Kirjoittaja Aihe: Hahmonluonti 1  (Luettu 7112 kertaa)

Poissa Tommi Brander

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 762
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
Hahmonluonti 1
« : Toukokuu 28, 2012, 20:15:16 »
Hahmonluonti tässä ketjussa. Siis, jos tulee kysymyksiä tai muuta sellaista, niin kysykää täällä.

Hahmon voi tehdä suomeksi tai englanniksi (ruotsista voidaan neuvotella).

Nopanheitot hoidetaan kunniaperiaatteella: pelaaja heittää nopat ja julkistaa tulokset täällä.

Pathfinder: Ominaisuudet 3d6 heitetyssä järjestyksessä, älä laske kestopisteitä vielä. Heitä aloitusrahat normaalisti ja käytä niistä niin paljon kuin haluat. Korkeintaan 2 aloitustraittia jos haluat niitä käyttää.

N20: Jokainen ominaisuus 3d6, pidä huonoin; heitä järjestyksessä. Pidä ensimmäinen ominaisuussarja, kuinka suuri sen summa mahtaa ollakin. 8 kehityspistettä. Jatka tavallisten sääntöjen mukaan. Kansalaisuus on hankala käsite ennen kansalaisvaltioita, mutta voit valita paikallisen (yleiskieli), keksiä oman, tai käyttää jotain jossain määrin tuntemaasi fantasiakulttuuria, joka saattaa sijaita kaukaisella mantereella tai toisessa todellisuudessa. Ulkogenrekulttuurit vaativat selityksen hahmon nykyiselle asemalle. Hahmo osaa joka tapauksessa yleiskieltä. Jatka sääntöjen mukaan.

LotFP ja D&D 3(,5): Ominaisuudet 3d6 järjestyksessä, ei armoa huonoille. Aloitusrahat heitetään. Kestopisteet myöhemmin.

Kaikki pelaajahahmot puhuvat ja ymmärtävät yleis- eli kauppakieltä (common D&D-versioissa, muistaaksein). Siitä ei ole kirjoitettua versiota. Yleisiä kirjoitettuja kieliä: Latina oppineiden keskuudessa, vanha maldor ennen Taivastulta kyseisestä keisarikunnasta tulleiden ja näiden perillisten joukossa, maldor Taivastulen jälkeen sieltä muuttaneiden joukossa. Muita kieliä saa vapaasti keksiä ja ne saattavat tulla osaksi pelimaailmaa. Suurin osa ihmisistä ei osaa lukea eikä kirjoittaa - pelaajahahmot sääntöjärjestelmän mukaan, mutta luku- ja kirjoitustaidon saa toki jättää pois hahmokonseptiin sopimattomana jos niin haluaa.

Valmis hahmo?

Hahmoa voi pitää valmiina, kun se on pelimekaanisesti kunnossa, sille on ostettu aloitustavarat joko pelin omilla säännöillä tai Lamentations-säännöillä, jos natiivi pelisysteemi ei tavaroiden alkumääritystä tue, ja hahmosta on kirjoittanut lyhyen kuvauksen, joka kertoo vähintään sen verran, mitä utelias vastaantulija kadulla huomaisi.

Historian, luonteen, tarkemman fyysisen kuvauksen jne. lisääminen on sallittua mutta ei välttämätöntä.

Pelimekaaninen täydellisyys käsittää laskelman siitä, kuinka paljon tavaraa hahmo kantaa mukanaan. Jos pelisysteemi ei tällaista tunne, niin Lamentations auttaa jälleen.

Aiemmin pelattu hahmo

Jos jostain löytyy jo aiemmin pelattu, sopivan voimatason pelaajahahmo, niin sen käytöstä voidaan neuvotella.

Hahmon hyväksyminen

Luolamestari hyväksyy hahmon antamalla pelaajalle yhden aloitushuhun. Valmisteluvaihe voi alkaa siitä ja vasta siitä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 16, 2012, 23:05:21 kirjoittanut Tommi Brander »
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)

Poissa Nuurori

  • Viestejä: 1368
  • Liked: 0
  • Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
Vs: Hahmonluonti
« Vastaus #1 : Toukokuu 28, 2012, 20:30:45 »
Jotain vanhaa hahmoa ei siis saa käyttää. Olisin kiertänyt nimittäin tota hahmonheittosysteemiä jollain niistä :D

Poissa Tommi Brander

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 762
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
Vs: Hahmonluonti
« Vastaus #2 : Toukokuu 28, 2012, 20:32:49 »
Jos hahmo vastaa yleiseltä voimatasoltaan matalan tason D&D-hahmoa, niin sen käytöstä voidaan neuvotella. Löytyykö linkkiä hahmoon?
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)

Poissa Mixula

  • Viestejä: 130
  • Liked: 0
  • "Tiedän monia asioita, jotka kuuluvat asiaan."
    • Profiili
    • Tervetuloa Mixulaan!
Vs: Hahmonluonti
« Vastaus #3 : Toukokuu 28, 2012, 21:20:23 »
Okei, heitin hahmon LotFP:illa.
Trog Rautakenkä, kääpiö, lainkuuliainen, mies.
CHA 09, CON 15, DEX 09, INT 06, STR 16, WIS 10
Pelastusheitot: 10 vs mobility hazards, 8 vs instant death, 13 vs area effects, 9 vs spell-like effects from items, 12 vs spells or innate abilities.
Attack bonus: +1.

Armor class: Melee 15, Ranged 16, Without shield 14, Surprised 15.
Varusteet: Nahkahaarniska ja kilpi, keskikokoinen vasara (vahinko d8), lyhytjousi ja 25 nuolta, reppu, lyhty ja 6 pulloa öljyä. Rahaa jäi minun laskujeni mukaan 2 hopeakolikkoa.
Skills: Climbing 1/6, Detect New Construction 1/6, Detect Shifting Passage 2/6, Find Traps 1/6, Fine Stonework Traps 2/6, Foraging & Hunting 1/6, Languages 1/6, Open Doors 1/6, Searching 1/6, Secret Doors 2/6, Sleight of Hand 1/6, Sneak Attack 1/6, Stealth 1/6, Stealth Indoor 1/6, Stealth Outdoor 1/6, Tinkering 1/6
Trog on siitä poikkeuksellinen kääpiö, että hän pitää partansa lyhyenä. Se yltää vain rinnalle asti. Hiusten ja parran väri on pikimusta, joka sopii hyvin hänen kuparinväriseen ihoonsa. Luonteeltaan Trog on lempeä, jos häntä ei ärsytetä. Silloin hänestä tulee äkkipikainen. Trogin ollessa lapsi hänen vanhempansa joutuivat ryöstön kohteeksi ja haavoittuivat. Nyt Trog on vannonut puolustavansa lakia ja oikeutta kuolemaan saakka.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 29, 2012, 20:14:04 kirjoittanut Mixula »
Mutta la-la-la-la-la-Laurelinella / on tuolla taivaalla muita hommia / ei se jouva luuhaan Haukiputtaalla / mun vissiin täytyy joku toinen katella.

Poissa Nuurori

  • Viestejä: 1368
  • Liked: 0
  • Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
Vs: Hahmonluonti
« Vastaus #4 : Toukokuu 28, 2012, 21:38:07 »
Vanhat hahmot on tietenkin kaikki alotustasoo korkeemmalla, mutta statit ja konseptihan niissä kuitenkin ratkasee. devipointteja saa pois siinä missä lisääkin. Tällä hetkellä ei oo mitään netissä, mutta saan kyllä tarvittaessa laitettua, sitten kun tiedän mitä laittaa.

Tietysti semmonenkin, että onhan noi vanhat hahmot tehty eri maailmoihin. Tää ei ilmeisesti kuitenkaan oo ongelma, koska se vanha hahmohan ei voi olla se sama hahmo, vaan samanlaisen inkarnaatio eri maailmaan. Täten voimahaarniskassa heiluva avaruusritari voitaisiin portata, mutta ilman voimahaarniskaa ja viittauksia universumin keisariin.

Itse asiassa, miten löysää on ton hahmokonseptin suhteen? Saako hahmo olla siivekäs valon soturi vai onko enempi low-fi (LOFTPihan rajoittaa hahmonluonnissaan aika paljon enemmän kuin D&D, n20 taas olettaa, että hahmot ovat aina ihmisiä)?

Poissa Tommi Brander

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 762
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
Vs: Hahmonluonti
« Vastaus #5 : Toukokuu 28, 2012, 21:57:27 »
Mixula;

Näyttää ihan hyvältä. Jos viitsit laskea valmiiksi panssariluokan, hyökkäysbonukset, ja kirjoittaa ylös pelastusheitot sekä vahingot aseille, niin olisin aika tyytyväinen.

Hahmolla ei ole yhtään ruokaa tällä hetkellä, eikä myöskään vesileiliä tai mitään lämmintä nukkumista varten. Viimeinen näistä ei varmaan ole ongelma tuollaisella kunnolla, ainakaan yleensä, epäilisin. Ovatko nämä päätöksiä vai unohduksia?

Ilmasto on keskieurooppalaisen alkukesän luokkaa, eli yöt ovat vähän vilpoisia, mutta ei mitään kuollettavaa.
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)

Poissa Mixula

  • Viestejä: 130
  • Liked: 0
  • "Tiedän monia asioita, jotka kuuluvat asiaan."
    • Profiili
    • Tervetuloa Mixulaan!
Vs: Hahmonluonti
« Vastaus #6 : Toukokuu 28, 2012, 22:12:21 »
Päivitin tiedot. Ruoan, vesileilin ja huovan puuttuminen ovat päätöksiä. Kääpiönä Trog pitää mieluummin pari kolikkoa taskussa.
Mutta la-la-la-la-la-Laurelinella / on tuolla taivaalla muita hommia / ei se jouva luuhaan Haukiputtaalla / mun vissiin täytyy joku toinen katella.

Poissa Tommi Brander

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 762
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
Vs: Hahmonluonti
« Vastaus #7 : Toukokuu 29, 2012, 18:19:54 »
Gastogh;

Skirmisherit eivät saa taikoja, Nirmathit saavat niitä tavallista enemmän. Miten tämä pitäisi tulkita? Kysymys on toki lähinnä teoreettinen ongelma, joten ei siitä kannata turhaa päänsärkyä kehittää itselleen.

Aloite on kyllä +2, mutta sitä tuskin tullaan heittämään ikinä. Hiparit varmaan d10, ellei favoured class kasvata niitä, tai jokin muu. Heitetään se vasta myöhemmin.

(Pathfinder korjasi tolviuden kohtalaisesti. Olisit toki voinut tehdä hahmostasi ihmisen ja kasvattaa myös karisman kahteentoista.)

Kolikoissa hopeat ja kuparit voisi vielä ilmaista erikseen. Sillä on tosin väliä vasta jos niitä löytyy suuret määrät, kun niiden raahaaminen alkaa vaatimaan vaivannäköä, mutta hoidetaan se nyt heti kuntoon.


Mixula;

Trog Rautakengän kuulema huhu (tiivistettynä): "Vihreitä pitkänenäisiä ihmisenkaltaisia otuksia näkynyt Viherniityn tuntumassa. Osalla oli iso kilisevä säkki olalla."

Trog voi nyt siirtyä valmisteluvaiheeseen, eli jos haluat käyttää hänen vähiä varojaan lisähuhujen kuulemiseen tai muuhun tiedonhankintaan, niin se onnistuu. Samoin voisit roolipelata keskusteluita muiden samassa vaiheessa olevien pelaajahahmojen kanssa (jos muut hahmot olisivat samassa vaiheessa), ja voit myös höpistä Talviturvassa asustelevien henkilöiden kanssa tai muuta touhuta siellä.
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)

Poissa Gastogh

  • Viestejä: 1321
  • Liked: 0
    • Profiili
Vs: Hahmonluonti
« Vastaus #8 : Toukokuu 29, 2012, 19:32:39 »
Tosiaan, huomasin ton taikojen ristiinmenemisen vasta nyt. Pathfinderin virallisten sääntöjen mukaan kahta samaa class abilitya muuttavaa varianttia ei voi ottaa samalle hahmolle. Otetaanko house rule? Ideana oli tosiaan hommautua taioista kokonaan eroon (Skirmisherhän ei mitään muuta tee kun korvaa taiat muulla), ja toi toisen variantin taikoja boostiva elementti saa mun puolesta jäädä pois kokonaan.

Tolv!

Poissa Tommi Brander

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 762
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
Vs: Hahmonluonti
« Vastaus #9 : Toukokuu 29, 2012, 19:36:35 »
Houserule menee läpi. Tätä saa kuitenkin aikansa pelata, että noille tasoille edes päästään.

Vähän kuvausta hahmon ulkonäöstä niin kaikki taitaa olla kunnossa.
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)

Poissa Nuurori

  • Viestejä: 1368
  • Liked: 0
  • Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
Vs: Hahmonluonti
« Vastaus #10 : Toukokuu 29, 2012, 19:42:59 »
Eiks hahmo kuvailla vasta 4. tason alussa?

Saattas olla kätevintä, että kullakin hahmolla ois oma sticky hahmolomakkeena, jota vois sitten pitää ajan tasalla.

Poissa Tommi Brander

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 762
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
Vs: Hahmonluonti
« Vastaus #11 : Toukokuu 29, 2012, 20:03:47 »
Lyhyt kuvaus jo tässä vaiheessa, jotta tiedän vähän miten muut hahmot tähän reagoivat.

Ajattelin siirtää hahmot omaan sticky-ketjuun jossain vaiheessa, tai sitten perustaa sellaisen niin pelaajat voivat postata hahmonsa sinne. Ei tahmailla koko alafoorumia.
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)

Poissa Tommi Brander

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 762
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
Vs: Hahmonluonti
« Vastaus #12 : Toukokuu 30, 2012, 22:12:11 »
Saat Nuurori hahmosi siihen kohtaan ketjua mihin se sattuu sitten tulemaan. Olettaisin, että kolmanneksi. Ei ole vielä ajankohtaista.

Lyhyt kuvaus hahmosta ja osta ainakin vaatteet sille päälle, niin olet valmis siirtymään valmisteluvaiheeseen. Voit toki shoppailla enemmän ja ennen valmistelua, ihan miten haluat. Vaatteiden ostamiseen saat bonusnopan get-heittoon ajasta.

Gastogh;

Saisiko sen lyhyen kuvauksen hahmosta vielä?
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)

Poissa Gastogh

  • Viestejä: 1321
  • Liked: 0
    • Profiili
Vs: Hahmonluonti
« Vastaus #13 : Toukokuu 31, 2012, 20:03:32 »
Hyvin lyhyesti ja ytimekkäästi.

Poissa Nuurori

  • Viestejä: 1368
  • Liked: 0
  • Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
Vs: Hahmonluonti
« Vastaus #14 : Toukokuu 31, 2012, 21:06:32 »
Vitun /&#&%" paskafoorumi hukkaa keskeneräisen viestin kun saatanan ()#JG"#KL! paskaselaien tilttaa. Vittu tätä tekniikan päivää...

Tietoista Miestä tälläinen ei tietenkään harmittaisi, hän on vahingollisten tunteiden yläpuolella.


Tietoinen Mies on jo jonkin aikaa availlut henkisiä lukkoja kaupungissa, paikallisten aviomiesten harmiksi. Valitettavasti hän on nyt joutunut kiusalliseen välikäteen. Vakuutettuaan rikkaille leskitukijoilleen olevansa seikkailija & sankari, nämä ovat vihjanneet, että hänen tulisi myös todistaa se. Koska hän ei kuitenkaan ole, Tietoisella Miehellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lyöttäytyä sellaisten porukkaan, jotka ovat.

Tietoisen Miehen olemus on huoliteltu, siisti ja turhamainen. Kulmakarvameikistä on paha sanoa, mutta kyllä sitäkin voi olla. Muuten hän on normaalivartaloinen, komeahko ihmismies, joka ihan snadisti esittää valaistunutta. Vapaa-ajallaan hän pukeutuu valkoisiin silkkihousuihin ja valkoiseen kauluspaitaan, jonka ylimmät napit ovat aina auki. Kaulassa häneltä roikkuu mystinen riipus.

Varusteet (kuka heittää influence-checkit? boonus on +11, ja heittoon tulee giftistä boonusnoppa, vaatteisiin kaksi)
DC10 (autosuxxess)
-Villakerrasto pidettäväksi haarniskan alla. Öljykangasviitta.
-Lyhty
DC15
-Selviytymispakkaus (survival kit. Tarpeeksi juustoa, korppua, kuivalihaa, halpaa viiniä, jotain vaihtovaatteita, hammasharja jne. Riittää koko suunnitellulle matkalle (ei tietenkään riitä, jos matka venyy viikkoja)).
DC20
-Rautanuija
-Heittoveitsiä
-Avokypärä
-Pieni Kilpi (se kahden painava)
DC 25
-Hieno valkoinen silkkipaita ja valkoiset silkkihousut, sekä kultainen yinyang-kaulakoru (toinen boonusnoppa tähän)
-Muuli (sis. asessoriat). Muulin on luonnollisesti tarkoitus kantaa suurta osaa tavarasta, kun hahmon kantokykyraja on 14.
-Ketjuhaarniska (torso ja hartiat)
 -Ketjuhousut

Muuta
-Leader kit. (on ilmainen ja sitä tarvitaan, jos haluaa käyttää leader-talentteja. Se painaa myös yhden, kortissa on virhe. )

Edit: jokaisesta heitosta tulee siis joka tapauksessa -1 achievementti, vaikkei se onnistuisikaan. Heittoja voi uusia käyttämällä latauksia, joita on 10, mitkä myös käytän, jos haarniskan ja muulin saaminen on siitä kiinni.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 09, 2012, 20:03:07 kirjoittanut Nuurori »