Kirjoittaja Aihe: Larppaamista lapsille Helsingissä?  (Luettu 1027 kertaa)

Poissa Sam!

• Liked: 3
  • Sami Koponen
    • Profiili
    • Mythopoeia: blogi tarinankerronnasta
Larppaamista lapsille Helsingissä?
« : Elokuu 13, 2015, 14:18:56 »
Sain Roolipelitiedotuksen ylläpitäjänä yhteydenottopyynnön, jossa kysyttiin Helsingin larppitarjonnasta lapsille (12-vuotiaille). Minulla ei ollut aavistustakaan asiasta enkä oikein edes tiennyt, keneltä asiasta kannattaisi kysyä. Tunnetteko te ketään, joka voisi tietää?

Muutenkin aiheesta joutaa tietysti juttelemaan. Olen itse erikoistunut pöytäpelaamiseen ja käsitykseni on, että etenkin suuremmista kaupungeista kyllä löytyy pelinjohtajia, jotka voisivat vetää peliä lapsille. Onko pöytäpelaaminen tässä kohtaa larppiskeneä edellä?
Pyöreän pöydän ritarit - roolipeli sankaruudesta
Pelintekijän blogi: Efemeros

Poissa Indust

• Liked: 0
    • Profiili
Vs: Larppaamista lapsille Helsingissä?
« Vastaus #1 : Elokuu 17, 2015, 13:08:46 »
Larppien vetäminen lapsille on sikäli paljon riskialttiimpaa kuin pöytäropejen, että lapset haluavat toimintaa. Toiminta taasen luo heti loukkaantumisriskin ja se taas nostaa esiin vastuukysymykset. Tämän vuoksi en itse uskaltaisi järjestää peliä lapsille, paitsi siten että lapsen huoltajan on osallistuttava peliin myös.

Larppeja lapsille on silti tehty Suomessa jo toista vuosikymmentä. Harri Rautiaisen Velho Darganin Aarre on pyörinyt kai 15 vuotta joka kesä. http://www.harmi.net/vda/index.html Paikka on tosin Saarijärvi eikä Helsinki.

Harrin lisäksi myös Mike Pohjola on tietääkseni tehnyt ainakin yhden larpin nimenomaan lapsille.

Muista pelintekijöistä en tiedä. Olen tosin itsekin kerran osallistunut yhden minilarpin tekemiseen lapsille, mutta se nyt oli vain lapsen synttäreille tehty puolen tunnin rykäisy. Hauskaa kuitenkin oli lapsilla ja tekijöilläkin. Päävastuulliseksi lapsille tehdyssä pelisse en kuitenkaan Suomen holhousyhteiskunnassa todellakaan suostuisi.