Kirjoittaja Aihe: Meta 1  (Luettu 29048 kertaa)

Poissa Tommi Brander

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 762
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
Meta 1
« : Toukokuu 30, 2012, 22:14:33 »
Tähän ketjuun yleinen metahölinä.

Esimerkiksi se, että olen viikonlopun poissa kotoa ja luultavasti poissa Pelilaudan ääreltä. Saatan päivittää tätä vielä perjantaina aamulla tai päivällä, ja ainakin torstai-iltana.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 16, 2012, 23:09:45 kirjoittanut Tommi Brander »
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)

Poissa Tommi Brander

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 762
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
Vs: Meta
« Vastaus #1 : Toukokuu 31, 2012, 22:03:58 »
Gastogh ja Mixula, voitte vapaasti roolipelata ja juonia sekä suunnitella Talviturva-ketjussa. Tahmaketjun valmistelu-osio kertoo, mihin voitte rahaa vielä käyttää. Lisäksi voitte jutella ei-pelaajahahmojen kanssa. Muut hahmot liittyvät mukaan sitä mukaa kun pelaajat saavat näitä valmiiksi ja hyväksytyksi.
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)

Poissa Nuurori

  • Viestejä: 1368
  • Liked: 0
  • Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
Vs: Meta
« Vastaus #2 : Kesäkuu 01, 2012, 00:51:51 »
Tietoinen Mies on saanut kuulla 2 huhua (perception 29 (räjähti))

Jätetäänkö muuten kaikki metatieto pois tuosta loreketjusta, eli tyyliin nopanheitot jne?



Poissa Tommi Brander

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 762
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
Vs: Meta
« Vastaus #3 : Kesäkuu 01, 2012, 08:34:16 »
Nuo bonushuhut saa, jos niitä erikseen kerää. Muuten yksi huhu, eli: Sisar Linora on huolissaan siitä, että jonkinmoiset örkit ovat ottaneet vankeja ja vieneet niitä pohjoiseen, kuulemma Varjokukkulaa kauemmaksi. Tämän oppimisen yhteydessä Tietoinen on epäilemättä availlut joitain lukkoja.

Tästä eteenpäin minä heittelen nopat.
Varsinaisiin peliketjuihin metatietoa jos ja vain jos se on epäilmiselvää muuten. Juttujen pitäisi tulla ilmi kerronnasta. Kun tämä ei onnistu, niin metatietoa. Mainintoja taitobonuksista ei tarvi - hahmojen statit näkyvillä sitä varten.

Hahmollasi ei tietääkseni ole mainittu mitään kristalleja esineistössä. Tässä pelissä varustelistan kanssa ollaan tarkkoina.
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)

Poissa Nuurori

  • Viestejä: 1368
  • Liked: 0
  • Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
Vs: Meta
« Vastaus #4 : Kesäkuu 01, 2012, 14:14:44 »
n20-hahmo voi gettiä pari lasinsirua (enkö muistanut mainita, että ne on oikeesti lasinsiruja?) automaattisella onnistumisella, ainakin kun kaupungissa ollaan, joten näin sen triviaalina, koska boonus on +11, ja lasinsirun DC lienee 0 tai 5.

Erämaassa hankkimiseen tulee tietysti tuntuva miinus. -10 tai  -20 peräti, jos ollaan kaukana autiolla vuorella. Teoriassa silti joku rikas kunkku pystyy erämaassakin kehittämään rutiinilla perushyödykkeitä. Tämä selitetään kuriireilla ja suhteilla, mukana seuraavilla kulkukauppialla jne. Eikä suinkaan maagisella kyvyllä nyhjätä tyhjästä, vaikka lopputulos onkin tietysti sama. Tietysti toi miinus on pelinjohtajan päätettävissä, joten voit säätää sen sataan eli tehdä halutessas hankinnat mahdottomiksi erämaassa.

Selviytymispakkaukseen saattaa liittyä vastaava ongelma, ja muutenkin; n20:ssa varusteet käsitellään enemmän erikoiskykyinä, joiden määrää rajoittaa ostovoima ja kantokyky. Missään varusteessa ei mainita huotraa miekalle, reppua tavaroille, eikä edes niitä vaatteita, vaan ne on oletuksia, jotka voidaan tehdä. Jos on epäselvää, onko hahmolla jotain tiettyä mukana, voidaan heitättää tuuriheitto (gambling), jonka DC määräytyy todennäköisyyden perusteella, sekä sen mukaan, mitä muita varusteita hahmo kantaa, ts. mihin hän on varustautunut. Lisäksi, koska esim. köysi ei liity perusselviytymispakkauskeen, vaan on kiipeilykamaa, sen DC olis todennäköisesti hyvin paljon korkeampi kuin makuupussin. Nuo ovat tietysti sikäli esimerkkejä, ettei tarkoitus ole tarkistaa aina kaiken suhteen, onko hahmolla sitä vai tätä, vaan ainoastaan mikäli jotakin tiettyä tai tiettyyn tarkoitukseen sopivaa varustetta tarvitaan ja kun se on merkityksellistä seikkailun kannalta. Tyyliin rintaneula lukon tiirikoimiseen tai ompelutarvikkeet teltan paikkaamiseen.

Tää siis n20-logiikasta. Tietenkin voidaan varusteiden suhteen mennä kokonaan OS-meiningillä myös n20-hahmojen suhteen, vaikken tietenkään kannatakaan sitä.

Poissa Gastogh

  • Viestejä: 1321
  • Liked: 0
    • Profiili
Vs: Meta
« Vastaus #5 : Kesäkuu 03, 2012, 23:18:26 »
Kuinka pitkälti tämä on yhteistyötarinankerrontaa? Onko sama politiikka kun siinä Warden-pelissä aikonaan, että pelaajat saavat keksiä maailmaa koskevia faktoja ja ujuttaa niitä postien kautta peliin, vai hoidetaanko nää heittämällä gather infoa huhuista?

Poissa Tommi Brander

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 762
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
Vs: Meta
« Vastaus #6 : Kesäkuu 04, 2012, 07:17:17 »
Gastogh;

Hyvin vähän yhteistä tarinankerrontaa, koska maailma on jo olemassa ja tiedonkeruu kuuluu oleellisesti peliin. Jos haluat kerätä tietoa tietystä asiasta, niin kerro paljonko lantteja levittelet ympäriinsä ja miten tietoa keräät. Jos tulee mieleen tiettyjä kysymyksiä, joihin etsit vastauksia, niin aseta ne seuraavalla tavalla:

Esimerkiksi hopealantti, ostat jollekin paikallisen näköiselle ryypyn ja kyselet Viherniitystä. Tarkemmat kysymykset: Kuinka pitkä matka sinne on, ketä siellä asuu, milloin sinne tuli asutusta, onko/kuinka pitkään siellä on näkynyt örkkejä, jne.  Heitosta (jonka minä hoidan) ja käytetystä rahamäärästä riippuen saat vastauksen nollasta kolmeen kysymykseen, ehkä jopa neljään jos poltat rahaa ja heität hyvin. Heiton voi tehdä asiaan kuuluvalla knowledge-heitolla tai diplomatialla, riippuen vähän kysymyksestä. Vastaan kysymyksiin järjestyksessä (tai sivuutan ne jos kukaan ei tiedä vastausta).

Tarkemmat säännöt tahmaketjun valmistelu-vaihetta koskevassa osassa.


Nuurori;

N20-vääntö toiseen ketjuun. Olen hyvin tarkkana mukana kannetuista asioista kunhan varsinainen seikkailu alkaa. Valmisteluvaiheessa kaupungissa voi ottaa rennommin.

Hoidan tuon parantamisen ja seuraukset illalla.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 04, 2012, 07:29:37 kirjoittanut Tommi Brander »
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)

Poissa Nuurori

  • Viestejä: 1368
  • Liked: 0
  • Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
Vs: Meta
« Vastaus #7 : Kesäkuu 04, 2012, 13:39:52 »
okei.

huomio muille pelaajille: jos ette huomanneet, niin teillä on tilaisuus auttaa tossa parantamisessa, mikäli systeeminne mahdollistaa sen. 3.5 ainakin.

en viitsinyt osallistua muuhun keskusteluun tossa vaiheessa, kun hahmolla oli kohtaus kesken.

Poissa Tommi Brander

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 762
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
Vs: Meta
« Vastaus #8 : Kesäkuu 04, 2012, 18:26:36 »
Tietoisen parannusvaikeudet:

10 poistaa väliaikaisesti haittanopan Negasilta (Solar system-hahmo, Levels-tapahtumassa satunnaisen pelaajan pelaama, jolla yksi haittanoppa puhtiin liitettäviin kykyihin haavoista), 20 parantaa sairauden, 30 lisäksi lievän haavan, 40 lisäksi vakavamman haavan. Tulos 8+6 eli 14. Tarkoittaa, että ainakin Negasilla on paremmat toipumismahdollisuudet ja että hän voi toimia ilman sakkonoppaa toistaiseksi. Ei kuitenkaan paranna sairautta välittömästi.
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)

Poissa Orthas

  • RST
  • Viestejä: 264
  • Liked: 0
    • Profiili
Vs: Meta
« Vastaus #9 : Kesäkuu 04, 2012, 21:42:36 »
Nyt ois kuvaus ja perusjutut tehtynä. Laskeskelen vielä kamat loppuun ja valitsen pari traittia niin olisi valmista. Ja teen lomakkeesta selkeämmän. Vaikuttaako hyväksyttävältä?


Onko ylipäänsä erittäin harvinainen pistooli ok? Ainakin toisi huomattavasti diversiteettiä peliin ;) Ja samasta lisää, on varmaan ok että otan alussa ammukset hinnalla jolla niitä saan tehdä featilla (eli 10%)? Ja kolmanneksi onko ruudin ja ammusten raaka-aineiden hankkiminen kauppiailta kuinka hankalaa? Toivoisi että se olisi edes jotenkin mahdollista sillä jokaiseen laukaukseen pitää craftata periaatteessa erikseen sekä ruuti että ammus.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 05, 2012, 00:06:34 kirjoittanut Orthas »

Poissa Tommi Brander

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 762
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
Vs: Meta
« Vastaus #10 : Kesäkuu 05, 2012, 17:05:04 »
Hahmo näyttää ihan hyvältä. Pistooli ok, cräftihinnat ok, ammusrakennustarvikkeita saa ostettua kaupasta kunhan ei ole kiire, eli seikkailuiden välissä.
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)

Poissa Orthas

  • RST
  • Viestejä: 264
  • Liked: 0
    • Profiili
Vs: Meta
« Vastaus #11 : Kesäkuu 05, 2012, 22:38:15 »
Nyt ois valmista. Huhuja vaan tulemaan ;)

Poissa Tommi Brander

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 762
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
Vs: Meta
« Vastaus #12 : Kesäkuu 09, 2012, 11:26:16 »
Tulkitsen tilanteen siten, että Leon ei vielä ole ehtinyt kyselemään Bairwinilta tai Verivuoresta mitään, kun Tietoinen keskeytti hänet matkalla.
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)

Poissa Nuurori

  • Viestejä: 1368
  • Liked: 0
  • Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
Vs: Meta
« Vastaus #13 : Kesäkuu 09, 2012, 13:09:26 »
No oikeestaan ei ollu tarkotus keskeyttää, mitä tarkotin tolla "sopivassa kohdin", kun eihän sillä ole väliä missä kohtaa tämä tapahtuu. Tää on näitä foorumipelaamisen kömpelyyksiä. Ajattelin nimittäin, että kestää liian kauan, jos pelataan aina ns. vuoro kerrallaan ja keskustelu kerrallaan, kun yhtä hyvin voidaan vetää prosesseja rinnakkainkin miettimättä kronologiaa ja saadaan enemmän toimintaa. Sillehän ei kuitenkaan oo mun nähdäkseni mitään estettä, että Leon vois takautuvasti hoitaa keskustelunsa Bairwinin kanssa loppuun, koska muuten Leonilla on edessä vielä pakollinen "no sitten mä meen jutteleen vielä bairwinin kaa". Tämmönen kätevimmän periaate siis.

Tässä just wiki olis ollut tietysti havainnollisempi sikäli, että siinä nää erilliset keskustelut oltais saatu jäsenneltyä havainnollisemmin, kun taas foorumissa kaikki menee vaan peräkkäin ja täytyy toivoo että lukija ymmärtää mikä on mihinkin. (en tiedä sitten, pitäisikö ruveta käyttämään lainauksia, peräti?)



Poissa Tommi Brander

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 762
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
Vs: Meta
« Vastaus #14 : Kesäkuu 09, 2012, 13:27:05 »
Noin olisin sen muuten hoitanut, mutta tässä kyseisessä tilanteessa tapahtumien järjestys saattaa vaikuttaa johonkin.
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)