Kirjoittaja Aihe: Talviturva eli valmistelu 1  (Luettu 10309 kertaa)

Poissa Orthas

• RST
  • Liked: 0
    • Profiili
Vs: Talviturva
« Vastaus #30 : Kesäkuu 09, 2012, 14:54:19 »
"Isot on puheet ja lupaukset. Teatraalisuuttakin löytyy. En välttämättä tarvitse uusiutumista tai lasten ihannointia mutta seikkailu kuullostaa hyvältä. Ja vielä paremmalta kuullostaa jos siitä säilyy ehjin nahoin hengissä ja rahapussi hieman paksumpana kuin nyt.

Ymmärrän hyvin haltiaa, häntä kiinnostaa työstään palkkio. Ystävämme kääpiö varmastikin yhtyy tähän ja näyttää kokeneelta seikkailijalta mutta entä sinä? Miksi sinulla on niin suuri hinku päästä hengestäsi ja olla entisaikoijen sankari? Niiden ainoa yhteinen tekijä taitaa olla että ne eivät enää elä. Mitä sinulla on tässä pelissä?

Ja viimeisenä, jos olemme jonnekin lähdössä niin se on tasavertaisina yhteistyökumppaneina. Ilman mitään lupauksia sankaruudesta. En ole pelkuri mutta jos pitää valita sen ja sudenmurkinan väliltä, minulla ei kestä kauaa miettiä."

Leon puhuttelee selvästi Tietoista miestä mutta niin että kaikki muut kuulevat selvästi.

Poissa Nuurori

• Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
« Vastaus #31 : Kesäkuu 09, 2012, 20:58:54 »
Tietoinen Mies sanoo hieman happamasti "Epäily...  se ei ole muuta kuin vajavaista kykyä tiedostaa olevaista, ja epäilijöitä, niitä riittää!"

"Mutta se on tauti, johon en voi löytää parannusta sellaisen puolesta, joka ei itse tahdo siitä parantua, sillä se tarvitsee uskoa. Usko siirtää vuoria, ei epäilys, eijei. Älä siis puhu toisen puolesta, sillä jos joku tässä pöydässä siirtää vuoren, se on Trog!", osoittaen sanansa kääpiölle, "sillä hänen kolmas silmänsä on jo raollaan ja näkee olennaiseen"

Silmänsä sulkien, pitäen pitkähkön tauon, hän lopulta jatkaa katsoen Leonin suuntaan: "Mutta uskon kohtaloon, ja jos se sai polkumme risteämään, olen valmis antamaan sinulle tilaisuuden rajoituksistasi huolimatta, jos tahdot. Jos meitä on siis oleva neljä, saat neljänneksen, ja uskon että varmasti sen ansaitsetkin."

(Kuulijoista saattaa ihan hyvin tuntua siltä, ettei Tietoinen Mies oikein tunnu vastaavan suoraan kysymyksiin. Mies ei kuitenkaan vaikuta olevan humalassa, vaan eteerinen ja poissaoleva, ikäänkuin jonkinlaisessa transsissa. Ehkä hän näkee jotain, mitä muut eivät näe, tai ehkä hän vain esittää)

Poissa Orthas

• RST
    • Profiili
« Vastaus #32 : Kesäkuu 09, 2012, 22:50:19 »
"Usko kaikessa rauhassa kohtaloosi. Minun uskoni tuskin on teidän asianne. Minulle käy tämä jako ainakin nyt, neljännes jokaiselle, yhdessä jaettuna. Jos he [nyökkää tarkoittaen Fairnia ja Trogia] haluavat sinun huotsevan osuutensa niin mikäs minä olen sitä estämään. Kaikki pitävät huolen itsestään. Haluaisitko jakaa tarkemmin suunnnitelmiasi siitä miten ajattelit seikkailuun ryhtyä? Minulla nimittäin saattaisi olla tiedossa keikka josta on palkkiona sadoittain kultaa. Ja en ole kyllä yksin lähdössä."

Poissa Mixula

• "Tiedän monia asioita, jotka kuuluvat asiaan."
    • Profiili
    • Tervetuloa Mixulaan!
« Vastaus #33 : Kesäkuu 09, 2012, 23:23:05 »
"...ttu mulla mittään kolomatta silimää oo", Trog kuiskaa ja näpyttää pöydän pintaa. Kopitikopiti. "Mutta vuori oon, joo, oon mää!" Trogin hymy valaisee koko huoneen.
Mutta la-la-la-la-la-Laurelinella / on tuolla taivaalla muita hommia / ei se jouva luuhaan Haukiputtaalla / mun vissiin täytyy joku toinen katella.

Poissa Nuurori

• Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
« Vastaus #34 : Kesäkuu 09, 2012, 23:32:10 »
"Usko itseesi, Trog, niin mikään ei voi sinua estää!"

Tietoinen Mies peittää innostuksensa hyvin Leonin ottaessa kullan puheeksi.

"Olkaamme avoinna kaikille mahdollisuuksille. Kerro toki lisää.."

Poissa Orthas

• RST
    • Profiili
« Vastaus #35 : Kesäkuu 10, 2012, 00:36:29 »
"En vielä tiedä yksityiskohtia mutta voinen selvittää ne huomiseksi. Kuulisin kuitenkin mielelläni siitä mitä sinulla oli mielessä. Kai sinulla nyt joku suunnitelma oli töiksi? Vai meinasitko lordin noitunutta akkaa lähteä metsästämään?"

Kun vaan ehtii niin Leon käy kysymässä kauppiaalta lisätietoja, ihan koittaen vaikuttaa siltä että saisi homman jopa tehtyäkin jos tämä auttaisi asiassa. Eli ei salavihkaista viittailua vaan ihan suoraan yksityiskohdat pöytään. Leon kuitenkin koittaa varmistaa ettei muut ole mukana tai paikalla kun käy kauppiaalla vaan keksii vilahtaa "täydentämään varastoja".

Poissa Nuurori

• Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
« Vastaus #36 : Kesäkuu 10, 2012, 02:15:04 »
Tietoinen mies sulkee silmänsä pariksi minuutiksi ja sanoo sitten "Näen, että polkuni risteää vielä noidan kanssa, mutta kohtaloa ei sovi hoputtaa. Olen suunnitellut lähtöä Viherniitylle, sielläpäin kerrotaan hiisien ja örkkien mellastavan. Ja josset ole kuullut, saatat välittää siitäkin, että Lordi Padraig maksaa niiden korvista tapporahaa. Näen tässä kuitenkin myös koetuksen, joka näyttää oletteko sitä, mitä etsin, kun puhe kääntyy paljon suurempiin vaaroihin.""Mutta jos saat näyn Viherniityn hirviöitä arvokkaammaksi saaliiksi, kerro ihmeessä siitä minulle"

Poissa Gastogh

• Profiili
« Vastaus #37 : Kesäkuu 10, 2012, 11:10:34 »
...Onko tämä mies pudonnut päälleen lapsena? Fairn katsoo tiheätahtista vaihtoa sivusta ja tyytyy sen päätteeksi sanomaan vain, "Niin. Neljännes palkkiosta kuulostaa reilulta. Kuinka suuria vaaroja kussakin tehtävässä odotetaan?"

Poissa Nuurori

• Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
« Vastaus #38 : Kesäkuu 10, 2012, 14:03:17 »
"Suuria. Kerrotaan hiisistä, örkeistä ja isommista mörökölleistä. Äsken parantamani seikkailija, Negasi sanoi kohdanneensa käveleviä kuolleita, joskin toisaalla. Tämän seudun energiat ovat totisesti epätasapainossa.Mutta mikään haaste ei ole liikaa oikein motivoituneelle ryhmälle, henkisen kasvun oppaanaan tietoinen mies. Se vain vaatisi, että ylität ensimmäisen kuopan kasvupolullasi ja luovut epäilyksestäsi Fairn"

Tietoinen Mies kääntyy sitten puhuttelemaan Troggia, vaikka kohdistaakin sanansa Leonille ja Fairnille:

"Näyttää siltä, että olet ainoa tässä kylässä, jolla on viisautta sanoa kyllä sydämensä kutsulle. En kuitenkaan voi kieltäytyä antamasta lähimmäiselleni kasvun mahdollisuutta, joten ottakaamme nämä kaksi kyvykästä seikkailijaa mukaamme epäilyksistään huolimatta, jotta he kenties pääsisivät niistä eroon."

Poissa Orthas

• RST
    • Profiili
« Vastaus #39 : Kesäkuu 11, 2012, 19:27:04 »
Seuraavana iltana majatalossa Leon koitta hakeutua muiden seuraan uudestaan. "Kuulin että täältä pohjoiseen on suuria aarteita. En vain tarkemmin tiedä niiden sijaintia. Mutta olkoon se, tai Viherniitty, molemmat käyvät. Kunhan päästäisiin lähtemään, käykö aamunkoitteessa?"

Poissa Nuurori

• Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
« Vastaus #40 : Kesäkuu 11, 2012, 23:25:28 »
"Tarkoitatko Varjokukkuloita? Negasi oli kohdannut siellä käveleviä kuolleita, joita vastaan on kyllä syytä varustautua vähän huolellisemmin. Ellet satu tietämään tarkemmin niiden suurten aarteiden sijaintipaikkaa, sanon että käydään ensin Viherniityllä. Ja lähdetään vaikka heti, jos kaikki ovat valmiina!"

Poissa Orthas

• RST
    • Profiili
« Vastaus #41 : Kesäkuu 12, 2012, 09:06:57 »
"En tarkoita Varjokukkuloita vaan jotain suurempaa. Sieltä ovat monet palanneet huikeiden aarteiden kanssa. Viherniitty kuitenkin kuullostaa hyvältä ensin."

Poissa Nuurori

• Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
« Vastaus #42 : Kesäkuu 13, 2012, 11:16:23 »
"Viherniitty se siis on! Lähtekäämme heti markkinoiden aukeamisen jälkeen, niin saamme tuoreet eväät auringonpaisteessa ja linnunlaulun saattelemana nautittavaksi!"