Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - Nelsson

Sivuja: [1] 2 3 ... 17
1
Agnus

Iisakki oli hyvin tyytyväisen olonen Agnuksen antamaan nukkeen. Nyt hän istui vuoteellaan seinään nojaten, jalat koukussa edessänsä ja hypisteli nukkea käsissään. Vanha vapisevä ääni alkoi hyräillä suomen kielellä: "Mi sinä olet miehiäsi, ku kurja urohiasi, vähän kuollutta parempi, katonutta kaunihimpi?" Lorun jälkeen hän otti vyöpussistaan pieniä luunpalasia, jotka muuttuivat pölyksi samalla kun hän sirotteli luita nuken päälle ja ympärille.

Iisakki hymähteli tyytyväisenä. "Khyllä khyllä.. Parempihan tässhä todellakin on painaa pää thyynyyn. Koska huomispäivänä meitä odottaa seikkailu." hän kertoi rauhalliseen sävyyn ja alkoi laitella itseänsä nukkumaan.

Agnus nukahti jossain vaiheessa, ja heräsi nyt siihen, kun Iisakki ravisteli häntä hereille. "Jaha. Herää jo poikha phieni. Mheitä odotthaa seikkailu." Iisakki oli pakannu tavaransa tuohesta tehtyyn vaellusrinkkaansa ja oli pukenut ulkovaatteetkin jo päällensä. Oli hyvin aikainen aamu, ja sisällä oli melko kylmä. Munkitkaan eivät varmaan vielä olleet nousseet ylös.

Tästä alkaa pelitekninen laskelma, jonka editoin loppuun myöhemmin...

Casting Score
Intellego 8 + Form 7 + 0 + 0 = 15

Iisakki
Characteristics: Int +2 Per +3 Pre +1 Com 0 Str -1 Sta 0 Dex -1 Qik -1
Size 0
Age 72
Decreptitude 3
Warping score ?
Virtues and flaws: Blatant Gift -3, Hermetic Magus, Outsider -1, Hedge Wizard -1, Skinchanger +1, Unaging +3
Personality traits ?
Reputations: Outsider 1 (Pagan hermit), Hedge Wizard
Confidence score 1
Confidence points 3/3
Combat ?
Soak ?
Fatigue levels ?
Wound penalties ?
Abilities: Finnish 5, Sami language, Northern Finland lore 1, Southern Finland lore 1, Swedish 1, Athletics, Awareness, Brawl, Charm, Folk Ken 2, Guile, Stealth, Survival 2, Swim
Arts: Cr, In 8, Mu, Pe, Re, An, Aq, Au, Co 7, He, Ig, Im, Me, Te, Vi
Equipment ?
Encumbrance ?

Exp points used = 64 / 1005
* Intellego 8 (36)
* Corpus 7 (28)

(PJ:kin opettelee systeemiä tässä samalla...  :o )



2
Northern Realms / Vs: [Bliaron] Magiapäivitystä
« : Tammikuu 27, 2015, 16:21:58 »
Todellisuusmagiasta

Maailma rakentuu seitsemästä magianlajista, joiden voima virtaa läpi kaiken olevaisen kaikilla olemisen tasoilla. Kaikkialla maailmassa on aina jonkin verran jokaista magianlajia, mutta magianlajien keskinäiset voimasuhteet vaihtelevat aina sijainnin mukaan. Magianlajien paikallinen voimakkuus on kiinni siitä, kuinka paljon ympäristössä on kyseistä magianlajia ideologisella tasolla edustavia asioita. Sillä ei ole väliä, onko voima negatiivinen tai positiivinen, kunhan voima on selkeästi edustettuna. Esimerkiksi tuhotussa kylässä on paljon tuho- ja elämämagiaa, vaikka paikalla ei olisikaan enää yhtään elävää sielua. Samoin maagi pystyy teoriassa ammentamaan voimaa jäätaikaan nuotion energiasta.

Asioiden ja esineiden ideologiset yhteydet tiettyyn magianlajiin eivät kuitenkaan ole yksiselitteisiä. Tätä ideologista yhteyttä kontrolloi erityinen magianlaji: todellisuusmagia. Nuotio liittyy yksiselitteisesti lämpötilaan (masnae), mutta toisaalta se voi herättää muistoja (ioso), se on kaunista ja kirkasta (oldai) ja sen liekit liikkuvat väpättäen (ikkari). Jos maagi on syvällä sisimmässään sitä mieltä, että liekki liittyy myös elämään, niin on mahdollista, että todellisuusmagiassa tapahtuu muutos, jolloin liekistä voikin ammentaa käyttöön elämämagiaa.

Todellisuusmagian muokkaaminen on harvinaisin ja vaikein kaikista magian taidoista. Periaatteessa sen avulla on kuitenkin mahdollista määritellä kaikki magianlajit uudelleen, asettamalla magianlajien ideologiset edustukset uuteen järjestykseen. Ilmeisesti magia vastustaa luontaisesti muutosta - paikalliset "virheet" todellisuusmagiassa korjautuvat ympäröivien alueiden todellisuusmagian paineesta. Ihmisten kollektiivinen ajattelu pitää maailman asiat tietyissä ideologisissa lokeroissaan.

Tämän ymmärtämällä mahdollistuvat mm. seuraavat skenaariot:

* Uskonto - Kollektiivinen uskominen asioihin muokkaa todellisuusmagiaa. Todellisuusmagian muokkaaminen tarkoituksellisesti kulttia johtamalla. Jumalolennon syntyminen uskonnon seurauksena.
* Uudet lokaalit todellisuusmagian säännöt - Alueet, joilla magia toimii perustavanlaatuisesti eri tavalla kuin ympäristössä. Hullun maagin luoma surrealistinen maailma, jossa ajatukset muuttuvat todellisiksi hahmoiksi ja ilmassa kasvaa leijuvia sieniä (koska niin on "luonnollista").
* Konfliktit - Volar Sahenin maagit etsivät maagisesti virheellisiä alueita, koska pelkäävät, että todellisuusmagian muutosten riistäytyminen käsistä johtaisi maailmanloppuun.
* Henkilökohtaiset aurat - Miten maagin, tai muun hahmon, henkilökohtainen näkemys asioista vaikuttaa maailman toimintaan. Oletuksena on, että henkilökohtainen aura on hyvin pieni ja heikko, ja siksi pääsääntöisesti magia yleensä toimii... Mutta entä jos maagi tietoisesti keskittyy muokkaamaan todellisuuden siten, että hän kulkee ikäänkuin omassa kuplassaan, jonka sisällä magia toimii eri tavalla? Ehkä hän etsii käsiinsä viisaiden kiven, vahvan riimukiven, jonka voima ylläpitää todellisuusmagiaa sellaisella tasolla kuin maagi haluaa (tai kivi haluaa, tai sen tekijä on halunnut...)
* Eri todellisuusmagialla pelaavien maagien kamppailut - Tulipallo ei välttämättä polta hullua maagia, jonka omassa todellisuusmagian kuplassa tuli on kivaa, ja sitä voi syödä. Tällaiselta kamppailulta puuttuu vielä tarkat säännöt, mutta periaatteessa kyse on siitä kenen todellisuus kestää. Jos hullumaagin oman todellisuuden todellisuusmagia on vahvaa, häntä ympäröivä magia voi vaikuttaa hänen omien todellisuusmagian sääntöjensä mukaisesti - toisaalta tuhomagian hyökkäys voisi teoriassa tuhota todellisuusmagiaakin, olettaen että tuhomagia on itsessään määritelty tuhoavaksi, jolloin tuhohyökkäyksellä voi aiheuttaa "todellisuusmagian tyhjiön", jonka jälkeen mikään ei toimi ennen kuin todellisuuden säännöt on luotu tilaan uudelleen - eli todellisuusmagian pitää järjestyä uudelleen.
* Kenen todellisuus pitää? Kun erilaiset todellisuusmagiaan kytköksissä olevat mielet kohtaavat... Tästä päästään hyvin mielenkiintoisiin fantasiahulluusskenaarioihin...
* Mitä tapahtuu rajapinnalla? Kun erilaiset todellisuusmagiat kohtaavat? Pyrkiikö magia löytämään tasapainon, jossa molemmat säännöt pätevät vai ovatko ideologiset erot niin suuret, että raja on tiukka? Sisältöä diippiin magiatutkailuun ja filosofiseen pohdiskeluun

3
Ars Magica Turku / Vs: [1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit
« : Tammikuu 22, 2015, 17:15:24 »
Agnus:

Iisakki kuunteli tarkasti. "Jaaha jaaha." hän vastasi tuumaillen. "No onhan se nyt."

Vanhuksen olemus oli edelleen myötätuntoinen ja kuunteleva, mutta jokin näytti vaivaavan häntä Agnuksen tarinassa. Hän raapi harvaa partaansa ja katseli sitten eri puolille huonetta. "Milloin... Milloinkas thämä tapahtui? Ja.. Olishikos sinulla.. jotain.. jotain misthä muistat thämän. poikasen?" hän etsi käsillään jotain ikäänkuin konkreettista.

Agnuksella oli hyvin aikaa vastata, ja ehkä jopa tehdä jotain muutakin, mutta sen jälkeen ovelle kuitenkin saapui veli Elkko, joka oli ehkä kuullut osan keskustelusta.

E: "Jaaha jaaha. Mitäs se Iisakki täällä haastelee?"

I: "Jaa.. Tässä poikaa jhututan. Lämphimiksheni."

E: "Jaa vai että jututat? Hmph.. (kääntyy katsomaan Agnusta)... Ja tämän miehen juttuja ei sitten kannata ottaa tosissaan. Uniaika muutenkin. Pää tyynyyn! (takaisin Iisakille) Ja koskee molempia."

E: "Hyvää yötä.."

I: (hymyillen, hiljaa..) "Hyvää.. hyvää..."

Iisakki kävi vähän makuulleen, muttei suinkaan nukkumaan. Jotain oli vielä kesken...


Maimu:

Kotilot muuttuivat nyt Maimun kädessä takaisin kirkkaan värillisiksi, sellaisiksi kuin ne näkyivät rannallakin. Sukassa ne olivat varmasti hyvässä tallessa. "HOHOO HOHOO! VÄLKKYI VÄLKKYI! ME TIEDÄMME! PIKKUKALAT VÄLKKYY!" sanoi sitten hauki hykerrellen. "JA PIKKUPOJAT! VEDESSÄ VÄLKKYVÄT!"

Hauesta ei ottanut oikein tämän enempää selkoa, mutta selkeästi se oli innoissaan Maimusta, pikkukaloista, omenoista ja outoa kyllä, hukkumisesta.

Muuan rapu käveli Maimun vierelle ja huikkasi salaa: "Psst! Sinun ei kannattaisi olla täällä!"

4
Ilmoitustaulu / Vs: Ars Magica 5th ed neppailua pelilaudalla
« : Tammikuu 15, 2015, 14:36:05 »
Pomp!

Tämä peli on käynnissä. Tervetuloa neppailemaan. Omaa 5th ed. kirjaa ei tarvita, mutta auttaa jos olet joskus pelannut tai tunnet hieman Ars Magicaa.

Omaa 5th ed. source-kirjaa ei tarvita.

Ars Magica Turku
http://pelilauta.fi/index.php/board,23.0.html

5
Ars Magica Turku / Vs: [Peliketju] Agnus ja Maimu
« : Tammikuu 15, 2015, 14:31:36 »
Adventure exp. kuulostaa hyvältä ratkaisulta. Source quality Agnukselle 6.

Aika on nyt seasonien osalta pysähdyksissä, etenee kunhan voi...

6
Ars Magica Turku / Vs: [1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit
« : Tammikuu 15, 2015, 14:26:33 »
Agnus:

Vanhuksen ryppyiset kasvot olivat ymmärtäväisen oloiset ja silmistä paistoi lämpö ja myötätunto. "Mja vhai ikävä? No shehän varmashti on.", vanhus totesi värisevällä äänellään. "Anha kun Iishakki kuunthelee." hän sitten sanoi ja istahti alas Agnusta vastapäätä. "Iishakki on vvanha mies. Niin vanha ethet usko. Nhiin montha tharinaa on jo kuullut, ethä jakshan varmasti khuunnella vielhä yhden."

"Kerro phoika, mithen se näkki ysthäväsi vei.", Iisakki sitten kannusti Agnusta puhumaan.

Maimu:

Rannalta löytyi ihan kaiken värisiä kotiloita, mutta kun ne otti käteen, ne muuttuivat aina vähän haaleammiksi kuin maassa olleet. Aika pian Maimu huomasi, että melkeinpä kaikki kotilot näyttivät paremmalta maassa. Kuitenkin muutamat, kaikista kirkkaimat, säilyttivät hehkunsa käsissäkin. Kun Maimu vei kotilot hauelle, niin hauki katsoi niitä kylläisen oloisena. "Mh. MITÄ?!! EIVÄT NUO OLE HERKULLISIA. MINÄ HALUAN SYÖDÄ OMENOITA!", hauki vastasi ja rannalla loikoilleet ravut ja muut olennot nauroivat ilkikurisesti.

Muut olennot jäivät taas tuijottamaan Maimua, ja hän kuuli päänsä sisällä vanhan miehen äänen - saman, joka oli johdattanut hänet saarelle. "Mutta jos sinä haluat nuo kotilot, niin kerro meille miten sinä ennen hukuit!"

7
Northern Realms / Here Be Dragons
« : Joulukuu 16, 2014, 01:26:49 »
Here Be Dragons on peli, jossa pelataan lohikäärmeitä. Pelistä voi ladata demon osoitteesta http://frozen.northernrealms.net/HereBeDragons/

Peli on J Matias Kivikankaan käsialaa. Lukekaa, pelatkaa ja kommentoikaa.

8
Ars Magica Turku / Vs: Season-päivitykset
« : Joulukuu 16, 2014, 01:14:40 »
Talvi 1250-1251

Aivan syksyn lopulla Pyhän Olavin konventioon saapui outo vierailija, Iisakki Timonpoika, köyryselkäinen kulkurimies, pitkään sauvaan nojaava rääsyläisukkeli, joka juttelee kummallisia tarinoita. Höpisee omiaan maahisista ja menninkäisistä ja muista metsän asukkaista. Iisakki väittää kuitenkin kirkkain silmin olevansa jumalan mies, eikä lotkauta korvaansa väitteille, jonka mukaan metsän asukkaat ovat pakanallista alkuperää. Hänen annetaan majailla konventiossa väliaikaisesti, kuten on usein kulkurien kanssa tapana. Iisakki jää syystalven huonojen kelien vuoksi vähän pidemmäksi aikaa kuin kulkurit yleensä.

Sadonkorjuu ehditään juuri ja juuri tehdä ennen ensilumen tuloa, ja sato on tänä vuonna kohtalainen. Viljaa jää varastoon riittävästi tulevaa talvea ajatellen. Talven koleus yllättää alkuun, kadut jäätyvät nopeasti hyvin liukkaiksi ja mäenlaskupuuhat pääsevät hyvin vauhtiin. Konventiosta ei kuitenkaan pääse aivan kaikkiin mäenlaskuleikkeihin mukaan - sisäoppilaitostyyliin kirkon miehet opettavat Agnukselle yleissivistystä (Artes Liberales(latina), Dead Language(latin), Theology).

Aagesen on myös lähettänyt konventioon kirjeen, minkä sisältöä Agnus ei itse saa lukea. Kuitenkin munkit kertovat Aagesenin lähettäneen Agnukselle terveisiä, ja maagi itse on pyytänyt, että Agnus saisi joululahjaksi häneltä kirjan, joka on pakattu arkkuun aivan päällimmäiseksi. Kirja avataan kääröistään suorastaan seremoniallisesti munkkien katseiden suuntautuessa Agnukseen. Huomattavan tarkat moitteet, juhlavat säännöt ja tarkennukset selitetään Agnukselle tarkkaan - niin tarkkaan ettei hänelle jää mieleen varmasti kuin osa sanotusta. Kuitenkin munkkien suhtautumisesta voi päätellä, että kyse on jostain elämää, jos ei jumalaa, suuremmasta asiasta. Kirja on vahvasti kuvitettu opus magiasta, sen teoriasta, sen luonteesta, ja sisältää muutamia kirkollisia viittauksia.

*** Magic Theory Summa lvl 3, source quality 13 ***

Iisakista ja Agnuksesta lisää täällä http://pelilauta.fi/index.php/topic,2162.msg37591.html#msg37591

9
Ars Magica Turku / Vs: [1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit
« : Joulukuu 16, 2014, 01:13:42 »
[Talvi 1250] Pyhän Olavin konventiossa

Iisakki yllättää Aagesenin eräänä iltana itkemästä nukkumaanmenon aikana, ja tulee jutustelemaan vanhuksen haparalla äänellään: "Mitäs shiinä itkeskelet, pieni poijan koipeloinen. Koipeloinen on shinun ruumhiisi, mutha ei sielushi ashti ole heikkhous sentään ehthinyt."

(Agnus voi halutessaan toimia...)


[Ajalla ei väliä...] Oudolla saarella

Maimu on tutustumisen jälkeen jäänyt istuskelemaan hetkeksi saarelle. Rannalla on paljon eri värisiä kotiloita, meri on melko lämmin ja saaren asukkaat outoja ja puuhastelevat aktiivisesti. Valtava Hauki on riippumatossa syömässä illalliseksi omenia.

(Maimu voi halutessaan toimia...)

10
Roolipelit / Vs: [Ryhmäluolailu] Kolme koboldia
« : Joulukuu 03, 2014, 23:34:23 »
Oli ihan hauska pelailla. Koboldit saivat kyllä luonnetta, koitin itse aina lukea mitä muut olivat kirjoittaneet, ja pelata sitten hahmoja niiden luonteen mukaan. Välillä ehkä unohdin kuka kukin oli, ja meni pieleen.. enkä itseasiassa edes oikein osannut ajatella millaisia nämä koboldit rotuna sitten olivat. D&D -tietämättömyyteni saattoi johtaa selviytymisen kannalta vääriin ratkaisuihin, mutta ainakin vähensi metapelaamista. Välillä oli suhteellisen vaikeata hahmottaa kolmiulotteista luolastoa, mutta ajattelin, että sellainenkin kuuluu koboldin elämään. Ihan hyvin pystyi pelaamaan, vaikka välillä olikin epäselvää missä mikäkin asia oli. Possuja arvelin boss-vastuksiksi (megalomaanisiksi katujyräpossuiksi).

Mutta hauskaa kuitenkin! Turpaan tuli aika vahvasti, mutta se taisi olla homman henki. Kiitos kaikille!

11
Ars Magica Turku / Vs: [1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit
« : Joulukuu 03, 2014, 23:21:12 »
Vanhus tuntui ymmärtävän viron kieltä, ja virkkoi takaisin. "Ihan totta! Tämä kala ei olekaan mikä tahansa suuri kala, vaan hän on kuuluisaa sukua. Hän on Suuren Suomuhauen pojantytönpojantytönpojanpoika, vielä useammassakin sukupolvessa kuin voin ihmisten kielellä kertoa!" Sukellus eteni syvemmälle, kunnes tuntui, että koko meri kääntyi ylösalaisin ja Maimu pärskähti pinnalle vanhuksen kanssa.

Edessä oli saari, jolla kasvoi eriskummallisia puita, joiden hedelmät olivat kotiloita ja kaarna värikkäitä kalansuomuja. Rannalla vastassa oli suuri mustekala useiden pienempien kävelevien meriolentojen kanssa. Koko joukkiota johti valtava hauki. Sen suu oli niin valtava, että sinne olisi mahtunut vaikka hevonen. Hauki tervehti Maimua narisevalla äänellä: "Harrr.. Sinä.. Sinä olet.. Uusi.. Asukas?" se kysyi, ja jatkoi ennen kuin Maimu ehti vastata: "Oletpa... sinä... Ruma!" ja kaikki rannan asukkaat aloivat nauraa räkättää ilkeästi. Myös vanhus hekotteli hauelle myöntyvästi, mutta katsoi kuitenkin miten Maimu reagoisi.

Pinnan päällä Agnus saa vanhemmat pojat epäilevästi paikan päälle kyselemään ja väittelemään siitä mitä meren pohjassa on. Isommat pojat haukkuvat, että Agnus on vain nähnyt kissankultaa, sitä kuulemma on useammissakin rannan kivissä, mutta se on arvotonta ja tyhjänpäiväistä. Siitä huolimatta pojat tuntuvat uskovan Maimua ainakin jollain tasolla, ja siksi haravoivat rantaa ristiin rastiin kävellen, välillä kommentoiden Agnukselle ivalliseen sävyyn, että ei vedestä kuitenkaan mitään löydy. Eikä löydy, tuntienkaan haravoinnin jälkeen... Kun Maimun katoaminen lopulta selviää, paikalle tulee iso liuta aikuisia haravoimaan rantaa. Aikuiset ovat järkyttyneitä, ja niin myös lapset. Joku vanhempi rouva toteaa, että Näkki vei, niin kuin vei hänen siskonsakin, kun hän oli nuori...

***Agnuksen tarinaa voit kirjoittaa tästä eteenpäin täysin vapaasti. Maimua ei kuitenkaan tule löytymään vaikka kuinka etsittäisi. ***

12
Ars Magica Turku / Vs: [Peli-info] Myyttinen Turku ja peli-ohjeita
« : Marraskuu 26, 2014, 10:43:18 »
Muutan tällä viikolla ja melko kiirusta vielä ainakin sunnuntaihin asti. Peli jatkuu joulukuussa.

13
Ars Magica Turku / Vs: Season-päivitykset
« : Marraskuu 09, 2014, 23:45:37 »
Syksy 1250

Kesä jatkuu pitkälle, ja syksyn värit saapuvat myöhään. Aurajoen suulle on rakentunut ruotsalaisten isohko puulinnoitus ja rannan lähellä on yksi ruotsalainen koggi. Uimavedet ovat viilentyneet ja muutenkin lasten ja aikuisten syksyä on varjostanut nuoren Maimu-pojan hukkuminen aiemmin kesällä. Tarina on synkkä ja Pyhän Olavin konventiossa ollaan vietetty suruaikaa ottolapsen hukkumisen vuoksi. Kaduilla puhutaan, että munkit eivät osaa pitää huolta lapsistaan, mikä välittyy Agnuksen elämäänkin siten, että hän usein kuulee ihmisten puhuvan häntä säälien. "Voi poika poloinen, onneton" sanotaan usein hänen kulkiessaan ohi.

Pyhän Olavin konventiossa arki on Agnukselle pitkälti luku- ja kirjoitustaitojen opettelua. Opintomateriaalina toimii Aagesenin jättämä kirjallisuus ja luostarin oma kristillinen kirjallisuus. Opinnot ovat joko Artes Liberales(latina), Dead Language(latin), tai Theology. Munkkiveljet Hartwig ja Elkko pitävät syksyllä tiukkaa kuria ja aikataulua.

*** Luostarin opinnot(Teaching experience): Communication(2) + Teaching(2) + 3 + Bonus(6) = teaching source quality (13). Teaching limit Artes Liberales 2, Theology 3. Experienceä mahdollista saada Advancement Totalin verran, eli Source Quality(13) + Virtues(0?) - Flaws(0?)... 13exp? ***

Konventioon saapuu syksyn lopulla vierailija, josta lisää myöhemmin...

*** Agnus voi saada expoa kesältä, Maimu ei. Maimun hautajaiset vietetään joskus syksyllä, mutta Maimun ruumista ei olla koskaan löydetty. Peli voi edetä nyt useassa aikajatkumossa, Agnusta voi pelata syksyllä ja kesällä, ja Maimua vain kesän seikkailussa. ***

14
Ars Magica Turku / Vs: [1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit
« : Marraskuu 09, 2014, 23:08:13 »
Maimu tuntui uppoavan yhä syvemmälle kuplivaan veteen. Vesi oli vihertävää ja liikkui niin voimakkaasti, ettei Maimulla ollut voimia taistella sitä vastaan. Kuplia oli joka puolella ja oli jo epäselvää mihin suuntaan Maimun tulisi pyrkiä. Paniikinomainen huitominen ei kestänyt pitkään ennen kuin Maimun oli pakko vetää henkeä. Keuhkot täyttyivät viileällä ja painavalla vedellä. Jotenkin Maimu saattoi ymmärtää keuhkojen täyttyneen vedellä, mutta tukehtumisen tunne loppui. Maimua ei nukuttanut, mutta asiat etenivät nyt kuin unessa. Rannalta kuuluvat äänet olivat vaimeita ja sekoittuivat aaltojen säestämään rytmiin.

Edessä heiluva olento tuntui hymyilevän ja lipui lähemmäs. Sen kädet kurottivat Maimua kohti ja vetivät syvyyksiin. "Tule! Tule tutustumaan valtakuntaani!" sen ääni kuului. Maimu alkoi erottaa pohjan kiviä, ja niiden lomassa levän ympäröimiä kotiloita sekä uponneita oksia. "Olet varmasti halunnut tavata meren suurimman kalan!" se jatkoi juttuaan. Pohjaan tuli melko vähän valoa, vesikin oli viileää ja pinnan kuohut tuntuivat olevan jo kaukana. Olento katsoi kiinnostuneena Maimua, ikäänkuin jotain reaktiota odottaen. Kasvot olivat läheltä katsoen arpiset ja vihertävät, mutta vanhuksen hymy oli tavallaan myös rauhoittava. Olennosta ei saanut selkoa, että oliko se nainen tai mies, mutta se oli kuitenkin inhimillinen ja ihmisen kaltainen. Ehkä tämä saattoi olla joku kauan sitten uponnut merimies tai hukkunut nainen. Tai joku muu. Ja jollain tavalla tuttu, ehkä Maimun aiempaan merimatkaan liittyvä tuttavuus?

Rannalla Agnus sai isompien poikien huomion, mutta kukaan ei tuntunut haluavan auttaa. "Ei me täällä kaloja etsitä, pölkkypää!" huusi yksi isommista pojista ja muut lapset yhtyivät naurunremakkaan. Isommilla pojilla oli selkeästi jotain muita salaisuuksia. Pojat kuitenkin katselivat Agnusta välillä vilkuillen. Ehkä pojan hätä sai heidät kuitenkin vähän varpailleen.

*** Reilluuden vuoksi, jos löydät jonkin asiaankuuluvan social-heiton, niin voit heittää Agnukselle sosiaalisten taitojen heiton, mutta ei ole mikään pakko. Sopivia Abilityjä voisivat olla esim. Leadership, Bargain, Intrigue, Guile. Jos et heitä, niin roolipelaamme, ja olet pj:n armoilla... Voit jokatapauksessa miettiä hahmokehitystä tässä seikkailussa käytettyjen abilityjen suhteen. ***

15
Roolipelit / Vs: [Ryhmäluolailu] Kolme koboldia
« : Lokakuu 27, 2014, 10:57:04 »
Possuja! Snark rakastaa possuja. Mutta haju on epäilyttävä, onko tämä taas ihmisten salajuoni? Snark päättelee, että parempi tarkkailla tilannetta ensiksi piilosta. Hän etenee rottaovelle ja aukaisee oven varoen ja toivoo löytävänsä hyvän piilopaikan.

Sivuja: [1] 2 3 ... 17