Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - Nelsson

Sivuja: [1] 2 3 ... 17
1
Roolipelit / Vs: Suomen roolipeliseuran perustaminen
« : tänään kello 14:33:28 »
Tämä menee ehkä aiheen ohi jo, jos halutaan jatkaa keskustelua ropeskenen ongelmista, niin sille pitää varmaan tehdä uusi threadi. Ruotimista ei kannata minusta jatkaa itseisarvona, mutta jos on kiinnostusta tehdä jotain konkreettisia toimenpiteitä esim. conijärjestäjinä tms. niin sitten miksi ei.

Nuurori, juurikin niin. Ilmapiiriä voi parantaa panostamalla tietoisesti avoimeen yhteisöön. Nörttiytymisessä sinällään ei ole mitään väärää. Silloin on, kun uusia tulokkaita sorsitaan tai halveksutaan tietämättömyydestä tai halutaan päteä omalla tiedolla muiden kustannuksella

Positiivista nörttiyttä: "jee vähä siistiä ku mulla on tää  half orc frenzied berserkerk, jolla on attack bonus 25 8-tasolla"

Negatiivista aloittelijoita luotaantyöntävää: "Joo, tota, sun kannattais tutustua tähän XXXXX systeemiin. Voin 20 vuoden kokemuksella sanoa, JA, AKTIIVIPELAAMISELLA, sanoa, että XXXXX systeemissä ollaan osattu tehdä tämä ja tämä asia niin paljon paremmin. Mut TIETTY, <<halveksuen>> aloittelijoille ehkä sopii toi sun pelitapa paremmin. <<tauko>> Mä en kuitenkaa aio koskea tohon pitkällä tikullakaan."

Yllä olevat ovat keksittyjä esimerkkejä, mutta todenkaltaisia.

Ovatko nämä samat ongelmat näkyneet esim. Traconin ropedemotuksessa ja Ropeconin kokemuspisteellä? Minkälaisissa tilanteissa olet epäsosiaalisia tyyppejä nähnyt pelottelemassa aloittelijoita pois?

En ala julkisella foorumilla etsimään mitään konkreettisia esimerkkejä. Yleisesti ottaen Coneissa ja roolipelaajissa on paljon fiksua porukkaa, ja paljon järkevää keskustelua. Loukkaavaa ja aloittelijoita luotaantyötävää sävyä kohtaa kuitenkin valitettavan useissa tilanteissa - siis käytännössä sitä tapahtuu coneissa kaikkialla. Uskoisin, että loukkaaminen ei ole itsessään päämäärä, eikä varmaan useinkaan edes tiedostettua, vaan se tapahtuu sivutuotteena, kun omaa egoa pönkitetään itsekehulla ja haetaan asiantuntijuuden verukkeella jonkinlaista arvostusta ja hyväksyntää muiden harrastajien silmissä.

2
Roolipelit / Vs: Suomen roolipeliseuran perustaminen
« : eilen kello 14:11:52 »
Ideat suomalaisen ropeskenen yhdistämisestä ja aktivoimisesta ovat tervetulleita, mutta en nää, että yhdistysmuoto olisi tässä toimivin. Sinällään yhdistyksiä ja yrityksiä on ihan riittämiin, mutta keinoja ja toimintaa jo olemassa olevissa organisaatioissa voisi laajentaa ja parantaa.

Pöytäropeilla on edelleenkin paljon potentiaalia ihmisten yhteensaattamisessa, luovuuden esille tuomisessa, sosiaalisten kanssakäymisen fasilitoijana, sosiaalisten taitojen kehittämisen keinona ja keinona erilaisten ilmiöiden tutkimisessa. Isoin ongelma on skenen sisällä. Roolipelaamispiireihin on vaikea päästä sisälle. Jokainen roolipelitapahtuma, missä olen ollut, on täynnä heikolla itsetunnolla varustettuja egoisteja, narsisteja ja muuten epäsosiaalisia tyyppejä. Tämä on muutamien yksilöiden ongelma, mutta myös koko skeneä pahasti satuttava piirre.

Skene kaipaa avoimia, sosiaalisia, mukavia tyyppejä ja jos skeneä haluaa tervehdyttää, niin ehkä siihen voi vaikuttaa kampanjoilla, tai opastamisella siihen kuinka pelejä voidaan esitellä aloittelijoille, kuinka peleistä ja tilanteista tehdään aloittelijaystävällisiä. Kuinka luodaan ilmapiiriä, jossa kokee olevansa tervetullut ja hyväksytty. Uusi yhdistys yksinään ei sinällään tilannetta ratkaise, tuo vaan lisää organisaatiota paperille.

3
Ars Magica Turku / Vs: [1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit
« : Helmikuu 24, 2015, 00:56:47 »
Agnus

Vesi oli sameaa ja jääkylmää. Pieneen hetkeen tuntui mahtuvan yllättävän monta asiaa. Jäisen veden alta näkyi railon reuna, ja jossain kauempana jään alla näkyi omituinen jäämuodostelma, jota olisi saattanut äkkipikaisesti luulla jäiseksi olennoksi.

Ylhäältä syöksähti melko vauhdilla puinen karahkasauva Agnuksen vierelle. Sauvan mukana veteen tuli kuplia, jotka suurenivat ja saavuttivat pian toisensa muodostaen samalla yhtenäisen vedestä vapaan alueen. Agnus kellui nyt vedessä olevassa ilman täyttämässä kuopassa. Näky oli tavallaan kaunis, mutta ilma edelleen hyytävä.

(Iisakin Casting Total: ReAq 11 + Dice 0 (ei botch) = 11, vs Kaikhota Veshi Kephillä lvl 15. Onnistuu, mutta tulee fatigueta.)

"Phoika! Nopheasti! Ota kiinni! Iisakki authaa!", Iisakin ääni kaikui railon reunalta.

Sauvasta saa kyllä kiinni, mutta railon reunalle nousu Iisakin avulla vaatii Str+Athletics vs 3 onnistumisen. Botchatessa ote irtoaa ja Agnus uppoaa syvemmälle jäihin.

Maimu

Hauki (eli kirjoahven eli lohi) majaili toisella puolella saarta riippumatossaan, ja oli yksi ja sama kala riippumatta siitä mitä Maimu oli aiemmin kokenut. Sinne pystyi kulkemaan kahta tietä - rantaa pitkin ja suoraan saaren keskellä sijaitsevan palmutiheikön läpi. Rantaa pitkin kulkeminen olisi helppoa, mutta veisi hieman pidemmän ajan, ja silloin Maimulla ei olisi hyvää piilopaikkaa. Matkalla olisi kuitenkin lähes loputtomasti eri värisiä ja muotoisia kotiloita, joiden tutkiminen olisi varmasti kivaa. Palmutiheikkö olisi taas melko vaikeakulkuinen, mutta antaisi toisaalta mahtavan suojapaikan riippumatolla majailevan hauen tarkkailuun. Palmupuiden latvassa kasvoi myös erilaisia hedelmiä, jotka näyttivät herkullisilta. Hedelmiin pääsisi kuitenkin käsiksi vain str + athletics vs 3 heitolla (ja jos onnistuu, niin voit itse vapaasti kuvailla minkälaisen hedelmän haluat).

Riippumatta Maimun reittivalinnoista hauella ei kuitenkaan ollut mukanaan sormusta, ei ainakaan missään näkyvillä. Hauen tarkkailu oli jännittävää, koska ei voinut tietää mitä tapahtuisi jos Maimu jäisi kiinni. Hauella oli valtavat ja pelottavat hampaat, jotka tärisivät sen kuorsatessa.

4
Ars Magica Turku / Vs: [1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit
« : Helmikuu 16, 2015, 02:36:02 »
Agnus

"Kylmä on talven viima! On! Ja jäinen on täällä olla." Iisakki totesi, kun kiristi turkkiaan tiukemmalle. Hän käveli hieman jään päälle, koputteli kepillään ympäristöä. "On. On merkillinen. Merkillinen paikka." Iisakki sanoi, nyt tarpoen jo polvia myöten jään päällä olevassa lumessa.

Iisakki otti sitten vyöltään pussukan, josta valitsi käsiinsä sopivat kolme pientä luuta. Agnus ei oikein osannut erottaa minkä eläimen luita ne olisivat voineet olla, ne olivat melko pieniä ja hauraita. Ehkä jokin lintu tai pieni jyrsijä. Iisakki otti myös taskustaan Maimun nuken, jonka päälle asetteli luut. Nuken hän asetteli maahan pienen kiven päälle, joka kohosi vedestä paikalla, jossa kesäaikaan oli pieni luoto, jonka luokse isommat pojat aina silloin tällöin uivat. Iisakki nousi seisomaan ja iski kävelysauvansa tuimasti maahan, ja alkoi sitten laulaa. Hänen äänensä oli vahva ja komentava. Hän nosti toisen kätensä julistavasti ilmaan. "Kahto mua, Vetehinen, väkevä, makuusi veden vhiejä, mishä phoikhanen kathosi, uija pienoinen phutosi?"

Oli hetken hiljaista, kunnes kuului ilmoja rikkova salaman ääni. Kaiku piti melua ilmoilla pidempään kuin se olisi muuten kestänyt. Jää rasahti kerralla kahteen osaan muodostaen pitkän railon, joka kulki suoraan rannasta luodolle asti. Jopa Iisakki vavahti taaksepäin reaktion voimakkuudesta.

Jos Agnus on kävellyt jäälle, heitä qik + athletics vaikeustasoa 3 vastaan. Jos epäonnistuu, Agnus horjahtaa ja tipahtaa jäiseen veteen (sitten heitä dex+swim vs 6, vesi on jäistä).

Maimu

Rapu kuunteli Maimua mielellään, ja neuvoi, mutta selvästi pelkäsi vähän valtavaa haukea. "Varo! Tuo iso lohi kuulee meitä!" Kun Maimu koitti nostaa rapua ilmaan, se ampaisi muutaman askeleen sivuttain ja virkkoi: "Hui! Seuraa minua!" ja kun Maimu seurasi, he päätyivät pian toiselle puolelle pientä saarta. Rannalla oli vieläkin muutamia muita rapuja, ja joitain elävän oloisia kotiloita ja kasveja, meressä näkyi hyppelehtivän muutamia meduusoja.

Rapua jännitti ja vähän ehkä pelotti. "Minä tiedän! Minä neuvon sinulle tien pois, jos tahdot. Mutta sinun täytyy luvata minulle, että sinä autat minua!" Rapu piti pienen tauon Maimua tarkkaillen ennen kuin jatkoi: "Minäkin haluan täältä pois! Mutta se suuri ja lihava kirjoahven varasti minun sormukseni!" Rapu vaikutti hieman surulliselta. "Minä toivoisin niin kovasti, että sinä voisit hakea sen minulle takaisin! Sitten minä neuvon sinulle tien takaisin!"

5
Ars Magica Turku / Vs: [1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit
« : Helmikuu 06, 2015, 13:41:27 »
Agnus:

Kylmä ja talvinen Turku on aamulla elottoman oloinen, mutta jään ja lumen koristelemat puut ja rakennukset ovat kauniita katsoa. Talviset turkikset päällä Agnus ja Iisakki lähtevät tarpomaan kohti merta. Väsynyt Agnus ei pysy millään Iisakin tahdissa, joten Iisakki hymähdellen laittaa pojan tuohirinkkaansa matkustamaan. Iisakki ei pidä kiirettä matkanteossa, vaan pysähtelee vähän väliä, lausuu runoja luonnosta, jäästä, talvesta ja ravistelee lumia puista pahkaisella kävelysauvallansa.

Metsässä on erityinen tunnelma, ja jos Agnus sattuu olemaan hereillä, hän voi tuntea jotain erityistä Iisakin toiminnassa. Ikäänkuin metsän vahva tunnelma vuotaisi Iisakin runoihin ja hänen pahkakeppiinsä. Tällaisia tuntemuksia on ollut ehkä joskus aiemminkin? (Lisää halutessasi virtue "Magic Sensitivity" ja valitse hahmolle soveltuva minor flaw).

Kun kaksikko saapuu kylän keskustaan, Iisakki ottaa rinkan selästään ja supittaa Agnukselle: "Poika, poika phieni, minnhe sinä kaverishi kadotit? Sinä shaat nyt näytthää minulle tien."

Maimu:

Hauen omahyväinen potkiminen ja nauraminen jatkui riippumatossa. Muut rannan olennot kannustivat haukea, mutta ryhtyivät sitten puuhailemaan omiaan - kasailemaan kasoja kotiloista, syömään rannalla kasvavia sieniä, yksi orava alkoi kutomaan villapaitoja. Ainoa Maimun puolella oli rapu, joka oli nyt asettunut Maimun vierelle. "Sinä olet viisas poika! Paljon viisaampi kuin nuo muut. Ja vahva! Älä jää tänne, tai et pääse koskaan takaisin!"

6
Ars Magica Turku / Vs: [1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit
« : Helmikuu 03, 2015, 01:41:47 »
Iisakki on Agnukselle tuttu kasvo, ja ollut konventiossa jo jonkin aikaa. Hänen lämmin olemuksensa herättää luottamusta, mutta samalla hänessä on jotain arvelluttavaa. Folk Ken -heiton Ease Factor on 9 (Average). Onnistuminen tässä tarkoittaa sitä, että osaa lukea Iisakin motiiveja ja tarkoitusperiä. Lievä epäonnistuminen antaa jotain viitesuuntaa Iisakin motiiveista (onnistuminen ease factor 6 vastaan). Isompi epäonnistuminen tarkoittaa ensisijaisesti, että Iisakin motiivit jäävät epäselviksi.

Characteristicsit 6-7 -vuotiailla on modifier -4, ja Agnus taitaa olla melkein 6v, joten kelpaa...

Perception + Folk Ken + d10 - 4

7
Ars Magica Turku / Vs: [1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit
« : Tammikuu 31, 2015, 16:50:53 »
Agnus

Iisakki oli hyvin tyytyväisen olonen Agnuksen antamaan nukkeen. Nyt hän istui vuoteellaan seinään nojaten, jalat koukussa edessänsä ja hypisteli nukkea käsissään. Vanha vapisevä ääni alkoi hyräillä suomen kielellä: "Mi sinä olet miehiäsi, ku kurja urohiasi, vähän kuollutta parempi, katonutta kaunihimpi?" Lorun jälkeen hän otti vyöpussistaan pieniä luunpalasia, jotka muuttuivat pölyksi samalla kun hän sirotteli luita nuken päälle ja ympärille.

Iisakki hymähteli tyytyväisenä. "Khyllä khyllä.. Parempihan tässhä todellakin on painaa pää thyynyyn. Koska huomispäivänä meitä odottaa seikkailu." hän kertoi rauhalliseen sävyyn ja alkoi laitella itseänsä nukkumaan.

Agnus nukahti jossain vaiheessa, ja heräsi nyt siihen, kun Iisakki ravisteli häntä hereille. "Jaha. Herää jo poikha phieni. Mheitä odotthaa seikkailu." Iisakki oli pakannu tavaransa tuohesta tehtyyn vaellusrinkkaansa ja oli pukenut ulkovaatteetkin jo päällensä. Oli hyvin aikainen aamu, ja sisällä oli melko kylmä. Munkitkaan eivät varmaan vielä olleet nousseet ylös.

Tästä alkaa pelitekninen laskelma, jonka editoin loppuun myöhemmin...

Casting Score
Intellego 8 + Form 7 + 0 + 0 = 15

IISAKKI

Characteristics: Int +2 Per +3 Pre +1 Com 0 Str -1 Sta 0 Dex -1 Qik -1
Size 0
Age 72
Decreptitude 3
Virtues and flaws: Blatant Gift -3, Hermetic Magus, Outsider -1, Hedge Wizard -1, Skinchanger +1, Unaging +3
Reputations: Outsider 1 (Pagan hermit), Hedge Wizard
Confidence score 1
Confidence points 3/3
Arts: Cr 6, In 8, Mu 6, Pe 5, Re 6, Aq 5, Au 6, Co 7, He 5, Ig 8, Im 4, Me 5, Te 4, Vi 3
Abilities: Animal Handling 2, Southern Finland lore 1, Northern Finland lore 1, Awareness 4, Charm 3, Folk Ken 2, Swedish 2, Sami 3, Finnish 5, Music , Ride 1, Stealth 1, Survival 2, Swim 2, Teaching 1, Artes Liberales 2, Medicine* 1, Philosphiae* 1, Code of Hermes* 1, Dominion Lore* 1, Faerie Lore* 5, Finesse 1, Infernal Lore* 1, Magic Lore* 7, Magic Theory* 2, Parma Magica* 3, Penetration 3, Bows 2, Entrancement 3, Magic Sensitivity 3, Premonitions 2, Second Sight 3, Wilderness Sense 6
Exp: 1000/1000 (abilities + arts)
Spells: 900 levels of spells

(PJ:kin opettelee systeemiä tässä samalla...  :o )

8
Northern Realms / Vs: [Bliaron] Magiapäivitystä
« : Tammikuu 27, 2015, 16:21:58 »
Todellisuusmagiasta

Maailma rakentuu seitsemästä magianlajista, joiden voima virtaa läpi kaiken olevaisen kaikilla olemisen tasoilla. Kaikkialla maailmassa on aina jonkin verran jokaista magianlajia, mutta magianlajien keskinäiset voimasuhteet vaihtelevat aina sijainnin mukaan. Magianlajien paikallinen voimakkuus on kiinni siitä, kuinka paljon ympäristössä on kyseistä magianlajia ideologisella tasolla edustavia asioita. Sillä ei ole väliä, onko voima negatiivinen tai positiivinen, kunhan voima on selkeästi edustettuna. Esimerkiksi tuhotussa kylässä on paljon tuho- ja elämämagiaa, vaikka paikalla ei olisikaan enää yhtään elävää sielua. Samoin maagi pystyy teoriassa ammentamaan voimaa jäätaikaan nuotion energiasta.

Asioiden ja esineiden ideologiset yhteydet tiettyyn magianlajiin eivät kuitenkaan ole yksiselitteisiä. Tätä ideologista yhteyttä kontrolloi erityinen magianlaji: todellisuusmagia. Nuotio liittyy yksiselitteisesti lämpötilaan (masnae), mutta toisaalta se voi herättää muistoja (ioso), se on kaunista ja kirkasta (oldai) ja sen liekit liikkuvat väpättäen (ikkari). Jos maagi on syvällä sisimmässään sitä mieltä, että liekki liittyy myös elämään, niin on mahdollista, että todellisuusmagiassa tapahtuu muutos, jolloin liekistä voikin ammentaa käyttöön elämämagiaa.

Todellisuusmagian muokkaaminen on harvinaisin ja vaikein kaikista magian taidoista. Periaatteessa sen avulla on kuitenkin mahdollista määritellä kaikki magianlajit uudelleen, asettamalla magianlajien ideologiset edustukset uuteen järjestykseen. Ilmeisesti magia vastustaa luontaisesti muutosta - paikalliset "virheet" todellisuusmagiassa korjautuvat ympäröivien alueiden todellisuusmagian paineesta. Ihmisten kollektiivinen ajattelu pitää maailman asiat tietyissä ideologisissa lokeroissaan.

Tämän ymmärtämällä mahdollistuvat mm. seuraavat skenaariot:

* Uskonto - Kollektiivinen uskominen asioihin muokkaa todellisuusmagiaa. Todellisuusmagian muokkaaminen tarkoituksellisesti kulttia johtamalla. Jumalolennon syntyminen uskonnon seurauksena.
* Uudet lokaalit todellisuusmagian säännöt - Alueet, joilla magia toimii perustavanlaatuisesti eri tavalla kuin ympäristössä. Hullun maagin luoma surrealistinen maailma, jossa ajatukset muuttuvat todellisiksi hahmoiksi ja ilmassa kasvaa leijuvia sieniä (koska niin on "luonnollista").
* Konfliktit - Volar Sahenin maagit etsivät maagisesti virheellisiä alueita, koska pelkäävät, että todellisuusmagian muutosten riistäytyminen käsistä johtaisi maailmanloppuun.
* Henkilökohtaiset aurat - Miten maagin, tai muun hahmon, henkilökohtainen näkemys asioista vaikuttaa maailman toimintaan. Oletuksena on, että henkilökohtainen aura on hyvin pieni ja heikko, ja siksi pääsääntöisesti magia yleensä toimii... Mutta entä jos maagi tietoisesti keskittyy muokkaamaan todellisuuden siten, että hän kulkee ikäänkuin omassa kuplassaan, jonka sisällä magia toimii eri tavalla? Ehkä hän etsii käsiinsä viisaiden kiven, vahvan riimukiven, jonka voima ylläpitää todellisuusmagiaa sellaisella tasolla kuin maagi haluaa (tai kivi haluaa, tai sen tekijä on halunnut...)
* Eri todellisuusmagialla pelaavien maagien kamppailut - Tulipallo ei välttämättä polta hullua maagia, jonka omassa todellisuusmagian kuplassa tuli on kivaa, ja sitä voi syödä. Tällaiselta kamppailulta puuttuu vielä tarkat säännöt, mutta periaatteessa kyse on siitä kenen todellisuus kestää. Jos hullumaagin oman todellisuuden todellisuusmagia on vahvaa, häntä ympäröivä magia voi vaikuttaa hänen omien todellisuusmagian sääntöjensä mukaisesti - toisaalta tuhomagian hyökkäys voisi teoriassa tuhota todellisuusmagiaakin, olettaen että tuhomagia on itsessään määritelty tuhoavaksi, jolloin tuhohyökkäyksellä voi aiheuttaa "todellisuusmagian tyhjiön", jonka jälkeen mikään ei toimi ennen kuin todellisuuden säännöt on luotu tilaan uudelleen - eli todellisuusmagian pitää järjestyä uudelleen.
* Kenen todellisuus pitää? Kun erilaiset todellisuusmagiaan kytköksissä olevat mielet kohtaavat... Tästä päästään hyvin mielenkiintoisiin fantasiahulluusskenaarioihin...
* Mitä tapahtuu rajapinnalla? Kun erilaiset todellisuusmagiat kohtaavat? Pyrkiikö magia löytämään tasapainon, jossa molemmat säännöt pätevät vai ovatko ideologiset erot niin suuret, että raja on tiukka? Sisältöä diippiin magiatutkailuun ja filosofiseen pohdiskeluun

9
Ars Magica Turku / Vs: [1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit
« : Tammikuu 22, 2015, 17:15:24 »
Agnus:

Iisakki kuunteli tarkasti. "Jaaha jaaha." hän vastasi tuumaillen. "No onhan se nyt."

Vanhuksen olemus oli edelleen myötätuntoinen ja kuunteleva, mutta jokin näytti vaivaavan häntä Agnuksen tarinassa. Hän raapi harvaa partaansa ja katseli sitten eri puolille huonetta. "Milloin... Milloinkas thämä tapahtui? Ja.. Olishikos sinulla.. jotain.. jotain misthä muistat thämän. poikasen?" hän etsi käsillään jotain ikäänkuin konkreettista.

Agnuksella oli hyvin aikaa vastata, ja ehkä jopa tehdä jotain muutakin, mutta sen jälkeen ovelle kuitenkin saapui veli Elkko, joka oli ehkä kuullut osan keskustelusta.

E: "Jaaha jaaha. Mitäs se Iisakki täällä haastelee?"

I: "Jaa.. Tässä poikaa jhututan. Lämphimiksheni."

E: "Jaa vai että jututat? Hmph.. (kääntyy katsomaan Agnusta)... Ja tämän miehen juttuja ei sitten kannata ottaa tosissaan. Uniaika muutenkin. Pää tyynyyn! (takaisin Iisakille) Ja koskee molempia."

E: "Hyvää yötä.."

I: (hymyillen, hiljaa..) "Hyvää.. hyvää..."

Iisakki kävi vähän makuulleen, muttei suinkaan nukkumaan. Jotain oli vielä kesken...


Maimu:

Kotilot muuttuivat nyt Maimun kädessä takaisin kirkkaan värillisiksi, sellaisiksi kuin ne näkyivät rannallakin. Sukassa ne olivat varmasti hyvässä tallessa. "HOHOO HOHOO! VÄLKKYI VÄLKKYI! ME TIEDÄMME! PIKKUKALAT VÄLKKYY!" sanoi sitten hauki hykerrellen. "JA PIKKUPOJAT! VEDESSÄ VÄLKKYVÄT!"

Hauesta ei ottanut oikein tämän enempää selkoa, mutta selkeästi se oli innoissaan Maimusta, pikkukaloista, omenoista ja outoa kyllä, hukkumisesta.

Muuan rapu käveli Maimun vierelle ja huikkasi salaa: "Psst! Sinun ei kannattaisi olla täällä!"

10
Ilmoitustaulu / Vs: Ars Magica 5th ed neppailua pelilaudalla
« : Tammikuu 15, 2015, 14:36:05 »
Pomp!

Tämä peli on käynnissä. Tervetuloa neppailemaan. Omaa 5th ed. kirjaa ei tarvita, mutta auttaa jos olet joskus pelannut tai tunnet hieman Ars Magicaa.

Omaa 5th ed. source-kirjaa ei tarvita.

Ars Magica Turku
http://pelilauta.fi/index.php/board,23.0.html

11
Ars Magica Turku / Vs: [Peliketju] Agnus ja Maimu
« : Tammikuu 15, 2015, 14:31:36 »
Adventure exp. kuulostaa hyvältä ratkaisulta. Source quality Agnukselle 6.

Aika on nyt seasonien osalta pysähdyksissä, etenee kunhan voi...

12
Ars Magica Turku / Vs: [1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit
« : Tammikuu 15, 2015, 14:26:33 »
Agnus:

Vanhuksen ryppyiset kasvot olivat ymmärtäväisen oloiset ja silmistä paistoi lämpö ja myötätunto. "Mja vhai ikävä? No shehän varmashti on.", vanhus totesi värisevällä äänellään. "Anha kun Iishakki kuunthelee." hän sitten sanoi ja istahti alas Agnusta vastapäätä. "Iishakki on vvanha mies. Niin vanha ethet usko. Nhiin montha tharinaa on jo kuullut, ethä jakshan varmasti khuunnella vielhä yhden."

"Kerro phoika, mithen se näkki ysthäväsi vei.", Iisakki sitten kannusti Agnusta puhumaan.

Maimu:

Rannalta löytyi ihan kaiken värisiä kotiloita, mutta kun ne otti käteen, ne muuttuivat aina vähän haaleammiksi kuin maassa olleet. Aika pian Maimu huomasi, että melkeinpä kaikki kotilot näyttivät paremmalta maassa. Kuitenkin muutamat, kaikista kirkkaimat, säilyttivät hehkunsa käsissäkin. Kun Maimu vei kotilot hauelle, niin hauki katsoi niitä kylläisen oloisena. "Mh. MITÄ?!! EIVÄT NUO OLE HERKULLISIA. MINÄ HALUAN SYÖDÄ OMENOITA!", hauki vastasi ja rannalla loikoilleet ravut ja muut olennot nauroivat ilkikurisesti.

Muut olennot jäivät taas tuijottamaan Maimua, ja hän kuuli päänsä sisällä vanhan miehen äänen - saman, joka oli johdattanut hänet saarelle. "Mutta jos sinä haluat nuo kotilot, niin kerro meille miten sinä ennen hukuit!"

13
Northern Realms / Here Be Dragons
« : Joulukuu 16, 2014, 01:26:49 »
Here Be Dragons on peli, jossa pelataan lohikäärmeitä. Pelistä voi ladata demon osoitteesta http://frozen.northernrealms.net/HereBeDragons/

Peli on J Matias Kivikankaan käsialaa. Lukekaa, pelatkaa ja kommentoikaa.

14
Ars Magica Turku / Vs: Season-päivitykset
« : Joulukuu 16, 2014, 01:14:40 »
Talvi 1250-1251

Aivan syksyn lopulla Pyhän Olavin konventioon saapui outo vierailija, Iisakki Timonpoika, köyryselkäinen kulkurimies, pitkään sauvaan nojaava rääsyläisukkeli, joka juttelee kummallisia tarinoita. Höpisee omiaan maahisista ja menninkäisistä ja muista metsän asukkaista. Iisakki väittää kuitenkin kirkkain silmin olevansa jumalan mies, eikä lotkauta korvaansa väitteille, jonka mukaan metsän asukkaat ovat pakanallista alkuperää. Hänen annetaan majailla konventiossa väliaikaisesti, kuten on usein kulkurien kanssa tapana. Iisakki jää syystalven huonojen kelien vuoksi vähän pidemmäksi aikaa kuin kulkurit yleensä.

Sadonkorjuu ehditään juuri ja juuri tehdä ennen ensilumen tuloa, ja sato on tänä vuonna kohtalainen. Viljaa jää varastoon riittävästi tulevaa talvea ajatellen. Talven koleus yllättää alkuun, kadut jäätyvät nopeasti hyvin liukkaiksi ja mäenlaskupuuhat pääsevät hyvin vauhtiin. Konventiosta ei kuitenkaan pääse aivan kaikkiin mäenlaskuleikkeihin mukaan - sisäoppilaitostyyliin kirkon miehet opettavat Agnukselle yleissivistystä (Artes Liberales(latina), Dead Language(latin), Theology).

Aagesen on myös lähettänyt konventioon kirjeen, minkä sisältöä Agnus ei itse saa lukea. Kuitenkin munkit kertovat Aagesenin lähettäneen Agnukselle terveisiä, ja maagi itse on pyytänyt, että Agnus saisi joululahjaksi häneltä kirjan, joka on pakattu arkkuun aivan päällimmäiseksi. Kirja avataan kääröistään suorastaan seremoniallisesti munkkien katseiden suuntautuessa Agnukseen. Huomattavan tarkat moitteet, juhlavat säännöt ja tarkennukset selitetään Agnukselle tarkkaan - niin tarkkaan ettei hänelle jää mieleen varmasti kuin osa sanotusta. Kuitenkin munkkien suhtautumisesta voi päätellä, että kyse on jostain elämää, jos ei jumalaa, suuremmasta asiasta. Kirja on vahvasti kuvitettu opus magiasta, sen teoriasta, sen luonteesta, ja sisältää muutamia kirkollisia viittauksia.

*** Magic Theory Summa lvl 3, source quality 13 ***

Iisakista ja Agnuksesta lisää täällä http://pelilauta.fi/index.php/topic,2162.msg37591.html#msg37591

15
Ars Magica Turku / Vs: [1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit
« : Joulukuu 16, 2014, 01:13:42 »
[Talvi 1250] Pyhän Olavin konventiossa

Iisakki yllättää Aagesenin eräänä iltana itkemästä nukkumaanmenon aikana, ja tulee jutustelemaan vanhuksen haparalla äänellään: "Mitäs shiinä itkeskelet, pieni poijan koipeloinen. Koipeloinen on shinun ruumhiisi, mutha ei sielushi ashti ole heikkhous sentään ehthinyt."

(Agnus voi halutessaan toimia...)


[Ajalla ei väliä...] Oudolla saarella

Maimu on tutustumisen jälkeen jäänyt istuskelemaan hetkeksi saarelle. Rannalla on paljon eri värisiä kotiloita, meri on melko lämmin ja saaren asukkaat outoja ja puuhastelevat aktiivisesti. Valtava Hauki on riippumatossa syömässä illalliseksi omenia.

(Maimu voi halutessaan toimia...)

Sivuja: [1] 2 3 ... 17