Kirjoittaja Aihe: Noitahovin sääntökirja julkaistu  (Luettu 1742 kertaa)

Poissa Assath

• Profiili
Noitahovin sääntökirja julkaistu
« : Heinäkuu 02, 2011, 01:01:54 »
Noitahovin sääntökirja on vihdoin tullut painosta ja tulee suomalaisten pelien myyntitiskille ropeconiin. Koska kyseessä on omakustanne saan parhaat rahat joko kyseisellä tiskillä tai naamatusten tapahtuvasta myynnistä. Jos siis haluatte antaa mulle rahaa niin ostakaa se peli joko multa suoraan tai suomalaisten pelien tiskiltä.

Jos taas et pääse ropeconiin, et malta odottaa sinne asti tai et vain jostain syystä halua antaa mulle rahaa, niin kirjaan pääsee käsiksi joko Suomalaisen kirjakaupan kautta

http://www.suomalainen.com/sk/servlets/ProductServlet?action=productInfo&productID=8704456

Suurikuusta

https://www.suurikuu.fi/PublishedService?pageID=9&itemcode=9789524985345

tai Adlibriksestä

http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?lang=fi&isbn=9524985349

toivottavasti se myöhemmin tulee myyntiin myös fantsuun. Amazonin kautta Noitahovia ei voi tilata, mutta siitä pääsee vilkaisemaan pari ensimmäistä sivua (olis pitänyt tajuta laittaa niitä parhaita kuvia noihin sivuihin ;)). 

http://www.amazon.co.uk/Noitahovi-S%C3%A4%C3%A4nt%C3%B6kirja-Tuomas-Kortelainen/dp/9524985349

Pelkkällä sääntökirjalla pärjää pelissä sinänsä (maailmakirja ilmestyy kunhan taittaja
saa sen valmiiksi), mutta tällöin pj:n tää olla valmis improvisoimaan villiväkisiä,
henkiä ja lahkoja eikä voi käyttää suoraan maailmakirjassa valmiiksi annettuja.

Poissa Retris

• Profiili
Vs: Noitahovin sääntökirja julkaistu
« Vastaus #1 : Heinäkuu 02, 2011, 02:43:23 »
Yhh.
Nyt sit pitäis jaksaa odottaa Ropeconille saakka. Hmm, tai sitten ostaisi yhden lainakopioksi coneilla ja nyt yhden.

Poissa V

• RST
  • 1d12 +[1d12 -1d8](chaotic) penetrating damage
    • Profiili
    • V@Mekanismi
« Vastaus #2 : Heinäkuu 02, 2011, 14:02:43 »
Loistavaa!

Itse odottelen enemmän sitä maailmakirjaa - mutta kyllä tääkin pitää varmaan tsekata.

Poissa Retris

• Profiili
« Vastaus #3 : Heinäkuu 02, 2011, 18:12:18 »
Murruin. Kävin sitten tänään tilaamassa Suomalaisesta kirjakaupasta itselleni tuon kun muutenkin olin siitä ohi kävelemässä.
Pahoitteluni.

Poissa Assath

• Profiili
« Vastaus #4 : Heinäkuu 03, 2011, 13:37:52 »
Murruin. Kävin sitten tänään tilaamassa Suomalaisesta kirjakaupasta itselleni tuon kun muutenkin olin siitä ohi kävelemässä.
Pahoitteluni.
Hirveä kun mua loukkaa, jos joku käy ostamassa mun pelin ;)

Poissa Tynnyri

• Tason 5 hojo!ka
    • Profiili
« Vastaus #5 : Heinäkuu 03, 2011, 17:42:08 »
Itsekkin sorruin samaan kuin Retris mutta pitää kai hyvittää se ostamalla oma Ropecon-kopio. Coneilla näkyy o/
Aamunkoiton Kahvimies

Poissa Assath

• Profiili
« Vastaus #6 : Heinäkuu 04, 2011, 10:44:44 »
AAARRRGGHHH! Lopullisessa versiossa on sivulla 58 kuva siirtynyt tekstin päälle ja syö puolet sivusta. Ei onneksi ole mikään supertärkeä kohta, mutta ärsyttää silti ihan jumalattomasti. Miten tuo on saattanut jäädä multa huomaamatta, kun olen lopullista versiota tarkastannut? Pitääpä miettiä mitä teen ton kanssa. Ainakin pitää lisätä puuttuva teksti maailmakirjan loppuun korjauksena.

Poissa V

• RST
  • 1d12 +[1d12 -1d8](chaotic) penetrating damage
    • Profiili
    • V@Mekanismi
« Vastaus #7 : Heinäkuu 04, 2011, 10:58:35 »
Assath: Julkaiset korjatun version sivusta pdf:nä ja linkkaat sen tänne, majataloon, tiedotukseen, mekanismiin jne ja laitat myyntikappaleiden väliin siitä printin  ???

Poissa Tynnyri

• Tason 5 hojo!ka
    • Profiili
« Vastaus #8 : Heinäkuu 04, 2011, 13:14:24 »
Imho on "hienoa" saada näitä ensimmäisiä virheellisiä kopioita, olettaen että juuri ei mee mitään tärkeetä ja saa jostain korjauksen. Ostinhan aikoinaan Iron Sky:n paidan ekaa painosta jossa oli värit harmaan sijasta sinertävät :D
Aamunkoiton Kahvimies

Poissa Assath

• Profiili
« Vastaus #9 : Heinäkuu 04, 2011, 13:49:56 »
V: Hyvä idea. Määpä taidan tehdä niin.

Poissa juhana

• Profiili
« Vastaus #10 : Heinäkuu 04, 2011, 14:29:21 »
Mustakin on hauskaa, kun mun kappaleessa D&D:n perussetissä on kannessa värit vituillaan :)

Mut tapahtuuhan tuota, toi voi olla ihan oikein sun painotiedostossa mut sitten painon päässä mennä oudosti. Meille meinasi käydä Unelma Keltaisesta kuninkaasta -kirjan kanssa samanlainen juttu, huomattiin vasta painon meille lähettämistä vedoksista.

Poissa Retris

• Profiili
« Vastaus #11 : Heinäkuu 05, 2011, 23:12:55 »
Noh, kaipa sitten tässä päivän tätä luettua/selailtua jotain nopeeta väliraporttia / pika-arvostelua täytyy kirjoitella.
Aluksi heti täytyy sanoa että tykkään tuosta kirjan kuvituksesta todella paljon ja varsinkin sivujen 76 ja 92 kuvat pistävät kylmät väreet niskaan. Hienoja tummia piirroksia.
Itse peli nyt ei coneilla testauksen jälkeen niinkään yllätä, mutta säännöt ovat kepeydessään rautaiset; onnistuvat itsessään myös vahvistamaan tuota slaavilaista tunnelmaa ja antavat hyvää osviittaa millaista peliä niillä haetaan. Ja vaikka tää ei varsinaisesti maailmakirja olekaan niin itse maailma osuu itsellä juuri siihen kutinaan johon suurin osa muista roolipeleistä ei tarjoa apua, kaisse jostain suomalaisesta mielenmaisemasta ja slaaveihin samaistumisesta johtuu.
Kirjoitustyyli on mun mielestä hieman oppikirjamainen ja luennoitseva sävyltään. Se ei sinäänsä haittaa, mutta huonoa vertausta käyttäen se on kuin miedosti maustettua intialaista ruokaa. Onhan se hyvää, maittavaa ja vie nälän, mutta sitä jää kaipaamaan jotain vähän tulisempaa makuelämystä joka jäisi mieleen. Tosin, mausteinen ruoka polarisoi hyvinkin paljon, jotkut tykkää ja jotkut ei sitten yhtään, joten kait tuo on tavallaan se kaikille sopiva ratkaisu. Jos siis ei selväksi tullut, tykkään että kirjoituksessa on läpipaistava persoonallinen sävy roolipelikirjoissakin, yksi syy jonka vuoksi joku Unknown Armies upposi niin hyvin.
Ja loppumainintana täytyy huomauttaa tuosta yhdestä peikkojen esimerkkihahmosta. Kiimainen laumanjäsen ei itseä niinkään häiritse, mutta tiedän paljonkin pelaajia jotka sen lukiessaan laskisivat kirjan ja eivät suostuisi enää lukemaan yhtään eteenpäin. Omapahan olisi häviönsä, mutta sääli jos joillekin oikeasti jää tuo hampaankoloon.

Kaikenkaikkiaan hatunnoston arvoinen tekele, ei tullut pettymystä vaikka odotukset korkealla olivatkin. Nyt vaan sitten ootellaan sitä maailmakirjaa jossa todelliset herkut ovat.

Poissa Assath

• Profiili
« Vastaus #12 : Heinäkuu 07, 2011, 00:02:33 »
Loistavaa! Joku on nyt virallisesti ostanut ja arvioinut Noitahovin. Tarjoan sulle kaljan Ropeconissa kiitokseksi tästä.

Poissa SnowDog

• Profiili
« Vastaus #13 : Heinäkuu 07, 2011, 09:00:14 »
Hyviä uutisia, siis!

Itselleni kävi aikoinaan Cthulhutechin kanssa siten, että ainakin neljällä sivulla muistaakseni tekstilaatikot söivät osan tekstistä. Koska kyseessä oli kuitenkin suuri firma (siis joka näitä painoi toiselle pelifirmalle), niin sain sääntökirjasta uuden kappaleen :)

Mutta jos tässä on yksi virheellinen sivu, niin ladattava pdf-sivu on aivan loistava ratkaisu ja jos ongelmat ovat lähinnä tässä yhdessä sivussa (ja hahmolomakkeen typossa, mikä sekään ei ole kriittistä), niin älyttömän hyvin tehtyä jälkeä.

Eli peliä odotellessa, eihän sitä montaa vuotta ollakkaan odoteltu :) ja koko settihän on alkuperäisestä muuttunut kait aika paljon, näin ymmärsin...

Voiko joku antaa sellaista varsin yleisluontoista kuvausta pelimekaniikasta? Vanhaa taistelupainotteisten pelien pelauttajaa kiinnostaa tietty myös noi taistelut (taistelun kulku ja vauriomallinnus). Olisin hyvin kiinnostunut jos tällaista pientä previkkaa saisi pahimpaan nälkään.

Niin ja tietysti kuinka suurta roolia taikuus esittää tässä pelissä? Onko tyyliin jokaisella hahmolla taikutta, kuten Gloranthassa taisi olla, vai onko se harvempien "velhottarien" omaisuutta? Onko tässä käytössä loitsulistat vai jokin toisenlainen lähestymistapa?

En tähän hätään kysele enempää maailmasta, koska kuvittelisin tietäväni Amazonista luetun materiaalin ja Majatalossa luettujen juttujen perusteella maailman perusteet...

Poissa Retris

• Profiili
« Vastaus #14 : Heinäkuu 07, 2011, 18:17:37 »
Taistelu (ja muut pulmatilanteet) hoidetaan yhdistetyllä konfliktinratkaisumekaniikalla. Periaatteessa toimii niin että taistelu saattaa selvitä jo ekoilla heitoilla mutta jos osapuolet tuntevat konfliktin olevan tärkeä sitä voi jatkaa eteenpäin.

Ja kaikilla hahmoilla on taikuutta joka on aika freeformia, saa valita neljästä polusta ja niissä on eri tasot.

Vähän meni nyt puolivillaiseksi selitys mutta kiire ja väsymys painaa päälle. Selitän tarkemmin jossei joku muu ole selittänyt illemmalla.