Kirjoittaja Aihe: Naturist's Dungeoneering Club  (Luettu 16274 kertaa)

Poissa Nuurori

  • Viestejä: 1368
  • Liked: 0
  • Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #30 : Kesäkuu 13, 2012, 23:59:23 »
Emmää :D


Poissa Tommi Brander

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 762
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #31 : Kesäkuu 30, 2012, 22:12:19 »
Pitäisikö viimeisin tulkita authority-heitoksi? Mikäli kyllä, niin miten päästään eroon staggered-tilasta?

Ilmeisesti authority-heitot eivät pakota toista toimimaan millään tavalla, vain ainoastaan aiheuttavat statuksen ja maksavat latauksia, vai tulkitsenko jotain väärin?
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)

Poissa Nuurori

  • Viestejä: 1368
  • Liked: 0
  • Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #32 : Kesäkuu 30, 2012, 23:14:30 »
Staggered lähtee pois aina seuraavan oman vuoron alussa. Sen tärkeimpinä vaikutuksina on a) estää hyökkääminen (lähinnä vastahyökkäykset siis, sekä sudden äksönit tjsp) b) nollata stealth (syy miksei piileskelijät halua kompastua, koska fumble -> stagger) c) nollata presence (estää komentamisen, leaderoinnin ja monia muita talentteja) sekä ehkä tärkeimpänä d) estää molesteja (en muista mitä ne on oikeesti, tarkotan siis hiekkaa silmiin, kengännauhojen solmimista ja vyön katkaisua :D) putoomasta pois - jos siis sut molestoidaan, molestit putoo pois vasta sen vuoron alussa, jollon ET oo staggered.

Capsteista huolimatta en kuitenkaan ajatellut, että Tietoinen mies olisi komentanut, koska se on siinä aika huono, vaan ihan vaan pelotella jättiä sen omalla mielikuvituksella, kun jättieukko kuulee padasta ääntä (psychic voi valita äänen kuulijat ja äänen lähteen vapaasti presencellään). Influence on enemmänkin se taito, jolla esitetään jotakin muuta kuin mitä on, tyyliin jos haluais esittää että kaveri sanoi just jotain.

Poissa Tommi Brander

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 762
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #33 : Heinäkuu 01, 2012, 19:38:46 »
Eikös command toimi hyvin myös pelotteluun? Ainakin sen seuraukset tuntuvat juuri pelottelun seurauksilta.

Authority ja command tulivat mieleen lähinnä siksi, että kyseessä on käsky. Se minun mielestäni vihjaa siihen, että käsky-toiminto voisi jotenkin liittyä asiaan.
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)

Poissa Nuurori

  • Viestejä: 1368
  • Liked: 0
  • Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #34 : Heinäkuu 02, 2012, 01:08:10 »
Joo kyllä commandillakin voi pelotella, mutta se on enemmän sitä mitä esim. poliisit tekee pidättäessään: koko ajan huudetaan potilaalle, jolloin se ei ehdi ajattelemaan eikä toimimaan. Hyytävä kauhu taas perustuu mielikuvitukselle, ja on mun mielestä enempi influencekamaa. Jos susta kuitenkin tuntuu siltä, että TM:n toiminta nimenomaisesti tuntui komentamiselta, niin siitä vaan käyttämään authorityä sitten. Lähtökohtaisesti TM kuitenkin välttelee sitä, koska siinä voi itsekin menettää latauksia.

Poissa Tommi Brander

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 762
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #35 : Heinäkuu 04, 2012, 14:36:54 »
Päädyin epäeleganttiin yhdistelmäratkaisuun: Ensin influence vs. perception että kuinka hyvin jättiläistä tulee hämättyä, sitten komentoheitto käskemiseen ja pelotteluun. Ensimmäinen heitto onnistuessaan antaa bonusnopan (tai useamman todella hyvän onnistumisen tapauksessa), epäonnistuessaan sakkonopan (tai useamman jos mokaa pahasti), komentoheittoon.
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)

Poissa Tommi Brander

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 762
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #36 : Heinäkuu 05, 2012, 21:58:33 »
Staggered nollaa stealthin. Pitäisikö tämä laskea stealthissä mokaamiseksi, joka ruokkisi Tietoisen demoneita latauksella, sillä kyllä jättiläinen tuon takia Tietoisen miehen huomasi?
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)

Poissa Nuurori

  • Viestejä: 1368
  • Liked: 0
  • Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #37 : Heinäkuu 05, 2012, 22:25:33 »
Joo kyllä se lasketaan, jos authority checkin häviäminen tässä tapauksessa tulkitaan normaalisti (-> stagger)


Tarkennus muuten, ettei se nollaa stealthin arvoa, vaan että "kaikki näkee ikäänkuin stealth olisi 0".


Jos pääsee paikkaan johon ei kuule eikä näe, stealthikin palautuu. Eikä niin että jatkossa kaikki piileskely-yritykset menisivät pieleen kunnes saa uuden paremman stealthin.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 05, 2012, 22:32:14 kirjoittanut Nuurori »

Poissa Nuurori

  • Viestejä: 1368
  • Liked: 0
  • Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #38 : Heinäkuu 08, 2012, 00:14:54 »
wiki on taas pystyssä!

Poissa Tommi Brander

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 762
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #39 : Heinäkuu 08, 2012, 09:42:44 »
Tässä ehdotukset kulta-achievement suhteelle, eli seikkailun jälkeen jaetaan hahmon itselleen saama kultamäärä annetulla luvulla, ja tämä antaa siitä saadut achievement-pisteet. Achievementtiä ei saa tapetuista möröistä tai paljon muustakaan. Ryhmänjohtaja saa achievementtiä kuten määritetty säännöissä, mutta tätä tarkoitusta varten ryhmä koostuu Tietoisesta sekä Trogista.

Hahmon sosiaaliluokka | näin monta hahmon käteen jäänyttä kultalanttia antaa yhden achievementin
Irtolainen | 1
Työläinen | 5
Ammattilainen | 20
Valvoja | 100
Komentaja | 500
Hallitsija | 2000

Vaikuttaako tämä kohtuulliselta?
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)

Poissa Nuurori

  • Viestejä: 1368
  • Liked: 0
  • Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #40 : Heinäkuu 08, 2012, 12:37:09 »
Toi vois toimia. Jos ei toimi, niin palataan sitten asiaan itkun merkeissä.

Overseerin olisin tosin kääntänyt Johtajaksi. Silleenhän pikkupomot haluaa itsestään ajatella :D

Poissa Tommi Brander

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 762
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #41 : Heinäkuu 25, 2012, 09:25:09 »
Komentaminen: Jos komennat jotakuta ja voitat, niin kohde joko tekee mitä sanot tai staggeroituu ja menettää latauksia. Kohde päättää. Jos komennat ja et voita, niin mitään ei tapahdu tai staggeroidut ja menetät lataukset, kohde päättää jälleen. Erityisesti, jos komennat muulia tai jotain muuta kaveria, niin hän luultavasti päättää, että et kuitenkaan menetä mitään latauksia. Lisäksi nyt kohde saa päättää, että noudattaako hän komentoa vai ottaako sakkoja.

Observe: Ilmoita samassa postauksessa ehtoja, jolloin aiot käyttää sen latausta vaille free actionin, jos sellaisia on. Ainakin jos ne liittyvät vihulaisiin.
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)

Poissa Nuurori

  • Viestejä: 1368
  • Liked: 0
  • Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #42 : Elokuu 23, 2012, 14:41:52 »
Muuten, mites sääntömuutokset? Jatkuva päivittäminenhän on, jos ei olennaista, niin ainakin luonteenomaista natural 20-järjestelmälle :D

Nykytilanteeseen vaikuttavia muutoksia on tullut koskien leaderin kykyä plan, jonka tietoinenkin osaa:

-maksaa enää vaan yhden latauksen tehdä
-boonus tulee myös liikkeeseen (sekä move-äksöniin että defensen yhteydessä tapahtuvaan steppaamiseen)
-boonus vähenee aina kun joku tiimistä staggeroituu (ent. haavoittumisen sijasta), ts. häviää fightingin, defensen tai authorityn tai fumblaa.

Alennetulla hinnalla tietoinen saattaisi tehdäkin suunnitelman itselleen ja trogille.

Muitakin, isompia, muutoksia on tullut, mutteivat ne koske Tietoista (mm. eri talenttien antamat boonukset eivät stäkkää enää keskenään, soldierin ja leaderin talenteissa isoja muutoksia jne.).

Poissa Tommi Brander

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 762
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #43 : Elokuu 23, 2012, 17:21:16 »
Käytetään uusinta wikistä löytyvää materiaalia. Jos en huomaa jotain muutosta, niin huomauta.

Yksi sääntökysymys: Mikä on panssaroimattoman tai ohuisiin vaatteisiin pukeutuneen ihmisen panssariarvo? Muistelen, että kahta eri lukua olisi näkynyt, 7 ja joku toinen.

Toinen pelinjohtotekninen kysymys: Jos tilanne tekisi heitosta oletettua helpomman tai vaikeamman, niin kuuluuko silloin antaa suora muutos heittoon vai bonus- tai sakkonoppa?
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)

Poissa Nuurori

  • Viestejä: 1368
  • Liked: 0
  • Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #44 : Elokuu 23, 2012, 22:22:23 »
Käyttäisin yleensä boonus/ penaltynoppia kuvaamaan tilannekohtaisia muuttujia siksi että ne muuttavat fumblitsäänssiä,  keskimääräistä tulosta, mutta eivät radikaalisti kasvata maksimitulosta.


Säännöissä ei oo mitään mainintaa panssaroimattomalle hahmolle, mutta Nahkahaarniskan suoja-arvo on 8, joten sanoisin että tosi paksut vaatteet antavat suojaksi 6. Sitä kevyemmät vaatteet sitten 4 tai vähemmän. Pelkkä läski vois olla 1 tai 2.


Nyrkkisääntö on että nyrkki tekee keskinkertasella osumalla d6 + 5 vaurioo, jossa toi d6 on samalla läpäsy, eli 5+ armoriin nyrkki ei tee mitään huonolla osumalla ellei vaurionoppa räjähdä. Toisaalta se vauriokin on silloin niin pientä, ettei sitä healthiakaan oikein mokaa ku fumblaamalla. Tässä mielessä hyvin pienillä armoreilla ei oo yleensä muutenkaan mitään väliä, mutta jos haluaa olla tarkka, niin sitten tosiaan kuten yllä.