Kirjoittaja Aihe: Naturist's Dungeoneering Club  (Luettu 16274 kertaa)

Poissa Nuurori

  • Viestejä: 1368
  • Liked: 0
  • Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #15 : Kesäkuu 04, 2012, 19:32:39 »
Joo toi digitointi on meillä työn alla jo ihan omiakin pelejä ajatellen. Laitan varmaan hannan laittaan sulle todennäköisesti pdf:t sinne samaan paikkaan kun viimeksi, ja laitan linkin tänne.

Poissa Kuuris

  • Viestejä: 3
  • Liked: 0
    • Profiili
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #16 : Kesäkuu 07, 2012, 20:10:53 »
Täältä voi ladata zipin. Siellä on varmaan kaikki mitä tarvitaan ja vähän ylimääräistäkin. Yritin jaotella jutut jotenkin käsitettävästi.

Poissa Nuurori

  • Viestejä: 1368
  • Liked: 0
  • Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #17 : Kesäkuu 08, 2012, 17:38:36 »
n20 Psychic ymmärtää ja osaa puhua kaikkia kieliä ja pystyy myös läsnäolonsa alueella (20m) puhumaan suoraan muiden mieliin niin, että vain nämä kuulevat. (ei kuitenkaan voi keskustella, telepaattinen viestintä on yksisuuntaista ja tarvitsisi kaksi psychikiä mahdollistaakseen äänettömän keskustelun)

Lisäksi sääntö ei sinänsä rajaa kielen ilmaisumuotoa, joten on pelinjohtajan päätettävissä, päteekö kyky myös kirjoitettuun, viitottuun tai muuhun kieleen. Omassa kampanjassani pätee, ja lisäksi tietäjät voivat keskustella kaiken tietoisen kanssa, ml. eläimet, joilla on tietysti oma kielensä. Kyky ei tietenkään tee eläimiä silti älykkäämiksi, kuin mitä nämä ovat, joten jutut ovat sen mukaisia...

Poissa Nuurori

  • Viestejä: 1368
  • Liked: 0
  • Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #18 : Kesäkuu 09, 2012, 14:02:49 »
n20-hahmo voi luvata asioita niin, että hän laittaa arvovaltansa lupauksensa pantiksi. Mikäli tälläisen lupauksen pettää, hahmo menettää 5 saavutuspistettä, mikä jo kirpaisee. Valitettavasti kuitenkin vain sellainen asiakas, joka voittaa lupailijan influencen omalla havaintokyvyllään saa tietää, paljonko tämän sana oikeasti painaa, koska aina voi esittää lupaavansa, muttei oikeasti sitten olekaan sanojensa takana.

Toisin sanoen, Tietoinen mies voi luvata yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista, mutta ainoastaan sellaiset hahmot, joiden havaintokyky (sense motive dd:ssä, wisdom loftpissa) on parempi kuin tietoisen miehen influence (d20+6)(+5 yhteiskuntaluokasta samanmaalaisia vastaan, eli ei vaikuta ).  saavat tietää onko panttia vai ei. Pelaajat eivät kuitenkaan koskaan saa tietää, voittivatko he tuloksen; ainoastaan näkeekö hahmo pantin vai ei ja mikä oli heidän tuloksensa.

Jos tietoinen mies on lupaavinaan, niin laitanko tommi sulle yksäriä salailun nimissä siitä, onko panttia vai ei, vai ihan julkisesti, jollon pelaajat pääsee roolipelaamaan?

Poissa Tommi Brander

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 762
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #19 : Kesäkuu 09, 2012, 16:24:25 »
Lähetä yksityisviesti siitä, laitatko pisteitä likoon vai etkö.

-

Wikikokoelmazipistä taitaa puuttua ainakin hahmonluontiosia kokonaan. Oleellinen osa siitä on lähinnä se taulukko, jossa taito liitetään ominaisuuksiin.

-

Kuinka monta kilometriä/mailia/etc. N20-hahmo liikkuu per päivä maastossa? Sääntöjä tulkitsisin siten, että matka olisi heiton verran kilometrejä per travel-toiminto. Tämä kaksin- tai kolminkertaistamalla keskiarvo alkaisi näyttämään kohtuulliselta, mutta toisaalta hahmo sitten kulkisi yhtenä päivänä sen kymmenen kilometriä ja seuraavana 50. Tulkitsenko tätä nyt oikein?
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)

Poissa Nuurori

  • Viestejä: 1368
  • Liked: 0
  • Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #20 : Kesäkuu 09, 2012, 18:45:22 »
Jaa joo character creation. Se löytyy nyt myös tuolta kuuriksen homesta, erillisenä filenä.

Toinen vaihtoehto olis tehä se ite http://www.printfriendly.com/ -palvelun avulla.
 
Liikkumisesta maastossa:
liikkumisnopeus maastossa ei oo itse asiassa virallista kaanonia, mutta omassa kampanjassani hahmon apostolinkyytinpeus on yhtä monta karttaruutua kuin mikä on athleticsin tulos, -maastomodifieri ja säätilasta mahdollisesti tuleva penalty / boonusnoppa. Ratsut tai ajoneuvot voivat antaa kertoimia ja omia modifiereitaan, ja niitä käytetään sitten driving-taidolla (tai kuski käyttää). Mutta koska karttaruudun kokoa ei ole koskaan määritelty eksaktisti (se on ehkä 1-2 kilsaa) eikä aikaa (se on joitakin päiviä), ei toi systeemi oo välttämättä suoraan konvertoitavissa. ja joo, tulos vaihtelee, jos se eka tulos pitää pitää. Kampanjassani oon antanut chargella rerollata ton tuloksen, paitsi jos se on fumble, jolloin tulee usein vaurioo satunnaiseen osumapaikkaan (putos hevosen selästä tjsp.) simuloimaan pakkomarssia. Normaalit charge-retrysäännöthän ei oikein auta, koska on kävelty jo ja aika on kulunut jo. Tossa on vähän tommosta hakkeroinnin makua, muttei parempiakaan sääntöjä keksitty esittämään väkisin painamista.

Tässäkin pelissä kannattanee käyttää myös tota heiton tulosta kertoimella, joka vois olla kenties tulos x3 km. Jos muitten liikkumisnopeus on 30km, niin Tietoinen mies pysyy kyydissä 8+ tuloksella, ja chargella saa rerollata tuloksen, mutta uusi tulos on pidettävä.

0 Tie, Pelto, Veden varassa myötätuuleen-5 Niitty, Veden varassa sivutuulessa-10 Metsä, Kukkulat, Veden varassa vastatuuleen-15 Kirottu metsä-20 Vuoristo, suo
Lupauksen suhteen voitaisiin tehdä niin että boldaan jos tietoinen mies lupaa muiden mielestä jotain ja laitan yksäriä ainoastaan siinä tapauksessa, jos lupauksessa on myös pantti. jos en laita yksäriä, tietoinen mies puhelee lämpimikseen.

Lopuksi tälläinen kyssäri mahdollisessta tiimipolitiikasta. Mikäli Tietoinen Mies päätyy johtamaan ainakin joitakin, niin mitenkäs se vaikuttaa aloitejärjestykseen? n20 aloitehan menee niin että perceptionjärjestyksessä toimitaan (sama kuin initiative käytännössä) siihen asti kunnes jonkun tiimin leaderi saa vuoron. Johtaja sitten toimii normaalisti, ja sen jälkeen jakaa vuorot alaisilleen haluamassaan järjestyksessä, jonka jälkeen seuraavana vuorossa olevan tiimin johtaja toimii jne, jolloin käytännössä alun "surprise roundeista" siirrytään tiimit vuorollaan-systeemiin. D&D:n aloitejärjestelmähän mahdollistaa rajoittamattoman venaamisen ja vapaasti tulkittuna se johtaa yllämainittuun systeemiin sillä erolla, että ryhmämieli-ryhmän jäsenet päättävät keskenään demokraattisesti toimintajärjestyksen.

Varsinainen kysymys siis oli, jakaako TM vuorot alaisilleen, jos sellaisia löytyy.

Poissa Tommi Brander

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 762
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #21 : Kesäkuu 09, 2012, 18:58:51 »
Heiton tulos kertaa kolme se sitten olkoon.

Aloitesäännöt jätetään pitkälti huomiotta. Heitän aloitteen joko pelaajille tai sitten sille toiselle porukalle. Pelaajat kirjoittavat mitä heidän hahmonsa tekee. Kun kaikki ovat kirjoittaneet (tai parin reaalisen päivän päästä) käyn ne läpi postausjärjestyksessä. Jos jossain toiminnassa ei ole järkeä, niin hahmo tarkkailee silloin tilannetta, mistä voi olla hyötyä. Tahmaketjussa yksityiskohtia.

Tähän on kaksi syytä. Ensinnäkin, ei tarvitse liimata aloitesääntöjä yhteen. Toiseksi, homma sujuu nopeammin ja joustavammin kun ei tarvitse odottaa sitä yhtä pelaajaa vaan kaikki voivat laittaa toimintansa heti kun ehtivät.
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)

Poissa Nuurori

  • Viestejä: 1368
  • Liked: 0
  • Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #22 : Kesäkuu 09, 2012, 22:04:40 »
Mites jos tekee toiminnon, joka vaikuttaa toisen hahmon toimintaan? Esimerkkinä vaikkapa koordinointi, aidaaminen (deedeestäkin tuttu), parantaminen (asiakkas ei saa juosta pakoon)?

Sitten kyssäriä maagisista loitsuista. n20-kaanoniin ei kuulu mitään maagisia taikoja, mutta periaatteessa sellaisia on saatavissa settingisidonnaisesti. Curse of Crimson Throne-kampanjassa on erityinen rooli, magiankäyttäjä, jolla ei ole lainkaan talentteja, mutta joka pitää avata, jotta hahmo voi opetella loitsuja:

Magian opettelu
- Magiankäyttäjä on tavallaan oma roolinsa
- Loitsuja voi oppia, jos on vähintään expertise-taso Authorityssä, Engineeringissä, Perceptionissa ja Gamblingissa
- Loitsun opettelu maksaa 3 aikaa(rest) ja yhden development pointin. Lisäksi pitää olla saatavilla materiaalia, josta loitsun voi opetella ( esim. loitsukirja, käärö tai opettaja ).

Magian käyttö
- Onnistuneen levon jälkeen hahmo saa lisätä varustepakkaansa haluamansa määrän loitsuja. Samasta loitsusta saa ottaa useamman kopion.
- Loitsuihin pätevät samat säännöt kuin muihinkin esineisiin, paitsi että ne tuhoutuvat automaattisesti, jos ne tiputetaan tai annetaan pois.
- Kädessä olevan, eli "valmistellun" loitsun voi loitsia toiminnolla. Loitsimisen seurauksena loitsukortti mahdollisesti kuluu kuten ammus. Mikäli kortissa ei ole mainittu kulumista, se kuluu joka kerta.
- Loitsun käyttö edellyttää sen pitämistä kädessä ja taikasanojen lausumista puhetoimintona.

Vaatimukset on toki niin kovat, ettei magiankäyttö oo ainakaan Tietoisella Miehellä aivan pian edessä, mutta otin tän nyt tähän esiin kun tuli mieleen. Loitsulistaa on olemassa vaan MSE-settinä (mistä toki pdf:n saa)

Poissa Tommi Brander

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 762
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #23 : Kesäkuu 09, 2012, 22:42:06 »
Koordinointi: Jos ehdit kirjoittaa ennen toista, niin voit aina sanoa, että parannan Trogia jos hän on paikallaan, muuten lyön lähintä hiittä.

Jos et ehdi kirjoittaa ennen toista, niin voit silti sanoa auttavasi tätä. Luultavasti se menee läpi, kunhan se ei ole ristiriidassa edellisen kanssa. Et voi parantaa taisteluun ryntäävää kääpiötä, mutta jos tämä ehtii, niin tämä voi vielä muuttaa toimintoaan. Ehtolauseita suositellaan: Huudan Trogille että jää parannettavaksi ja parannan jos hän kuuntelee, muuten lyön lähintä hiittä.

Nuo taikomissäännöt vaikuttavat päteviltä. Käytä niitä jos haluat oppia taikomaan.
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)

Poissa Nuurori

  • Viestejä: 1368
  • Liked: 0
  • Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #24 : Kesäkuu 09, 2012, 23:20:05 »
Koordinoinnilla tarkotin itse asiassa sitä leaderin coordinatee, jolla voi antaa teammatelle lisätoiminnon. Tää vois tarkottaa esim. Trogille ylimäärästä hyökkäystä, mutta ilmeisesti mun pitäs kuitenkin ehtiä ilmottaan tästä ajoissa, jotta mixula ehtii ottamaan lisätoiminnon huomioon?

n20 parantaminen ei muuten perinteisesti ole edellyttänyt kohteelta mitään muuta kuin reachilla olemista toiminnon aikana. Se ei siis kuluta kohteelta toimintoa tai vaikuta sen toimintaan tai taisteluun osallistumiseen, joskin latauksen se vie.

Poissa Tommi Brander

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 762
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #25 : Kesäkuu 11, 2012, 18:31:33 »
Koordinointi: Jos pelaaja ehtii ottaa sen huomioon, niin ei ongelmaa. Jos ei, niin pelinjohtajana olettaisin hahmon toimivan samalla tavalla kuin yleensä tai noudattavan ohjetta, tai sitten luultavasti odottaisin niin kauan, että pelaaja ehtisi sanoa jotain.

Parantaminen: Kuitattu. En äsken tarkistanut, kunhan kirjoitin jotain etäisesti uskottavan oloista.
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)

Poissa Nuurori

  • Viestejä: 1368
  • Liked: 0
  • Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #26 : Kesäkuu 12, 2012, 00:26:00 »
Parantamisesta muuten sen verran vielä, että toi combat curetus poistaa penaltynoppia, sekä vastaavia pelinjohtajan hyväksymiä tilapäisiä ongelmia, (kuten osumapisteitä) mutta kaiken sellaisen parantamiseen, mikä normaalisti paranee vain ajan kanssa, kuten katkennut jalka, tai vakava sairaus, tarvitsee n20:ssa potilaan restata ja onnistua vamman vaikeusasteen edellyttämässä health-checkissä. Tuossa health checkissä voi medicinellä auttaa tekemällä treatment plänin, joka on käytännössä sama kuin aidaaminen eli jokaista 10 medicinetulosta kohden asiakas saa +2 boonuksen healthiinsa restin aikana. Muille kuin n20-hahmoille tää tarkottas siis sitä, että jos esim taudista paranemiseen tarvitaan onnistunu fort seivi, niin treatment plani antas boonusta sellaseen, jos sitä ei voi perus-treatilla poistaa.

Lisäks kerro viä että voiko psychic ymmärtää myös kaikkea kirjoitettua kieltä / eläimiä / hirviöitä (no, hirviöitä tietoinen mies ei oo vältsisti koskaan kohdannut)

Poissa Tommi Brander

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 762
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #27 : Kesäkuu 13, 2012, 09:33:34 »
Psyykikko ymmärtää puhuttua ja ajateltua kieltä, mutta kirjoitettua vain jos joku joka osaa kieltä lukea sattuu olemaan lähellä. Eläimet ja öhkömönkiäiset ainakin pääasiassa kyllä, mutta älä mene Cthulhun lähelle tai pää menee rikki. Tekstien luku onnistuu myös, jos tekstin lähde sattuu olemaan tietoinen ja tietää, mitä siinä lukee.
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)

Poissa Nuurori

  • Viestejä: 1368
  • Liked: 0
  • Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #28 : Kesäkuu 13, 2012, 10:53:04 »
Oukei. Tuli nimittäin mieleen se Skironinkielinen kartta.

Poissa Tommi Brander

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 762
  • Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
Vs: Naturist's Dungeoneering Club
« Vastaus #29 : Kesäkuu 13, 2012, 20:17:52 »
Voit toki yrittää toivoa osaavasi Skironia (1%) tai tuntevasi jonkun, joka sitä osaa (5%), jos haluat polttaa latauksia.
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)