka pojilla olikin hätä, heillä oli tunne että Maimu vielä löytyisi. Olihan vanhemmat pojat tehneet rannalla ennenkin näyttäviä sukelluksia. Agnuksen itku ei saanut muilta lapsilta paljoa vastakaikua.

Maimun eteneminen hidastui kovasti veden vastuksen myötä, eikä olento tehnyt liikettä auttaakseen Maimua. Sen lonkeromaiset nahan peittämät kädet heiluivat meren aaltojen virrassa. "Tule lähemmäs", se kutsui Maimua. "Älä pelkää. Mehän olemme jo vanhoja tuttuja." sen lämminsävyinen puhe kaikui veden pulputuksen läpi. Vaikutti siltä, että olento tunsi Maimun, muttei ehkä toisin päin. Vaikka Maimun keuhkoissa oli vielä ilmaa, alkoi tilanne olla jo melko pelottava.

*** Pinnalle uimiseen voit halutessasi heittää uimataitoa ease factor 6, jos onnistuu niin Maimu pääsee pinnalle, muttei ainakaan heti nää muuta kuin veden pärskettä ja samoin Agnus ei heti erota Maimua. Jos epäonnistuu, niin veden alla oleminen alkaa olla jo yli Maimun sukelluskykyjen ja hyvin epämiellyttävä hukkumisen tunne nousee pinnalle. Myös sukeltaen liikkuminen edes kohtuullisella vauhdilla vaatii ease factor 6 onnistumisen.***

11
Ars Magica Turku / Vs: [1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit
« : Lokakuu 26, 2014, 11:39:30 »
Vesi syveni tasaista tahtia Maimun rynnätessä hopeaista välkettä kohti. Alkuvauhti oli riittävän hyvä, että se kantoi Maimun liikettä eteenpäin vielä kaatumisenkin jälkeen. Sen jälkeen edessä olikin vain vettä ja vesikuplia. Jossain kauempana näkyi vielä hopeista välkettä. Välkkeestä pystyi erottamaan sumean hahmon, joka oli vihertävän hopeainen. Se muistutti väritykseltään ja olemukseltaan suurta parimetristä ahventa, mutta kalan muodon rikkoivat kaksi pitkää nahkaista kättä ja kasvoilla näkyi ajattelevan olennon kiinnostunut katse. Maimu oli ilmeisesti juossut hieman pidemmälle kuin oli tarkoitus. Veden pintaankin tuntui olevan jo matkaa.

Muiden lasten silmissä näkyi kuplivaa merta siinä kohtas minne Maimu oli sukeltanut. Jossain veden alla saattoi nähdä tummemman varjon, joka ehkä oli Maimu.


12
Roolipelit / Vs: Unelmia keltaisesta kuninkaasta
« : Lokakuu 19, 2014, 23:17:42 »
Peluutin Vasenin tien NR:n porukalle ja omalla tavallaan varmasti sairain peli, missä olen koskaan ollut mukana. Kakkuskenaario pitää joskus peluuttaa ja varmaan joitain muitakin. Hyvä kokoelma on siltikin vaikkei yhtään skenaariota saisi itse peluutettua.

13
Ars Magica Turku / Vs: [1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit
« : Lokakuu 19, 2014, 03:46:33 »
Pojat katsoivat Agnusta ja Maimua epäuskoisesti. "No ette varmaan oo saanu nii montaa ku me!", Eero vastasi. "Me ei ees koiteta saaha nuita isoja! Ne saattaa sitäpaitsi purra."

Eeron kaveri oli tässä vaiheessa jo ajautunut parin metrin päähän ja kahlasi hitaasti syvemmälle niin että oli kohta jo vyötäisillään vedessä. "Heei! Heeeei! Täällä oli yks ihan tosi iso! Ette usko miten iso!"

Eero oli heti menossa innoissaan kohti kalaa, mutta tajusi sitten katsoa Agnusta ja Maimua. Olivatko hekin nähneet kalan? Entä yrittäisivätkö he rynnätä kalan kimppuun ennen Eeroa?

***Agnuksella on kieltämättä vedessä ollessaan tunne, että syvän veden rajamailla liikkuu jotain.. olisivatko pojat nyt nähneet sen? ***

14
Ars Magica Turku / Vs: [1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit
« : Lokakuu 13, 2014, 18:47:00 »
*** Annoin tälle vähän aikaa, jos Nephilim olisi ehtinyt mukaan, mutta nyt taas jatkuu... (ja vielä saa tulla mukaan seikkailuun jos ehtii) ***

Agnuksen ja Maimun saapuminen paikalle ei hetkauta vedessä leikkiviä lapsia paljoakaan, joten veteen on helppo uskaltautua kahlaamaan. Vedessä on jotain todella mielenkiintoista: "Kato! Tuolla on yks!" huutaa eräs suurin piirtein Agnuksen ja Maimun ikäinen poika ystävälleen ja säntää vyötärövedestä kohti rantakaislikkoa. Hänen kaverinsa säntää myös heti paikalle, mutta poikien pettymykseksi paikalla ei ole enää mitään. "Et sä sitä kuitenkaan sais! Vähän sä oot tyhmä Eero.", hänen kaverinsa kommentoi, mistä alkaa pian kinastelu siitä kuka nyt oikeasti on tyhmä.

Vedessä voi tosiaan nähdä pikkukaloja uiskentelemassa ja niiden pyydystäminen tuntuu olevan monen lapset mielipuuhaa. Syvemmässä vedessä on isompia poikia uimassa, mutta harvat uskaltautuvat niin syvälle, etteivät jalat yllä pohjaan. Heitä tuntuu kiinnostavan enemmän vedessä pulikointi kuin kalojen kiinniotto, mutta välillä he jäävät kaulaveteen seisomaan ja juttelemaan. Lähemmäs mennessä voi kuulla, että pojat usuttavat toisiaan, että kuka uskaltaa mennä pisimmälle. Isommilla pojilla on selkeästi myös jotain salajuttuja, joita pikkupojille ei kerrota.

Vedessä kahlatessa ja tilannetta katsellessa Agnuksen ja Maimun luo tulee pian kaksi poikaa, joista toinen on ilmeisesti nimeltänsä Eero. Molemmat ovat vedessä ilkosillaan, ja iältänsä varmaan saman ikäisiä kuin Agnus ja Maimukin. "Hei! Ootteko te saanu kiinni yhtään?" Eero kysyy.

15
Roolipelit / Vs: [Ryhmäluolailu] Kolme koboldia
« : Lokakuu 12, 2014, 19:26:14 »
Snark kiroaa mielessänsä edesmenneitä tovereitaan. Ei hän mikään pelkuri ollut, vaan ainoastaan tarpeeksi fiksu ja nokkela pysyäkseen hengissä. Nytkin huone, jossa on luuranko on varmasti vaarallinen - onhan sinne joku kuollut. Snark etenee varoen suoraa käytävää ja koittaa olla osumatta ansoihin ja hämähäkkeihin.

Sivuja: [1] 2 3 ... 17