Kirjoittaja Aihe: [Bliaron 2nd ed] Julkinen kehityskeskustelu  (Luettu 2040 kertaa)

Poissa Nelsson

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 300
  • Liked: 2
  • Northern Realms - pelisuunnittelija
    • Profiili
    • Northern Realms
[Bliaron 2nd ed] Julkinen kehityskeskustelu
« : Huhtikuu 15, 2016, 16:43:39 »
Avataanpa keskustelu Bliaronin uudelleen synnyttämiselle, että kehitys on alusta asti näkyvämpää skenelle. Lisenssi on Northernrealmsin (CC-BY-NC-SA), eli kannustamme kehittämään ja jakamaan matskua, mutta kaupalliset oikeudet on NR:llä.

Nyt ollaan kehityksessä brainstorm-vaiheessa. Mitään mitä tässä keskustelussa puhutaan ei voida pitää lopullisena pelin fokuksena, vaan kyse on enemmänkin konseptin hahmottelusta. Mitään lopullista päätöstä pelin toteutuksesta tai julkaisemisesta ei olla tehty.

Idiksenä olisi keskiaikafantasian sijaan liittää peli maailman syntymisen aikaan, ja hakea inspiraatiota sekä maapallon synnyn historiasta, että erilaisista luomismyyteistä. Periaatteessa voitaisiin ajatella, että peli keskittyisi Kalthanien aikaan. Maailmassa olisi ehkä vedenpaisumus, ja eliöstö ja kasvisto koostuisi olennoista, jotka ovat fantasialla parannettuja versioita maan olennoista permikaudelta liitukauteen.

Pelimekaniikka olisi matemaatisilta säännöiltään supernopeaa, mutta vahvasti kerronnallista, ja pelinjohtajan ja pelaajien improvisaatiokykyyn pohjautuvaa. Magiasysteemin taustalle tulee jäsennelty ja kategorioihin luokiteltu järjestelmä, joka pohjautuu eri loitsujen yhdistämiselle. Lähinnä tämä tarkoittaa, että on erilaisia kontrolloitavia perusvoimia, joita voidaan yhdistää erilaisiksi yhdistelmävoimiksi. Systeemi tulee sisältämään huomattavasti erilaisia loitsuyhdistelmiä, joista selitetään kirjassa ehkä yleisimpiä, mutta jokaista erilaista yhdistelymahdollisuutta ei tulla tarkasti avaamaan, vaan pyritään yksinkertaistamaan säännöt ja magian teoria ohjenuoriksi, joiden pohjalta pelissä sovelletaan.

Sana on vapaa sekä NR:n tyypeille, että kaikille muille.

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/

Poissa Nelsson

  • Moderator
  • *****
  • Viestejä: 300
  • Liked: 2
  • Northern Realms - pelisuunnittelija
    • Profiili
    • Northern Realms
Vs: [Bliaron 2nd ed] Julkinen kehityskeskustelu
« Vastaus #1 : Elokuu 03, 2016, 14:53:19 »
Ideoita muistiin:
- kieli vaihtuisi englanniksi
- Magianlajien yhdistäminen ominaisuuksiin. Fyysisesti etevä henkilö olisi vahva liikemagiassa, taiteellisesti etevä henkilö olisi vahva aistimagiassa, ja viisas hahmo pystyisi kontrolloimaan magialla mieliä.
- Magiafluff, Kalthan-fluff, demonismi integroituna sääntöihin
- Suomenkielistä laitosta tiiviimpi kirja: 1) Maailma ytimekkäämmin ja seikkailukoukut selkeästi esille 2) Säännöt kirjoitettuna tiivistetymmin ja selkeämmin
- Kalthanit historiaa vai nykyaikaa? Luultavasti Kalthanit sittenkin historiaa, mutta magiafluff ja magiasäännöt vahvemmin alkuperäisen pelin Kalthan-fluffin mukaiset, perustuen alkuihmisen kokemukseen maagisuudesta, uskonnosta ja yliluonnollisesta.
- Säännöt ja maailma pdf:t ilmaiseksi netistä
- Hahmonluonnin helpottaminen (nettihahmolomake, systeemin optimointi ihmismielelle, mahdollisimman tiivis nopeasti luettava infomaatio)
- Helposti tulostettava ja laskutoimitukset itsenäisesti hoitava hahmolomake netissä
- Printattavat magiakortit, joista voi luntata säännöt nopeasti. Ehkä myös painettu?
- Reittiopas englanniksi
- Myös fyysinen painos
- Julkaisuaikataulu 2020-2050 :o . Eli ei olla päätetty vielä koko pelin julkaisusta mitään.