Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.

Viestit - Nelsson

Sivuja: [1] 2 3 ... 16
1
Ars Magica Turku / Vs: [Peli-info] Myyttinen Turku ja peli-ohjeita
« : Marraskuu 26, 2014, 10:43:18 »
Muutan tällä viikolla ja melko kiirusta vielä ainakin sunnuntaihin asti. Peli jatkuu joulukuussa.

2
Ars Magica Turku / Vs: Season-päivitykset
« : Marraskuu 09, 2014, 23:45:37 »
Syksy 1250

Kesä jatkuu pitkälle, ja syksyn värit saapuvat myöhään. Aurajoen suulle on rakentunut ruotsalaisten isohko puulinnoitus ja rannan lähellä on yksi ruotsalainen koggi. Uimavedet ovat viilentyneet ja muutenkin lasten ja aikuisten syksyä on varjostanut nuoren Maimu-pojan hukkuminen aiemmin kesällä. Tarina on synkkä ja Pyhän Olavin konventiossa ollaan vietetty suruaikaa ottolapsen hukkumisen vuoksi. Kaduilla puhutaan, että munkit eivät osaa pitää huolta lapsistaan, mikä välittyy Agnuksen elämäänkin siten, että hän usein kuulee ihmisten puhuvan häntä säälien. "Voi poika poloinen, onneton" sanotaan usein hänen kulkiessaan ohi.

Pyhän Olavin konventiossa arki on Agnukselle pitkälti luku- ja kirjoitustaitojen opettelua. Opintomateriaalina toimii Aagesenin jättämä kirjallisuus ja luostarin oma kristillinen kirjallisuus. Opinnot ovat joko Artes Liberales(latina), Dead Language(latin), tai Theology. Munkkiveljet Hartwig ja Elkko pitävät syksyllä tiukkaa kuria ja aikataulua.

*** Luostarin opinnot(Teaching experience): Communication(2) + Teaching(2) + 3 + Bonus(6) = teaching source quality (13). Teaching limit Artes Liberales 2, Theology 3. Experienceä mahdollista saada Advancement Totalin verran, eli Source Quality(13) + Virtues(0?) - Flaws(0?)... 13exp? ***

Konventioon saapuu syksyn lopulla vierailija, josta lisää myöhemmin...

*** Agnus voi saada expoa kesältä, Maimu ei. Maimun hautajaiset vietetään joskus syksyllä, mutta Maimun ruumista ei olla koskaan löydetty. Peli voi edetä nyt useassa aikajatkumossa, Agnusta voi pelata syksyllä ja kesällä, ja Maimua vain kesän seikkailussa. ***

3
Ars Magica Turku / Vs: [1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit
« : Marraskuu 09, 2014, 23:08:13 »
Maimu tuntui uppoavan yhä syvemmälle kuplivaan veteen. Vesi oli vihertävää ja liikkui niin voimakkaasti, ettei Maimulla ollut voimia taistella sitä vastaan. Kuplia oli joka puolella ja oli jo epäselvää mihin suuntaan Maimun tulisi pyrkiä. Paniikinomainen huitominen ei kestänyt pitkään ennen kuin Maimun oli pakko vetää henkeä. Keuhkot täyttyivät viileällä ja painavalla vedellä. Jotenkin Maimu saattoi ymmärtää keuhkojen täyttyneen vedellä, mutta tukehtumisen tunne loppui. Maimua ei nukuttanut, mutta asiat etenivät nyt kuin unessa. Rannalta kuuluvat äänet olivat vaimeita ja sekoittuivat aaltojen säestämään rytmiin.

Edessä heiluva olento tuntui hymyilevän ja lipui lähemmäs. Sen kädet kurottivat Maimua kohti ja vetivät syvyyksiin. "Tule! Tule tutustumaan valtakuntaani!" sen ääni kuului. Maimu alkoi erottaa pohjan kiviä, ja niiden lomassa levän ympäröimiä kotiloita sekä uponneita oksia. "Olet varmasti halunnut tavata meren suurimman kalan!" se jatkoi juttuaan. Pohjaan tuli melko vähän valoa, vesikin oli viileää ja pinnan kuohut tuntuivat olevan jo kaukana. Olento katsoi kiinnostuneena Maimua, ikäänkuin jotain reaktiota odottaen. Kasvot olivat läheltä katsoen arpiset ja vihertävät, mutta vanhuksen hymy oli tavallaan myös rauhoittava. Olennosta ei saanut selkoa, että oliko se nainen tai mies, mutta se oli kuitenkin inhimillinen ja ihmisen kaltainen. Ehkä tämä saattoi olla joku kauan sitten uponnut merimies tai hukkunut nainen. Tai joku muu. Ja jollain tavalla tuttu, ehkä Maimun aiempaan merimatkaan liittyvä tuttavuus?

Rannalla Agnus sai isompien poikien huomion, mutta kukaan ei tuntunut haluavan auttaa. "Ei me täällä kaloja etsitä, pölkkypää!" huusi yksi isommista pojista ja muut lapset yhtyivät naurunremakkaan. Isommilla pojilla oli selkeästi jotain muita salaisuuksia. Pojat kuitenkin katselivat Agnusta välillä vilkuillen. Ehkä pojan hätä sai heidät kuitenkin vähän varpailleen.

*** Reilluuden vuoksi, jos löydät jonkin asiaankuuluvan social-heiton, niin voit heittää Agnukselle sosiaalisten taitojen heiton, mutta ei ole mikään pakko. Sopivia Abilityjä voisivat olla esim. Leadership, Bargain, Intrigue, Guile. Jos et heitä, niin roolipelaamme, ja olet pj:n armoilla... Voit jokatapauksessa miettiä hahmokehitystä tässä seikkailussa käytettyjen abilityjen suhteen. ***

4
Roolipelit / Vs: [Ryhmäluolailu] Kolme koboldia
« : Lokakuu 27, 2014, 10:57:04 »
Possuja! Snark rakastaa possuja. Mutta haju on epäilyttävä, onko tämä taas ihmisten salajuoni? Snark päättelee, että parempi tarkkailla tilannetta ensiksi piilosta. Hän etenee rottaovelle ja aukaisee oven varoen ja toivoo löytävänsä hyvän piilopaikan.

5
Ars Magica Turku / Vs: [1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit
« : Lokakuu 27, 2014, 03:25:28 »
Etsintään lähtivät mukaan Agnuksen lisäksi heti myös Eero kaverinsa kanssa, mutta varovaisesti. "Hei huhuu! Onk se iha hullu?! Ei tonne virtaan kuulu mennä! Siellä on näkkejä ja ne vetää veden alle nii että hukkuu!" Eeron kaveri tiesi kertoa. "Huhuu?"

Vaikka pojilla olikin hätä, heillä oli tunne että Maimu vielä löytyisi. Olihan vanhemmat pojat tehneet rannalla ennenkin näyttäviä sukelluksia. Agnuksen itku ei saanut muilta lapsilta paljoa vastakaikua.

Maimun eteneminen hidastui kovasti veden vastuksen myötä, eikä olento tehnyt liikettä auttaakseen Maimua. Sen lonkeromaiset nahan peittämät kädet heiluivat meren aaltojen virrassa. "Tule lähemmäs", se kutsui Maimua. "Älä pelkää. Mehän olemme jo vanhoja tuttuja." sen lämminsävyinen puhe kaikui veden pulputuksen läpi. Vaikutti siltä, että olento tunsi Maimun, muttei ehkä toisin päin. Vaikka Maimun keuhkoissa oli vielä ilmaa, alkoi tilanne olla jo melko pelottava.

*** Pinnalle uimiseen voit halutessasi heittää uimataitoa ease factor 6, jos onnistuu niin Maimu pääsee pinnalle, muttei ainakaan heti nää muuta kuin veden pärskettä ja samoin Agnus ei heti erota Maimua. Jos epäonnistuu, niin veden alla oleminen alkaa olla jo yli Maimun sukelluskykyjen ja hyvin epämiellyttävä hukkumisen tunne nousee pinnalle. Myös sukeltaen liikkuminen edes kohtuullisella vauhdilla vaatii ease factor 6 onnistumisen.***

6
Ars Magica Turku / Vs: [1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit
« : Lokakuu 26, 2014, 11:39:30 »
Vesi syveni tasaista tahtia Maimun rynnätessä hopeaista välkettä kohti. Alkuvauhti oli riittävän hyvä, että se kantoi Maimun liikettä eteenpäin vielä kaatumisenkin jälkeen. Sen jälkeen edessä olikin vain vettä ja vesikuplia. Jossain kauempana näkyi vielä hopeista välkettä. Välkkeestä pystyi erottamaan sumean hahmon, joka oli vihertävän hopeainen. Se muistutti väritykseltään ja olemukseltaan suurta parimetristä ahventa, mutta kalan muodon rikkoivat kaksi pitkää nahkaista kättä ja kasvoilla näkyi ajattelevan olennon kiinnostunut katse. Maimu oli ilmeisesti juossut hieman pidemmälle kuin oli tarkoitus. Veden pintaankin tuntui olevan jo matkaa.

Muiden lasten silmissä näkyi kuplivaa merta siinä kohtas minne Maimu oli sukeltanut. Jossain veden alla saattoi nähdä tummemman varjon, joka ehkä oli Maimu.


7
Roolipelit / Vs: Unelmia keltaisesta kuninkaasta
« : Lokakuu 19, 2014, 23:17:42 »
Peluutin Vasenin tien NR:n porukalle ja omalla tavallaan varmasti sairain peli, missä olen koskaan ollut mukana. Kakkuskenaario pitää joskus peluuttaa ja varmaan joitain muitakin. Hyvä kokoelma on siltikin vaikkei yhtään skenaariota saisi itse peluutettua.

8
Ars Magica Turku / Vs: [1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit
« : Lokakuu 19, 2014, 03:46:33 »
Pojat katsoivat Agnusta ja Maimua epäuskoisesti. "No ette varmaan oo saanu nii montaa ku me!", Eero vastasi. "Me ei ees koiteta saaha nuita isoja! Ne saattaa sitäpaitsi purra."

Eeron kaveri oli tässä vaiheessa jo ajautunut parin metrin päähän ja kahlasi hitaasti syvemmälle niin että oli kohta jo vyötäisillään vedessä. "Heei! Heeeei! Täällä oli yks ihan tosi iso! Ette usko miten iso!"

Eero oli heti menossa innoissaan kohti kalaa, mutta tajusi sitten katsoa Agnusta ja Maimua. Olivatko hekin nähneet kalan? Entä yrittäisivätkö he rynnätä kalan kimppuun ennen Eeroa?

***Agnuksella on kieltämättä vedessä ollessaan tunne, että syvän veden rajamailla liikkuu jotain.. olisivatko pojat nyt nähneet sen? ***

9
Ars Magica Turku / Vs: [1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit
« : Lokakuu 13, 2014, 18:47:00 »
*** Annoin tälle vähän aikaa, jos Nephilim olisi ehtinyt mukaan, mutta nyt taas jatkuu... (ja vielä saa tulla mukaan seikkailuun jos ehtii) ***

Agnuksen ja Maimun saapuminen paikalle ei hetkauta vedessä leikkiviä lapsia paljoakaan, joten veteen on helppo uskaltautua kahlaamaan. Vedessä on jotain todella mielenkiintoista: "Kato! Tuolla on yks!" huutaa eräs suurin piirtein Agnuksen ja Maimun ikäinen poika ystävälleen ja säntää vyötärövedestä kohti rantakaislikkoa. Hänen kaverinsa säntää myös heti paikalle, mutta poikien pettymykseksi paikalla ei ole enää mitään. "Et sä sitä kuitenkaan sais! Vähän sä oot tyhmä Eero.", hänen kaverinsa kommentoi, mistä alkaa pian kinastelu siitä kuka nyt oikeasti on tyhmä.

Vedessä voi tosiaan nähdä pikkukaloja uiskentelemassa ja niiden pyydystäminen tuntuu olevan monen lapset mielipuuhaa. Syvemmässä vedessä on isompia poikia uimassa, mutta harvat uskaltautuvat niin syvälle, etteivät jalat yllä pohjaan. Heitä tuntuu kiinnostavan enemmän vedessä pulikointi kuin kalojen kiinniotto, mutta välillä he jäävät kaulaveteen seisomaan ja juttelemaan. Lähemmäs mennessä voi kuulla, että pojat usuttavat toisiaan, että kuka uskaltaa mennä pisimmälle. Isommilla pojilla on selkeästi myös jotain salajuttuja, joita pikkupojille ei kerrota.

Vedessä kahlatessa ja tilannetta katsellessa Agnuksen ja Maimun luo tulee pian kaksi poikaa, joista toinen on ilmeisesti nimeltänsä Eero. Molemmat ovat vedessä ilkosillaan, ja iältänsä varmaan saman ikäisiä kuin Agnus ja Maimukin. "Hei! Ootteko te saanu kiinni yhtään?" Eero kysyy.

10
Roolipelit / Vs: [Ryhmäluolailu] Kolme koboldia
« : Lokakuu 12, 2014, 19:26:14 »
Snark kiroaa mielessänsä edesmenneitä tovereitaan. Ei hän mikään pelkuri ollut, vaan ainoastaan tarpeeksi fiksu ja nokkela pysyäkseen hengissä. Nytkin huone, jossa on luuranko on varmasti vaarallinen - onhan sinne joku kuollut. Snark etenee varoen suoraa käytävää ja koittaa olla osumatta ansoihin ja hämähäkkeihin.

11
Roolipelit / Vs: [Ryhmäluolailu] Kolme koboldia
« : Lokakuu 07, 2014, 21:02:00 »
Hih heh, ratkaisevat päätökset :D Kuka uskaltaa pelata?

12
Roolipelit / Vs: [Ryhmäluolailu] Kolme koboldia
« : Lokakuu 04, 2014, 01:11:46 »
Soheltaessa miekkaa kohti punkin naamaa/silmiä taempaa tulevat ohjeistukset saivat Kaarnan lähinnä raivostumaan. Tämä punkki vaikutti vähän turhan isolta irrotettavaksi koboldinpissan avulla ja punkin riepottaessa Kaarnaa menemään tähtääminen tuntui muutenkin kohtuuttoman vaikealta. Vaikka vihollinen tuntui kohtuuttomalta ja oma lauma liian pieneltä ja typerältä, tiesi Kaarna silti sisimmässään olevansa melko häijy ja pahansisuinen otus, ja tällä sisulla oli aiemminkin selvitty vähintään kohtalaisesti. Kaarna painoi sisulla itselleen ja miekalleen tilaa.

"Tähtää itshe tarkemmin pisshihoushu! Kraaaaaa!!!", Kaarna huusi survoessaan miekkaa kohti punkin naamaa ja sitä kohtaa missä ehkä oli silmiä.

13
Ars Magica Turku / Vs: Season-päivitykset
« : Syyskuu 30, 2014, 13:23:32 »
EPH-hahmot kesällä 1250

Maagi Aagesen on vannottanut Veli Hartwigin kasvattamaan Pyhän Olavin konventioon suojaan tulleita lapsia. Ei ole selvää milloin Aagesenin on tulossa takaisin, mutta hän on painottanut, että lasten tulee oppia lukemaan ja kirjoittamaan latinaa. Opetuksessa painotetaan Agnuksen oppimista, Maimu voi olla tunneilla mukana, mutta hänen oppimisensa ei ole niin merkittävää. Veli Hartwigiin voi siis suhtautua siten, että hän on Artes Liberales/latina opettaja, communication +2, Artes Liberales 2.

14
Roolipelit / Vs: [Ryhmäluolailu] Kolme koboldia
« : Syyskuu 28, 2014, 18:41:29 »
Höh, eikö tätä kukaan muu pelaa :D

Snark säikähtää ötökkää, ja perääntyy taakse ja toivoo, että ei tulisi syödyksi. Eläimellinen kierous ja häijyys saa kuitenkin hänet pyörittelemään linkoa ötökän kiusaksi ja koittaa rikkoa ötökän kuoren mahdollisimman kovaa linkoamalla. Ötökästä ei taida löytyä heikkoja kohtia, mutta mahdollisimman ikävästi pitäisi nyt osata heittää...

15
Ars Magica Turku / Vs: Season-päivitykset
« : Syyskuu 28, 2014, 15:16:14 »
Kesä 1250

Heti jäiden lähtemisen jälkeen seuraa jakso varsin lämpimiä kesäpäiviä, joiden aikaan pelto- ja kylvötöitä tehdään kiireiseen tahtiin. Ensimmäiset kylvöt alkavat jo itää ja lehti tulee puihin nopeasti. Turkulaislapset saavat nauttia jo aikaisin lämpimistä uimavesistä ja tuoreita juureksia saadaan pöytään tavallista aikaisemmin.

Turun lähialueille on muuttanut jonkin verran ruotsalaisia melko varakkaitakin perheitä, ja heidän mukanaan Turkuun on tullut uusia kauppoja ja työpaikkoja. Varakas tulokasväestö on ottanut koteihinsa avuksi renkejä ja piikoja, ja huhu kertoo, että olot tulokkaiden parissa ovat varsin ylelliset.

Kesällä lapset saavat liikkua vapaammin kuin talvella ja rohkeus kasvaa lähteä kotoa kauemmaskin. Aurajoen suun tienoilla on melko kivoja luotoja, jonne rohkeimmat uskaltavat uida ja rannat ja saaret tuntuvat olevan aina täynnä seikkailua. Kun rannasta lähtee kauemmas, niin tuntuu että syvemmällä on jotakin vähän pelottavaa, mutta ehkä myös mukavaa. Tuntuu vähän siltä kuin joku katselisi veden alta.

Kesään liittyy myös seikkailu:
[1250 Kesä] Seikkailu: Rantojen leikit

Sivuja: [1] 2 3 ... 16