Kirjoittaja Aihe: Internetpelaajat  (Luettu 3501 kertaa)

Poissa Archinowsk

• Moderator
  • Liked: 1
    • Profiili
Internetpelaajat
« : Toukokuu 14, 2015, 00:21:47 »
Tämä on lista internet välityksellä pelaavista pelaajista. Luethan ohjeet: http://pelilauta.fi/index.php/topic,2468.msg41590.html#msg41590

Vastaa viestiketjuun seuraava pohjaa käyttäen. Kaikkiin kohtiin ei tarvitse vastata, ja saa vastata haluamallaan tarkkuudella. Jos tietosi muuttuvat, älä tee uutta viestiä, vaan päivitä vanhaa viestiäsi.

Sijainti:
Ikä:
Minkälaiset pelit kiinnostavat:
Etsitkö peliseuraa tai uutta peliä:
En tällä hetkellä, Kyllä (kertapeleihin/kampanjoihin/molempiin), Peliporukassani on tilaa (kerro tarkemmin)
Jos etsit seuraa kuinka usein haluat pelata: Esim. joka toinen viikko viikonloppuisin.
Haluatko pelinjohtaa: Kyllä, En
Roolipelikokemus: Kerro hieman kokemuksestasi. Oletko vasta kokeilemassa, vai onko takana muutama pelikerta tai -vuosi? Voit myös kertoa mitä olet pelannut.
Mitä alustoja käyttäen haluat pelata: Skype, Roll20, joku muu
Muuta:

Poissa Nekotar

• Liked: 0
    • Profiili
Vs: Internetpelaajat
« Vastaus #1 : Toukokuu 16, 2015, 00:47:34 »

Sijainti: Pk-seutu
Ikä: 30
Minkälaiset pelit kiinnostavat: Fantasia, nykyaika, steamahtavapunk, cyperPunk, light scifi ja jokin näiden välimaastossa
Pidän peleistä joissa on hyvä yhdistelmä toimintaa (tappelustoimintaa), draamaa ja tarinaa. Pelissä pitää olla jonkinlainen järkeenkäypä juoni ja jos juonesta löytyy yllätyksiä niin se on mahtavaa. Sääntöjä pelissä on paljon vähemmän (siis hyvin vähän) kuin pöytäropessa. Kyse on enemmän tarinankerronnasta. Olen ahkera keksimään ongelmia hahmoille peleissä. Pidän siitä, että pelissä on välillä hiljaisempia fiilistelyhetkiä ja sitten mennään taas vauhdilla eteenpäin.
Etsitkö peliseuraa tai uutta peliä: Etsin peliseuraa.Haku on aina päällä kunnes toisin ilmoitetaan ;)
Jos etsit seuraa kuinka usein haluat pelata: Usein, iltaisin. Päivisinkin käy. Aina käy.
Haluatko pelinjohtaa: Jotenkin aina päädyn olemaan enemmän pelinjohtajamaisempi, mutta tavoite olisi että kumpikin tuo peliin jotain. Ei haittaa yhtään jos tahdot pitää ohjaksia välillä.
Roolipelikokemus: Aloitin chattiroolipeleillä Kissin Linnassa teinivuosina. Jatkoin pöytäroolipeleihin, missä on kokemusta CyberPunkista, Dunkusta ja Hell on Earthista. ShadowRuniakin olen vähän matustellut.
Mitä alustoja käyttäen haluat pelata: Skype. Kikiä ja irciäkin voin käyttää. Muut eivät ole tuttuja, mutta jos sinulla on peliporukka jossain rpg-ohjelmassa niin voin tulla kokeilemaan porukkapeliä ihan oikeilla säännöilläkin kunhan se on ilmainen :P
Muuta: Toivon peliseuraksi täysi-ikäistä miestä joka pelaa mieshahmoja. En tiedä mikä aivovamma minulla on kun tämä on näin tärkeä asia, sillä en ole kuitenkaan etsimässä täältä seurustelukaveria tms. Voin leikkiä kiltisti jos tahdot(hahmot vain pussaa). Tai ei yhtään kiltisti. No nyt lähti sivuluisuun... Olen parempi pelaaja kuin mille kuulostan. Laita privaviestiä foorumin kautta tai tule rohkeasti puhumaan skypeen. Siellä olen nimellä diorlone :)

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 08, 2015, 21:38:21 kirjoittanut Nekotar »

Poissa Azuca

• Liked: 1
    • Profiili
« Vastaus #2 : Toukokuu 20, 2015, 12:15:30 »
Sijainti: Tampere
Ikä: 25
Minkälaiset pelit kiinnostavat: Tykkään pelata vähän kaikenlaista, eri aikakausia ja eri maailmoja, kunhan vaan luotuun maailmaan löytyy loogiset säännöt ja fiksu tausta. En erikoisemmin pidä reaalimaailmasta. Tykkään pelata ihmissuhdesoppia, pulmanratkontaa ja sellaisia joissa on selvä päämäärä, mutta osaan ottaa ohjat jos peli tuntuu vapaana haahuiluna seisovan paikallaan. Pidän sosiaalisesta pelaamisesta ja sellaisesta jossa hahmot ottavat oikeasti kontaktia toisiinsa. Tykkään kuvailla paikkoja ja asioita tarkasti. Haluaisin saada jonkun hyvän monen pelaajan skypepelin.
Etsitkö peliseuraa tai uutta peliä: Vähänniinkuin joo. En nyt kuumeisesti mutta pelejä on kiva olla päällä.
Jos etsit seuraa kuinka usein haluat pelata: Pystyn pelaamaan melko aktiivisesti päiväsaikaan milloin vain.
Haluatko pelinjohtaa: Onnistuu tämäkin.
Roolipelikokemus: Olen pelannut roolipelejä eri alustoilla aika monta vuotta. Pöytäpelejä vähemmän, internetissä jonkunverran, ja videopelejä paljon. Minulla on muutama vakituinen hahmo joita tykkään soveltaa eri peleihin sopiviksi
Mitä alustoja käyttäen haluat pelata: Skype, facebook-messenger, mahdollisesti irc?

Jos sinulla on innostusta skypettämiseen niin pistä YVAVTMS.

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2015, 12:17:17 kirjoittanut Azuca »
"Are you lost, m'lady? I can lead you to the nearest KITCHEN."

Poissa FusionClock

• Profiili
« Vastaus #3 : Kesäkuu 18, 2015, 00:30:08 »
Minkälaiset pelit kiinnostavat:
- Sword & sorcery -henkistä fantasiaa, joskus ilman jälkimmäistä osuutta
- Cyberpunk Shadowrunin tyyliin
- Steampunk ilman viktoriaanisia asuja ja hammasrattaiden ylilatausta, esim. Iron Kingdoms
- Scifiä Warhammer 40,000:n fiiliksellä
Etsitkö peliseuraa tai uutta peliä: Tällä hetkellä pelaan yhdessä porukassa, mutta haen väkeä joko ensimmäisen jatkeeksi tai toisen perustamiseksi.
Jos etsit seuraa kuinka usein haluat pelata: Kerran viikossa tai kahdessa.
Haluatko pelinjohtaa: Kyllä. Johdan mieluummin kuin pelaan.
Roolipelikokemus: Vuoden ja kahden välillä pyörii aikani harrastuksen parissa. Kokemusten listalta löytyy mm. Iron Kingdoms, Dungeon World, Fate, Only War/Deathwatch ja Savage Worlds. Pelikertojen määrä noissa vaihtelee yhdestä useampiin kymmeniin. Ei D20 kokemusta. Kokemukseni rajoittuu yhteen peliporukkaan.
Mitä alustoja käyttäen haluat pelata: Skype ja Roll20.
Muuta: YV:llä saa kiinni.

Same Page Tool esittää mielestäni hyviä kysymyksiä pelityyliin liittyen, joten listaan tähän valitsemiani vastauksia.
  • Hyvä pelaaminen ei ole pelkästään voittamista tai häviämistä.
  • Pelaajahahmojen odotetaan tekevän yhteistyötä. Hahmojen väliset konfliktit harvoin rikkovat ryhmää.
  • Pelinvetäjällä ei tarvitse olla tarkkaa suunnitelmaa, vaan pelaa muita hahmoja heidän motivaatioidensa mukaan ja reagoi pelaajien tekoihin.
  • Pelaajat asettavat itse hahmojensa päämäärät pelin raamien puitteissa ja pyrkivät seuraamaan niitä.
  • Hahmon selviytymisen ei tarvitse olla etusijalla pelaajan valinnoissa.
  • Pelinvetäjä seuraa sääntöjä, mutta voi poiketa niistä mikäli se on eduksi tarinalle.
  • Pelaajat voivat lisätä itse elementtejä tarinaan ja kohtauksiin, ellei se aiheuta ristiriitoja tai muita ongelmia.
  • Sääntöjen perustan osaaminen riittää aloittamiseen, muu voidaan oppia pelaamisen kautta.

Poissa Tommi Brander

• Liked: 3
  • Amatööri
    • Profiili
    • Cogito, ergo ludo
« Vastaus #4 : Heinäkuu 03, 2015, 18:55:24 »
Sijainti: Jyväskylä.
Ikä: Vielä alle 30.
Minkälaiset pelit kiinnostavat: Kaikkea voi koittaa. Ei ratakiskoja.
Etsitkö peliseuraa tai uutta peliä: En tällä hetkellä, mutta sopii kysyä.
Jos etsit seuraa kuinka usein haluat pelata: Foorumiviesti tai pari kerran viikossa tai kahdessa.
Haluatko pelinjohtaa: Onnistuu.
Roolipelikokemus: Kokemusta karkeasti kuluvan vuosituhannen ajalta, enemmän pelinjohtajana. Melko laaja spektri, tosin kunnollinen figushakki ja pitempi yhteisen tarinankerronnan pelaaminen puuttuvat. Suppeasti mutta jonkin verran foorumipeleistä.
Mitä alustoja käyttäen haluat pelata: Foorumi, wiki, tai muu jonka kanssa ei ole tarvetta olla läsnä tiettynä aikana.
Etsitkö peliseuraa Jyväskylästä? Ota yhteyttä. (Voin myös välittää Joensuuta koskevia pyyntöjä.)

Poissa Jozern

• Profiili
« Vastaus #5 : Heinäkuu 14, 2015, 23:36:30 »
Sijainti: PK-seutu, Espoon rannat. Skypessä jozern1 nikillä löydyn.

Ikä: 23.

Minkälaiset pelit kiinnostavat: Pitemmät kampanjat kiinnostavat. Sci-fi, fantasia swords 'n' magic 'n' $hit, mahdollisesti steampunk/cyberpunk tyyliset pelit. Deus Ex ja Dishonored tyyliset. Etsin peliltä actioniä, draamaa/mahdollisuutta olla hahmoni eikä pelkkä kasa numeroita, hyvää peli porukkaa ja mikä tärkeintä hyvää juonta.

Ensimmäisen oman kokemuksen roolipeleistä sain Pathfinder Societyssä ja nyt on pari peliä takana. Olisi kivaa saada järjestettyä säännöllinen peliaika (vuorotyö haittaa elämää T.T). Haluaisin päästä paremmin paladinini pää sisälle ja testailla paria muuta hahmoa.

Stars Without Numbers
peli kiinnostaisi Swan Song henkeen https://www.youtube.com/playlist?list=PL-oTJHKXHicQ0jv37mr8D9kRFXox7-PXD. Linkki on itmejp youtube kanavalle jossa monia hyviä pelejä video muodossa. Perus version siitä saa ilmaiseksi ja core bookki maksaa hieman sisältäen lisää milenkiintoisia asioita.

Myös D&D kiinnostaisi. West Marches https://www.youtube.com/playlist?list=PL-oTJHKXHicSxKhs57c2hYuoPcayPoBJc samalta youbettajalta 5th editionilla tutustutti. Sandbox muotoinen maailma jossa pelaajat vaihtuvat viikoittain. Tämä herätti mielenkiinnon. En vain ole varma mistä ja mikä ohje kirjanen pitäisi ostaa XD

Tärkeintä olisi kuitenkin, että kaikilla on hauskaa. Boonus pisteitä jos löytyy materiaalia pelimaailman loresta jota voin tutkia omassa rauhassa.

Etsitkö peliseuraa tai uutta peliä: Hieman molempia? Tarviin porukan jonka kanssa pelata. Sen jälkeen voi alkaa miettimään mitä peliä. Nettissä voisi olla helpoin löytää ihmisiä, koska skype, roll20 ja kaikki mahdolliset muut työkalut helpottavat asiaa.

Jos etsit seuraa kuinka usein haluat pelata: Toivomus olisi kerran viikossa, ainakin pari kertaa kuukaudessa aikataulujen puitteissa.

Haluatko pelinjohtaa: En, koska kokemus ropeista on vielä vähäistä. Jos olemme pitemmässä kampanjanssa mukana haluaisin heittää ideoita GM:lle joita hän voi käyttää halutessaan. Tai pudottaa minut rotkon ylitse kulkevan lankun päältä acrobatics checkillä. Which ever works I'll love it :)

Ehkä joskus tulevaisuudessa voisin rohkaistua ;)

Roolipelikokemus: Muutaman kerran Otaniemen roolipeli klubin avoiminen ovien päivänä päässyt paikalle (screw you duuni) pelaamaan. Erittäin usein lauantai vuoroja joten harvoin pääsen mukaan.

Muuta: Olen uusi jäsen ropejen maailmassa. Hieman pihalla asioista, mutta haluan kokea lisää. Ideoita hahmoiksi ja näiden tarinoiksi olisi ja tahtoa päästä ohjastamaan näitä alteregojani, mutta mhadollisuus uupuu. Ensi koketus ropeihin tuli juuri itmejp kanavan kautta, ei hajuakaan miten löysin sen. Kattellut monia satoja videoita ja sitten kuulin kaverilta Otaniemen ORCista ja siitä se sitten lähtikin. Vielä sentään eivät lapaset lentäneet myös pois XD

Jos löytyy peliporukasta uudelle innokkaalle jäsenelle tilaa ja hieman aikaa selittää mulle uuden systeemin saloja, voin olla eräittäinkin hyvä osa porukkaa.

Poissa Varis

• Profiili
« Vastaus #6 : Syyskuu 16, 2015, 00:48:02 »
Sijainti: Helsinki
Ikä: 41
Minkälaiset pelit kiinnostavat: Scifi. Vähän Keskimaa ja ehkä muukin.
Etsitkö peliseuraa tai uutta peliä: Ensisijaisesti etsin täydennystä omaan peliporukkaan. Pitkäkestoinen kampanja omassa maailmassa hyvin kevyellä sääntösysteemillä, sijoittuu avaruuslaivastoon ja on vähän kallellaan avaruusoopperaan. Korkeintaan 1-2 pelaajaa sopisi lisää jos ahtaa, ja pelataan Internet-Helsinki-Espoo-akselilla.
Jos etsit seuraa kuinka usein haluat pelata: Kerran kuussa ollut about hyvä tahti
Haluatko pelinjohtaa: Nykyisessä kuviossa olen pelinjohtaja
Roolipelikokemus: Kokemusta keskiverto määrä, aloitettiin 25 vuotta sitten ja välissä ollut enimmäkseen taukoa. Kokemusta on DD, MERP, Rolemaster, GURPS, Amber, Syndicate, Vampire, Eve Online
Muuta: -

EDIT: Aika lailla kiinni tuon oman vaavin kanssa nyt ja pelaajiakin on siinä ihan riittävästi. Mutta kuulolla olen jos joku haluaa huhuilla mukaan muuhun, ja saatanpa jopa vastatakin. Saa nähdä miten kuviot elää jatkossa/lähivuosina. Keväällä/kesällä saattaisi olla hieman enemmän aikaakin.

EDIT2: Kalenteri täynnä! Ei ehdi kampanjaa mutta joku yksittäinen loikkaus vois aina onnistua.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 12, 2016, 01:55:59 kirjoittanut Varis »

Poissa viileppi

• Profiili
« Vastaus #7 : Lokakuu 18, 2015, 17:32:12 »
Pelin nimi: Escapist
Pelinjohtaja: Viileppi
Missä pelataan: Ircissä Darkmyst-serverillä, mahdollisesti myös Kuopiossa kasvotusten
Pelisessiot: Joka viikko, päivä vielä auki
Pelaajamäärä: 5+
Säännöt: MiniSix
Genre: Cyberpunk
Mitä pelataan/mitä pelissä tapahtuu: Pääpaino virtuaalimaailmassa, pidempi tarina monine sivujuonineen
Teemat: Lähitulevaisuus, virtuaalitodellisuus
Pelityyli: Seikkailu, aikuisia aiheita
Muuta: Pelataan englanniksi, GM on suomalainen. Mahdollisuus myös suomenkieliseen pelaamiseen jos pelaajia löytyy. Olen itse suunnitellut pelimaailman Cyberpunk 2020:n, Matrixin ja the Surrogatesin pohjalta. Jos tämä ottaa tuulta alleen, myös toiselle pelinjohtajalle paikka auki.
linkki: http://viileppi.blinkenshell.org/escapist.html ja http://viileppi.blinkenshell.org/Escapistplayermanual.pdf

Poissa jonkka

• Profiili
« Vastaus #8 : Helmikuu 09, 2016, 16:31:42 »
Päivitänpä tiedot tilanteen muututtua. Eli nyt mulla on vakioporukka josta faktoja alla. Ajoittain avautuu paikka, joten kiinnostuneen pelaajan kannattaa olla minuun yhteydessä vaikka tämän ilmoituksen jättämisestä on voinut kulua aikaa.

Sijainti: Netissä

Ikä: 47

Minkälaiset pelit kiinnostavat: Eniten fantasia (sekä low että high) ja scifi, mutta tietyin rajoituksin muutkin käy (esim. Cthulhu). Pelityyleistä voisi todeta sen että pelkkää nopanheittoa (eli hack'n slashia) voi harrastaa tietokoneellakin, joten juonipainotteisemmat pelit ja pelaajat ovat aina etusijalla.

Etsitkö peliseuraa tai uutta peliä: Meillä on peliporukka jossa ajoittain on tilaa uudelle pelaajalle.

Jos etsit seuraa kuinka usein haluat pelata: Ryhmämme pelit ovat tällä hetkellä ke ja to 17-23

Haluatko pelinjohtaa: Pääosin johdankin

Roolipelikokemus: Pelailin teinivuosina erittäin aktiivisesti mutta sitten se jäi ja nyt olen palannut harrastuksen pariin. Tällä hetkellä ryhmässä pelataan D&D 5E:tä ja on koitettu minikamppis Cthulhua.

Mitä alustoja käyttäen haluat pelata: Roll20, voice-chattina nyt Discord

Muuta:
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 15, 2016, 18:49:24 kirjoittanut jonkka »

Poissa Manoneno

• Profiili
« Vastaus #9 : Helmikuu 10, 2016, 18:48:55 »
Sijainti: Nurmijärvi
Ikä: 19
Minkälaiset pelit kiinnostavat: Fantsu, huumori, katastrofia, draamakomedia
Kyllä, kaikki menee
Jos etsit seuraa kuinka usein haluat pelata: joka viikonloppu
Haluatko pelinjohtaa: En
Roolipelikokemus: Vuodesta 2010 aktiivisempaa ja epäaktiivisempaa foorumiropetusta, kerran Traconissa Astraterraa ja jotain muuta ropea
Mitä alustoja käyttäen haluat pelata: Skype
Muuta: Toivoisin aloittelijaystävällistä seuraa

Poissa Lord Loudmouth

• Profiili
« Vastaus #10 : Helmikuu 25, 2016, 13:31:23 »

Sijainti: Vaasa/Etelä-Pohjamaan perämetsä
Ikä: 21
Minkälaiset pelit kiinnostavat: Vähän kaikenlaiset, ei ole tullut vastaan vielä sellaista mitä vihaisin
Tällä hetkellä etsin lähinnä uusia pelaajia
Jos etsit seuraa kuinka usein haluat pelata: Kerran viikossa jos etsisin
Haluatko pelinjohtaa: Kyllä ja johdan tällä hetkellä
Roolipelikokemus: Aloitin viime vuoden puolenvälin jälkeen ja olen siitä asti pelannut suht tiuhalla tahdilla internetin välityksellä (roll20 tarkkaan ottaen)
Mitä alustoja käyttäen haluat pelata: Skype, Roll20, Discord (puhumiseen)
Muuta: Olen täynnä huonoa huumoria ja hervokkaita heittoja....ainakin omasta mielestä

Ilmoita

Poissa jonkka

• Profiili
« Vastaus #11 : Helmikuu 25, 2016, 13:56:24 »
- deleted -
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 30, 2016, 09:49:54 kirjoittanut jonkka »

Poissa Epe

• Profiili
« Vastaus #12 : Maaliskuu 10, 2016, 20:26:04 »
Ikä: 26
Minkälaiset pelit kiinnostavat: Kaiken sorttiset pelit, mieluiten useampia pelikertoja kestävät. Fantasialle en koskaan sano ei.
Etsitkö peliseuraa tai uutta peliä: Kyllä ja Kyllä. Etsin sekä peliseuraa, että uutta peliä
Jos etsit seuraa kuinka usein haluat pelata: Ma-su jos vain pelejä löytyy joka päivälle.
Haluatko pelinjohtaa: Välillä, en ole kokenut pelinjohtaja (8 vedettyä kampanjaa takana)
Roolipelikokemus: Pelaillut nyt n.12 vuotta säännöllisen epsäännöllisesti vähintään kerran kahdessa viikossa.
Mitä alustoja käyttäen haluat pelata: Skype asennettuna, tarpeentullen asentelen muut tarvittavat.
Muuta: Pidän pelaamisesta ja haluaisin kehittää itseäni pelaajana, sekä pelinjohtajana. Tunnen lähtökohtaisesti D&D 3.5, Pathfinderin, WOD, Praedor, Shadowrun ja 40K säännöstöt (joudun joitain asioita aina välillä tarkistamaan) ja perusasioita mailmoista ja varusteista (vähäinen tieto Shadowrun ja 40K terminologiasta)
Olen aikaisemmin pelannut netin välityksellä, mutta tällä haavaa ollut parin vuoden tauko. Aloittelen tätä siis uudestaan.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2016, 21:25:40 kirjoittanut Epe »

Poissa Alistaireen

• Profiili
« Vastaus #13 : Huhtikuu 03, 2016, 12:48:36 »
Sijainti: Kouvola
Minkälaiset pelit kiinnostavat: Toistaiseksi D&D 5e, useamman istunnon pelit.
Etsitkö peliseuraa tai uutta peliä: Kyllä ja kyllä.
Jos etsit seuraa kuinka usein haluat pelata: 1-2 kertaa viikossa 2-5 tunnin istuntoja.
Haluatko pelinjohtaa: En.
Roolipelikokemus: Olen vasta aloittanut tänä vuonna kokonaisvaltaisen aloittelijajoukon kanssa pelaamaan englanniksi ensimmäistä peliäni.
Mitä alustoja käyttäen haluat pelata: Skype, Curse, Ventrilo, Discord, jokin muu.
Muuta: Etsin lisäkokemusta nimenomaan alustavasti D&D 5th editionista, roolaus suomeksi tai englanniksi onnistuu. Lisäkokemuksen karttuessa en laita muitakaan pelejä tai genrejä pahitteeksi.

Poissa vinski the bard

• Profiili
« Vastaus #14 : Toukokuu 02, 2016, 17:43:35 »
Sijainti: Turku
Ikä: 1985
Minkälaiset pelit kiinnostavat: Aavistuksen verran kiinnostavat maailmoina vampyyri- ja cyberpunk-aiheiset pelit, mutta olen myös erittäin kiinnostunut mm. fantasiasta. Kaikki käy!
Etsitkö peliseuraa tai uutta peliä: Kyllä.
Jos etsit seuraa kuinka usein haluat pelata: Milloin oikeastaan tahansa käy
Haluatko pelinjohtaa: En (Tämä olisi haaveissa, mutta kokemusta saisi olla enemmän)
Roolipelikokemus: Rollplay-youtube-pätkien kautta tutustuin aiheeseen, ja haluaisin kokeilla nyt itse tätä jaloa harrastusta. Aiempaa kokemusta minulla ei ole. Voin houkutella mukaan myös ystäväni, jos porukka tarvitsee ja kestää meitä nyyppiä.
Mitä alustoja käyttäen haluat pelata: Oikeastaan mikä tahansa ilmainen softa käy, nopeastihan koneelle asentaa.
Muuta:
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 02, 2016, 17:46:08 kirjoittanut vinski the bard »
Oil up and hit the gym with me.