Kirjoittaja Aihe: Ketjujen siirto  (Luettu 331 kertaa)

Poissa Sope

• RST
  • Pelisuunnittelija - Myrrysmiehet Oy
    • Profiili
    • Sopertelua
Ketjujen siirto
« : Elokuu 15, 2011, 21:19:23 »
Pelilaudalle on avattu omat osionsa Ironspinelle, Myrrysmiehille ja Northern Realmsille. Avaamisen yhteydessä on keskusteltu moderointiporukan kanssa aihealueiden alle sopivien peliketjujen siirrosta (pari ketjua on siirrettykin). Olen itse noiden ketjujen siirron suhteen kahden vaiheilla. Toisaalta olen sitä mieltä, että kaikki roolipelikeskustelu roolipelit-osion alle, mutta tänään aloin ajatella asiaa myös toiselta kannalta. Tuli mieleen, että jos foorumille eksyy esimerkiksi  joku Bliaronin ystävä, niin olisi varmastikin loogisinta, jos kaikki Bliaroniin liittyvä keskustelu olisi NR-osion alla. Tai sieltä sen helpoiten ainakin löytäisi. Toisaalta on olemassa myös haku-toiminto...

Kuten huomaatte, ei tässä ole helppoa oikeaa eikä väärää ratkaisua.

Mitä te olette mieltä? Kannattaisiko kaikki tiettyihin peleihin liittyvä keskustelu siirtää niiden julkaisijoiden osioiden alle vai antaako niiden olla siellä missä ne ovatkin?

Siirtohan koskisi lähinnä vanhoja ketjuja, joihin ei ole kirjoitettu pitkään aikaan. Siirrolla ne saisi esiin roolipelit-osion syövereistä.
Robin Hoodin karttakuvittaja haussa!

Poissa Nuurori

• Luolamestari
    • Profiili
    • Space Jerusalem
Vs: Ketjujen siirto
« Vastaus #1 : Elokuu 15, 2011, 21:42:57 »
Mä olen myös käynyt salaisia keskusteluja tästä aiheesta mun salaisten ystävieni kanssa, ja me ollaan tultu siihen tulokseen, että se on tietysti kunkin aihealueen omistajan asia päättää, kokeeko sisällöllisesti arvokkaaksi kaivaa ammoin kuolleita ketjuja alueensa ennenaikasiksi halloween-somistuksiksi.

Muutenhan noita mainittuja viestiketjuja tuskin tulee kukaan kaivan(n)eeksi.

Poissa V

• RST
  • Vastarintaosasto 9
    • Profiili
    • V@Mekanismi
Vs: Ketjujen siirto
« Vastaus #2 : Elokuu 15, 2011, 23:00:08 »
Mä olen lähtökohtaisesti vastaan ketjujen jälkeenpäinsiirtoa - ja muutenkin vastaan asioiden jakamista eri laareihin joihin ne saattavat kuulua, jonkin tulkittavan säännöstön perusteella. Isona poikkeuksena selkeästi ilmoitustaululle tai uutisiin kuuluvat asiat roolipelialueella.

Tämän sanottuani, on sairaan siistiä, että ollaan saatu tänne kustantajien alueet. Ja ainakaan mua ei haittaa että jostain pelistä puhutaan kustantajan alueen lisäksi roolipelialueella.

Itse ajattelin laittaa suunnittelemani Bliaron -testipelin rapsat ihan sinne roolipelialueelle. Sen sijaan kysymykset ja kommentit peleistä laittaisin kustantajien alueelle. Eikä mua ainakaan haittaa, jos joku muu tekee toisin.