Kirjoittaja Aihe: Pelilaudan kehittäminen  (Luettu 10237 kertaa)

Poissa moderaattori

• Global Moderator
  • Liked: 0
    • Profiili
Pelilaudan kehittäminen
« : Heinäkuu 28, 2010, 09:39:31 »
Pelilauta on juuri perustettu. Onko sinulla mitään kehitysideoita? Millainen foorumi tästä pitäisi tulla? Tarviiko sivustolle jotain materiaalia, joka ruokkisi keskustelua vai riittääkö pelkkä yleinen roolipelifoorumi?

Poissa Sope

• RST
  • Liked: 2
  • Pelisuunnittelija - Myrrysmiehet Oy
    • Profiili
Vs: Pelilaudan kehittäminen
« Vastaus #1 : Heinäkuu 28, 2010, 10:17:44 »
Olemme joskus miettineet Vilin kanssa (vai mietinköhän minä tätä itsekseni?) sellaista IMDB:n tyylistä Roolipelien arvostelu/esittelysivua. Samalla tavalla voisi antaa pisteitä tai sitten vaikka sanallisen arvostelunkin pelistä. Itse pelien esittelyt olisivat yleisluontoisia "fantasiapeli pingviineistä Etelämantereella" -tyylisiä.

Toinen mikä tuli mieleen on ihan sellainen erillinen osa tähän foorumiin kuin artikkelit, johon saisi tunkea peliarvosteluja, peliraportteja tai muita sopivia artikkeleita sekä sitten keskusteluketjut niistä.
”Tuli ei polta tuttuansa”

Poissa AnttiKi

• Profiili
    • Alt+Games
« Vastaus #2 : Heinäkuu 28, 2010, 10:46:56 »
Olemme joskus miettineet Vilin kanssa (vai mietinköhän minä tätä itsekseni?) sellaista IMDB:n tyylistä Roolipelien arvostelu/esittelysivua. Samalla tavalla voisi antaa pisteitä tai sitten vaikka sanallisen arvostelunkin pelistä. Itse pelien esittelyt olisivat yleisluontoisia "fantasiapeli pingviineistä Etelämantereella" -tyylisiä.

Mutta roolipeleillehän on jo IMDb: http://rpg.geekdo.com/ on BoardGameGeekin rpg-versio. Sinne vaan suomalaiset pelintekijätkin pelejänsä syöttämään.

Poissa V

• RST
  • Vastarintaosasto 9
    • Profiili
    • V@Mekanismi
« Vastaus #3 : Heinäkuu 28, 2010, 11:16:34 »
http://rpg.geekdo.com/ on oiva palvelu, vaikkakin sekava ja englanninkielinen ;-)

Sori Sope jos suolaan :-[, mutta anakin mä tykkään tosi kliinisistä saiteista, ja pitäisin ton suomalaisen pelien esittely ja arvostelusaitin ihan kokonaan erossa foorumeista.

Poissa Sope

• RST
    • Profiili
« Vastaus #4 : Heinäkuu 28, 2010, 11:27:32 »
Sori Sope jos suolaan :-[, mutta anakin mä tykkään tosi kliinisistä saiteista, ja pitäisin ton suomalaisen pelien esittely ja arvostelusaitin ihan kokonaan erossa foorumeista.

Ei mitään. Olen kyllä joskus käynyt tuolla rpg.geekdossa, mutta jotenkin oli päässyt kokonaan unohtumaan.

Ei mua haittaa, vaikka tällä foorumilla ei olekaan mitään muuta kuin foorumi. Kysymykseni onkin, että riittääkö keskustelun ruokkijaksi pelkkä ihmisten yleinen keskusteluntarve ja ajatukset vai pitääkö olla jotain muuta bensiiniä? Roolipelaajan foorumilla keskustelu heräsi aina voimakkaammin, kun uusi lehti ilmestyi. Etenkin siinä alkuvaiheessa, kun erilaiset mielipiteet herättivät tunteita puolin ja toisin.

Poissa V

• RST
  • Vastarintaosasto 9
    • Profiili
    • V@Mekanismi
« Vastaus #5 : Heinäkuu 28, 2010, 13:27:05 »
Nimimerkillä, tiedän että tämä ei ole se mitä haetaan - niin musta oisi tosi siistiä (tm) että oisi edes joku lista suomalaisista roolipeleistä:
http://mekanismi.sange.fi/pmwiki/pmwiki.php/Pelilista/Pelilista

Kamala, tökerö, mutta askel oikeaan suuntaan.

Kun vielä keksi miten roolipelitiedotuksesta löytyy se niiden lista peleistä niin lisään nekin tonne (tai saa muutkin lisätä)

Poissa Sope

• RST
    • Profiili

Poissa V

• RST
  • Vastarintaosasto 9
    • Profiili
    • V@Mekanismi
« Vastaus #7 : Heinäkuu 28, 2010, 13:41:17 »
http://roolipelit.wordpress.com/roolipelimateriaalia/tuotteista/pikaesittelyt-kotimaisista-roolipeleista/
Täähän on tosi hyvä. Tohon vielä vähän esittelytekstiä ja kuvia niin on oivallinen lopputulos ;-)

Poissa Samuli

• Profiili
« Vastaus #8 : Heinäkuu 29, 2010, 00:06:38 »
Eihän tämä tänne kuulu, mutta mainitaan nyt kuitenkin. Samalla tulee testattua foorumia. On muuten kummallista, kun tekstiä ei voi lainata.

Lisäksi Roolipelitiedotuksen listaan pitäisi lisätä puuttuvat pelit. Ainakin Miekka ja Magia sekä ANKH puuttuvat. Täältä http://www.darkshire.net/jhkim/rpg/encyclopedia/bylanguage/Finnish.html löytää näköjään lisää.

Poissa NiTessine

• RST
  • Liked: 1
    • Profiili
    • Worlds in a Handful of Dice
« Vastaus #9 : Heinäkuu 29, 2010, 00:21:03 »
Eihän tämä tänne kuulu, mutta mainitaan nyt kuitenkin. Samalla tulee testattua foorumia. On muuten kummallista, kun tekstiä ei voi lainata.
Kyllä voi. Se nakkula on viestin oikeassa ylänurkassa. Vai jotain muuta funktionaalisuutta meinasit?

Poissa Samuli

• Profiili
« Vastaus #10 : Heinäkuu 29, 2010, 00:26:04 »
Se nakkula on viestin oikeassa ylänurkassa. Vai jotain muuta funktionaalisuutta meinasit?
Tuolla. Lainattavan viestin luona. Onhan tuo luonteva paikka, en vain itse osannut etsiä sitä sieltä.

Poissa IsoVihree

• Profiili
« Vastaus #11 : Heinäkuu 29, 2010, 15:46:37 »
Erityisesti tykkään nyt tästä, että foorumissa ei ole liikaa keskustelualueita. Kun viestivirta ei varmaan aivan massiiviseksi kasva, on epäilemättä hyvä jatkaa juuri näin, että kaikki varsinainen keskustelu tapahtuu yhdellä ja samalla alueelle. Hyvä, hyvä.

Poissa V

• RST
  • Vastarintaosasto 9
    • Profiili
    • V@Mekanismi
« Vastaus #12 : Heinäkuu 29, 2010, 15:55:27 »
Musta keskustelualueen jako on aina vähän keinotekoista ;-)

Tiedotukset on erikseen, koska ainakin mä tykkään niitten vilkaisusta kerralla eikä muun kohinan seasta. Samaan tapaan säätö on erikseen, ettei se synnyttäisi kohinaa keskusteluun. Harkittiin kyllä että nekin olisi olleet samassa.

Poissa Sope

• RST
    • Profiili
« Vastaus #13 : Elokuu 02, 2010, 12:03:53 »
Toisesta ketjusta poimittua:

[quote   author=Jp link=topic=9.msg253#msg253 date=1280689575]
Silloin   tällöin vilkaisen kirpputori tarjontaa.
Tännekin olisi mukava saada   osio josta tehdä löytöjä.

Komppaan JP:tä.   Semmonen myyn/vaihdan/ostan/etsin pelaajia/etsin peliä -osio olisi aika   näppärä erillään noista muista. Kun ei oikein mene musta   Uutiset/Julkaisut, Roolipelit tai Säätö -otsikoiden alle.
[/quote]

Poissa Jasca

• Profiili
    • Monttu
« Vastaus #14 : Elokuu 02, 2010, 12:06:26 »
Musta jonkinlainen pelaajien hakemiseen keskittynyt osio olisi myös mainio.

Nimim. "Uutta peliporukkaa pitäisi taas alkaa etsimään..."