Kirjoittaja Aihe: LOKIn kehittämiskeskustelu  (Luettu 753 kertaa)

Poissa Massi

• RST
  • Liked: 1
    • Profiili
LOKIn kehittämiskeskustelu
« : Marraskuu 15, 2016, 15:11:19 »
Hei,

kaipaamme LOKI-tiimissä kehittämisideoita, juttuideoita ja palautetta.

Kenen tarinan haluaisit kuulla, kuka kirjoitta parhaat entryt, mitä suurta tai pientä on tulossa, josta haluaisit kuulla?
Oletko väsynyt seuraamaan Facebook keskusteluja ja haluaisit tiivistelmän kuukausittain LOKIin Roolipelaajien Suomen FB ryhmästä?
Kiinnostaako kuukausittain pakina/mutina pelinjohtajalta pelaajille?

Millä tavalla voisimme kehittää LOKIn tyyliä eteenpäin, missä tekstejä kannattaisi jakaa?
Tulisiko ulkoasua uudistaa, minkälaisia gadgetteja sivustolle kannattaisi laittaa?

Perustan tämän keskustelun, jotta ideoille ja palautteelle on helppo hyvä foorumi, josta sitä kerätä hajanaisten keskusteluthreadien sijaan ympäri pelilautaa ja Facebookkia (joita pidämme toki silmällä myös).

/Massi
---
Muistattehan, että LOKIa tehdään vapaaehtoisvoimin yhdessä, ja koska internet: turhan ilkeilyn voi jättää Kaislan oluttuoppien äärelle.
Roolipeliblogi Loki http://loki.pelilauta.fi

Poissa Kuusikeiju

• RST
  • Liked: 7
    • Profiili
Vs: LOKIn kehittämiskeskustelu
« Vastaus #1 : Marraskuu 16, 2016, 14:44:14 »
Ihan sulaa kultaa oli Mäntyjärven haastattelu: pitkät pätkät roolipelaamisen historiaa, taustaa ja sellaista settiä, joka valotti roolipelijulkaisemisen näkösuojan takaista maailmaa.

Sitten nämä jutut siisteistaä larpeista, joihin itse ei ole päässyt ovat aina olleet minulle tärkeitä. livekeskustelu kun piiloutuu niin helposti pelien omiin uutisryhmiin. Samoin nämä kotimaisten uutuustuotteiden arvostelut kyllä luen kaikki, kun en kuitenkaan ihan jokaista osta.

Ja kuva on aina kiva. Muuten en osaa oikein neuvoa, kun tuntuu siltä, että roolipelaaminen on niin henkilökohtainen harrastus, että siitä on vaikea kirjoittaa isoa yleisöä palvelevasti.
Uusia Roudan maa -roolipelejä saa minulta
hintaan 42 (laita yksityisviestiä)

Poissa Ilkka

• Liked: 0
    • Profiili
« Vastaus #2 : Marraskuu 17, 2016, 10:35:42 »

Mulla olis pitkälti samanlaisia toiveita kuin Kuusikeijulla. Skenehistoriaa, julkaisujen taustoitusta, isompien projektien nostoja (useimmat larpit, isot/pitkät pöytäpelikampanjat).

Sitten kaipaisin myös syvällisyyttä ja analyyttisyyttä. Yleensä se hoituu kirjoittamalla pitkästi, kääntelemällä asiaa eri näkökulmista. Mikä taasen sotii ilmoitettua 500-1500 sanan pituutta vastaan...

Ja kuva on aina kiva. Muuten en osaa oikein neuvoa, kun tuntuu siltä, että roolipelaaminen on niin henkilökohtainen harrastus, että siitä on vaikea kirjoittaa isoa yleisöä palvelevasti.

Tämähän se on se hankaluus.

Siksi yleiset, koko roolipelikansaa palvelevat mediahankkeet ovat toistuvasti hyytyneet - monet toki vasta pitkän ja kunniakkaan taipaleen jälkeen.

Siksi kannattaisi ehkä olla selkeämmin perillä siitä, mitä toimitus itse haluaa tehdä. Aina joku tykkää ja toinen ei, joten oma motivaatio ja kunnianhimo ovat tärkeimmät. Kun kukaan ei maksa palkkaa, saa ja pitää tehdä mitä haluaa. Yleensä myös toimituksen tunnistettava tyyli ja ääni ovat hyvä juttu. Saa olla räväkkä, mun puolestani jopa provosoiva. Parempi, että media ärsyttää kuin että siitä jää laimean tyhjänpäiväinen maku.

Ja mua hämmästyttää, että LOKI ei ole värvännyt Suomen sitkeintä ja usein tuotteliainta roolipelimediasissiä, Roolipelitiedotuksen yksinäistä, Sami Koposta. Tai Portaalin taustalla toimivia tahoja. Kirjoittakaa vaikka juttu siitä, miksi ette mahdu samaan nettilehteen! ;D

Ilkka
Ei sanoo: Eikö? Eiköhän!

Poissa Massi

• RST
  • Liked: 1
    • Profiili
« Vastaus #3 : Marraskuu 21, 2016, 11:06:40 »
Ehdotuksia muilta foorumeilta:

1. Blogin siirtäminen WP.comin päälle
2. Blogin kiinnittäminen RPS tms. FB-ryhmään tai muuhun SaaS-plattaan
3. Parhaiden artikkelien julkaiseminen on-demand-lehtenä (voin taittaa, jos joku toimittaa tekstit ja kuvat)
Source: kirjoittajien FB ryhmä
Roolipeliblogi Loki http://loki.pelilauta.fi

Poissa V

• RST
  • Liked: 2
  • Vastarintaosasto 9
    • Profiili
    • V@Mekanismi
« Vastaus #4 : Marraskuu 21, 2016, 14:05:58 »
Ja mua hämmästyttää, että LOKI ei ole värvännyt Suomen sitkeintä ja usein tuotteliainta roolipelimediasissiä, Roolipelitiedotuksen yksinäistä, Sami Koposta. Tai Portaalin taustalla toimivia tahoja. Kirjoittakaa vaikka juttu siitä, miksi ette mahdu samaan nettilehteen! ;D

Samin kanssa on kyllä vaihdettu ajatuksia aiheesta, eikä ainakaan itsellä ole tiedossa mitään seikkoja miksi ei mahduttaisi samaan nettilehteen. Vaikka sekä RPT:hen että Lokiin. Eihän nämä kilpaile keskenään sen enempää kuin vaikka Image ja Helsingin sanomat.

Oman uskomukseni mukaan isoin syy miksi ristiinkirjoittamista ei näe - on puhtaasti harrasteluontoisuuden ja työmäärän kombinaatio: ei vaan ehdi olla mukana kaikessa mikä ois kivaa. Hädin tuskin sitä ehtii edes päivittää omia pelinkehityspäiväkirjojaan jne.

Sitä kautta aiheesta ei saane revittyä kiinnostavaa artikkelia kuin yhtenä päivänä vuodesta... joten... ehkä aiheeseen kannattaa palata ensi keväänä otsikolla "Shokki päivälliskutsuilla: Lokin toimitus yritti myrkyttää..."

V

Poissa Ilkka

• Liked: 0
    • Profiili
« Vastaus #5 : Marraskuu 21, 2016, 21:01:36 »
Lainaus käyttäjältä: Ilkka aiemmin
Siksi kannattaisi ehkä olla selkeämmin perillä siitä, mitä toimitus itse haluaa tehdä.

Eihän nämä kilpaile keskenään sen enempää kuin vaikka Image ja Helsingin sanomat.

Haluaako LOKI olla Suomen roolipelimedian Image?

Mukana toki hiukan ylitulkintaa. :)

Ilkka
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 21, 2016, 21:03:54 kirjoittanut Ilkka »
Ei sanoo: Eikö? Eiköhän!