Kirjoittaja Aihe: Talviturva eli valmistelu 1  (Luettu 10309 kertaa)

Poissa Mixula

• Liked: 0
  • "Tiedän monia asioita, jotka kuuluvat asiaan."
    • Profiili
    • Tervetuloa Mixulaan!
Vs: Talviturva
« Vastaus #15 : Kesäkuu 05, 2012, 16:50:57 »
"Kuuma viini kuulostaa helevetin hyvältä", Trog sanoo ja painaa kätensä Tietoisen Miehen olkapäälle. "Nää oot hyvä jätkä."
Mutta la-la-la-la-la-Laurelinella / on tuolla taivaalla muita hommia / ei se jouva luuhaan Haukiputtaalla / mun vissiin täytyy joku toinen katella.

Poissa Nuurori

• Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
« Vastaus #16 : Kesäkuu 05, 2012, 17:07:58 »
"emme olekaan tavanneet aiemmin. Minua kutsutaan Tietoiseksi mieheksi, ja tässä on Negas, rohkea seikkailija, jota vain on epäonni kohdannut."

Poissa Tommi Brander

• Moderator
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
« Vastaus #17 : Kesäkuu 05, 2012, 17:28:21 »
Negasi kiittää likööristä. Varjokukkulan päältä löytyvät rauniot, joiden keskellä portaat alaspäin. Sinne astelimme. Seitsemän meitä oli, onnenonkijoita, puolituttuja parhaimmillaan. Osa vielä liikkuu näillä seuduilla. Siellä alhaalla oli käveleviä ruumiita - kuolleita, eivät kaikki edes ihmisen raatoja, jotka tulivat päälle ja repivät ja purivat. Minuakin yksi repi ja siitä tämä tauti sai alkunsa.

Siellä oli kuoppa jossa oli lantteja ja hieno talja, jotka toimme takaisin. Saimme tarpeeksemme kävelevistä kuolleista, joten emme tutkineet pitemmälle. Ei sinne ole kuin jotain päivän matka pohjoiseen, jos haluaa henkensä riskeerata.
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)

Poissa Gastogh

• Profiili
« Vastaus #18 : Kesäkuu 05, 2012, 17:46:04 »
Fairn astelee vanhojen ukkojen pöytään katsomaan, josko sieltä saisi parempia vastauksia.

Gather info:
 -1 sp olueisiin

Kuka oli Ninaran?
Kuinka pitkä matka on Viherniittyyn?

Poissa Tommi Brander

• Moderator
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
« Vastaus #19 : Kesäkuu 07, 2012, 09:13:11 »
Leon Mustasormi on samaisessa majatalossa jutellut erään metsästäjän kanssa. Bairwin, kauppias, tarjosi minulle hullua hommaa tuossa päivänä eräänä. Sanoi, että jos menen Verivuorelle ja löydän sieltä jotkut kiviset taulut joissa lukee jotain, olikohan nuo Zuulin kivitaulut, niin hän maksaisi niistä hyvät rahat. Kaksi ja puol sataa kultalanttia, oikein. Onneksi tulin järkiini enkä lähtenyt.

Fairn lähestyy ukkoja, joista toinen mulkoilee häntä ikävähkösti ja toinen sylkäisee lattialle selvästi halveksuen. Viherniitylle talsii pari-kolme päivää. Menee vain länteen. Ninaran metsästeli ja ryyppäsi. Ukot sen jälkeen keskittyvät ryyppäämiseen ja tuppisuuna mulkoilemiseen.
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)

Poissa Mixula

• Profiili
    • Tervetuloa Mixulaan!
« Vastaus #20 : Kesäkuu 07, 2012, 15:43:18 »
"Olen Trog Rautakenkä. Palveluksessanne", Trog sanoo ja suoristaa selkäänsä. Sitten hän taputtaa vasaraansa: "Tämä tässä on Ofelia."
Mutta la-la-la-la-la-Laurelinella / on tuolla taivaalla muita hommia / ei se jouva luuhaan Haukiputtaalla / mun vissiin täytyy joku toinen katella.

Poissa Orthas

• RST
    • Profiili
« Vastaus #21 : Kesäkuu 07, 2012, 19:15:39 »
Leon koittaa käydä urkkimassa kauppias Bairwinilta josko hän maksaisi nuo lantit myös muille kuin metsästäjälle. Ja missä hemmetissä se Verivuori on.

Poissa Nuurori

• Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
« Vastaus #22 : Kesäkuu 07, 2012, 23:25:17 »
"Kuules Trog.Ofelia näyttää hyvältä ystävältäsi, mutta uskon sen olevan sitäkin huonompi hiisille ja muille. Olen suunnittelut pienimuotoista seikkailua ja ryhmääni sopisi karski soturi. Sinä taas näytät kaipaavan hedelmällistä mentaliteettia ja henkistä ohjausta, joita molempia voin tarjota, mikäli tulet mukaani.

Muista yksityiskohdista pitää tietysti vielä keskustella"

Poissa Mixula

• Profiili
    • Tervetuloa Mixulaan!
« Vastaus #23 : Kesäkuu 07, 2012, 23:27:11 »
Trog tuijottaa hetken Tietoista Miestä suu auki. "Ööö... kiinni veti."

Poissa Nuurori

• Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
« Vastaus #24 : Kesäkuu 08, 2012, 17:35:23 »
"Hyvä, Trog. Vielä tarvitaan ainakin tiedustelija mukaan, eikä lisämuskelikaan pahitteeksi ole. Mutta annetaan Negasin istua rauhassa nurkkapöydässään ja mennään tuonne takan viereen katsomaan, löytyisikö muita kiinnostuneita.

Kiitos avustanne, Negasi, ja jos sairaus uusii niin olen jälleen käytettävissänne palattuani retkeltäni. Muistakaa, että terveytenne on kuitenkin viime kädessä omassa vallassanne, mikäli noudatatte neuvoani ja mietiskelette antamaani sakraalipyörreharjoitusta."

Tietoinen Mies katselee ulkopaikkakuntalaisten Fairnin ja Leonin perään ja sopivassa kohden puhuu suoraan näiden mieliin, esittäytyen ja tiedustellen kiinnostaisiko selvästi seikkailijan näköisiä miehiä vaarallinen työ, ja viittoo sen jälkeen istumaan pöytäänsä keskustelemaan asiasta lisää.

Poissa Orthas

• RST
    • Profiili
« Vastaus #25 : Kesäkuu 08, 2012, 19:35:02 »
Leon katselee hieman ympärilleen kuultuaan tällaisen oudon, mutta tervetulleen, viestin. Sopivassa kohdassa kun muuta keskustelua ei ole menossa Leon siirtyy pyötään, kun muilla ei selvästi ole juttu kesken ja alkaa kysellä lisää. "Mitäs sinä osaat? Ja minä en ole lähdössä sitten tekemään mitään mitä et itse tekisi. Mutta kerro nyt mitä oli mielessä ja mikä on palkkio?"

Poissa Nuurori

• Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
« Vastaus #26 : Kesäkuu 08, 2012, 19:52:35 »
"Ystäväni, siksipä juuri kutsuin sinut pöytääni, että tekisit puolestani jotain, mitä en itse tekisi!

Olen tietäjä, näkijä, kokija, seikkailija ja henkiparantaja. Jos se ei riitä, niin olen tarvittaessa muutakin, mutten esimerkiksi ole keskittänyt voimavarojani taistelemiseen. Sinä sen sijaan, ystäväni, näytät olevan senlaatuinen revolverimies, jollaiselle minulla olisi varmasti käyttöä, eikä tästä kylästä sitäpaitsi taitaisi muutenkaan löytyä sinulle sopivaa työtä...

...Niin ja tämä kääpiöystäväni tässä on Trog, taistelija, joka osoitti myös kiinnostusta suureen seikkailuun! Palkkio on pro bono, mutta mahdollisista aarteista ja palkkioista jaan tietenkin osuuden kaikille nahkansa pantanneille."

Poissa Orthas

• RST
    • Profiili
« Vastaus #27 : Kesäkuu 08, 2012, 21:10:14 »
"Sinä jaat vai me jaamme? Jos vastuas on ensimmäinen, odotan palkkaa, jos toinen, voin liittyä seuraanne." Leon nyökkää kohteliaasti Trogille. "Mutta jotta kaikille on selvää, en ole tyyppiä jotka menevät surman suuhun ventovieraitten vuoksi. Uskon kuitenkin että löydämme molempia tyydyttävän ratkaisun."

Poissa Gastogh

• Profiili
« Vastaus #28 : Kesäkuu 09, 2012, 12:25:00 »
Fairn liittyy hänkin pöytään ja esittäytyy, kääntyen Tietoisen Miehen puoleen. "Eivät minua vaarat ja jännitys kiinnosta, korkeintaan niiden kohtaamisesta saatu palkkio - josta puheen ollen, mitä tämä pro bono tarkoittaa? Toivottavasti jotakin enemmän kuin pelkkää toivoa siitä, että 'vaarat' kantavat mukanaan mainitsemianne aarteita?"

Poissa Nuurori

• Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
« Vastaus #29 : Kesäkuu 09, 2012, 13:33:18 »
"Ei vaarat ja jännitys, vaan henkisen kasvun kultaakin kalliimpi mahdollisuus!" sanoo Tietoinen mies ja elehtii käsillään laajoissa kaarissa katsoen jonnekin kaukaisuuteen Fairnin takana, ja jatkaa: "Olen kokoamassa ryhmää pelottomista seikkailijoista, kuin entisaikojen sankareista, joille tämä mahdollisuus on tärkeämpää kuin mikään muu, edes kultaiset aarteet. Ja tiedän, että teissä on tätä ainesta, koska jos todella ajattelisit vain rahaa, olisithan sitten ryhtynyt penninvenyttäjäksi tai koronkiskuriksi jossakin suurista kaupungeista!"

Tietoinen mies katsoo vuorotellen kaikkia, tutkivasti, kuin nähden jotakin mitä muut eivät voi nähdä ja puhuu vuorotellen suoraan jokaisen mieleen: "Ja tällä seudulla on tarjota erityisen paljon näitä tilaisuuksia - Liity mukaani, niin lupaan tehdä sinusta uuden miehen."

Ja jatkaa taas puhetta pehmeään ääneen: "Sellaisen jolle nurkkapöydässä istuva tummakaapuinen mies tekee tilaa. Sellaisen, jota lapset esittävät kun he halkovat mätiä kurpitsoja puumiekoillaan. Sellaisen, jota rikkaat naiset himoitsevat meikkiensa takana."