Kirjoittaja Aihe: Pääkaupunkiseutu  (Luettu 7052 kertaa)

Maran

• Vieras
Vs: Pääkaupunkiseutu
« Vastaus #15 : Heinäkuu 28, 2015, 13:03:35 »
Sijainti: Espoo, Viherlaakso
Ikä: 27
Minkälaiset pelit kiinnostavat: Kaikenlaiset. Pääosin olen pelannut kampanjoita fantasia- ja scifi-ympäristöissä mutta olen avoin kaikelle.
Etsitkö peliseuraa tai uutta peliä: Kyllä, olen kiinnostunut osallistumaan sekä kertapeleihin, että kampanjoihin
Jos etsit seuraa kuinka usein haluat pelata: Kerran viikkoon optimaalisin, onnistuu myös tiheämmin / harvemmin
Haluatko pelinjohtaa: Kyllä, tosin mieluummin pelaan.
Roolipelikokemus: Aloitin pelaamisen reilut 10 vuotta sitten Warhammer Fantasyn 1. edikalla. Pari vuotta sitä pelattuani aloitin pelittämisen ja olen sitten pääosin pyörittänyt omia pelejä. Viimeisen 7 vuoden aikana minulla on lähes koko ajan ollut säännöllinen porukka, tosin viimeiset puoli vuotta on ollut puutetta. Olen pelannut ja johtanut Warhammer Fantasy:a sekä Dark Ages: Vampire:a. Lisäksi olen pelannut keskimaa roolipeliä, Star Warsia, D&D 3.5:tä sekä satunnaisia tuttujen omia virityksiä.
Muuta: Pystyn liikkumaan minne vain pääkaupunkiseudulla oman autoni ansiosta. Myös minun asunnossani on tilaa pelaamiselle tarvittaessa. Olen myös kiinnostunut lauta- ja korttipeleistä eli niihinkin porukoihin hyppään mielelläni mukaan.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 03, 2015, 17:13:52 kirjoittanut Maran »

Poissa ColtCommando

• Liked: 0
    • Profiili
« Vastaus #16 : Heinäkuu 29, 2015, 22:02:27 »
Sijainti: Helsinki (Roihuvuori)
Ikä: 25
Minkälaiset pelit kiinnostavat: Eniten kiinnostaisi Warhammer Fantasy Roleplay, sekä esim. Call of Cthulhu. Lisäksi maailmoina mm. Keski-maa, Game of Thrones -universumi, Warhammer 40K-maailma. Olen avoin muillekin peleille ja maailmoille, mutta enemmän kiinnostaa kuitenkin vähän monipuolisempi ja dialogia sisältävä peli kuin perinteinen D&D-tyyppinen luolaholvaus. Toki myös esimerkiksi Paranoian tyylinen kevyempi pelaaminen vaikuttaa hauskalta, vaikka en olekaan sitä koskaan pelannut.
Etsitkö peliseuraa tai uutta peliä: Kyllä.
Jos etsit seuraa kuinka usein haluat pelata: Kerran viikossa tai kahdessa viikossa olisi optimi.
Haluatko pelinjohtaa: Mieluummin pelaisin kuin johtaisin suhteellisen ohuen ropekokemukseni vuoksi, mutta tarvittaessa voin koittaa pelinjohtamistakin (jos vaikka kootaan meistä aloittelijoista peliporukka).
Roolipelikokemus: Ala-asteikäisenä pelinjohdin Runequestia kavereille vähän aikaa, viitisen vuotta sitten pelasin jokusen kuukauden ajan sekalaisia pelejä (Pathfinder, Warhammer Fantasy Roleplay), ja pari vuotta sitten johdin kavereille Warhammer Fantasy Roleplaytä pari kuukautta. Aika lailla aloittelija olen siis. Edellämainittujen pelaamieni pelien lisäksi olen lueskellut mutta en pelannut mm. Paranoiaa, Twilight 2000:ta sekä 40K-ropeja.

Poissa Warghast

• Profiili
« Vastaus #17 : Elokuu 04, 2015, 13:26:22 »
Sijainti: Espoo
Ikä:32
Minkälaiset pelit kiinnostavat: Storytelling-, Pathfinder- ja lautapelit
Etsitkö peliseuraa tai uutta peliä:Kyllä, Peliporukassani on tilaa (pelaamme nWoD tyylisiä pelejä sekä Pathfinderia, kaikki sijoittuvat jotenkin kierosti omiin tarinoihini. laita viestiä jos mahdollisesti kiinnostaa)
Jos etsit seuraa kuinka usein haluat pelata: Epäsäännöllisen säännöllisesti joka Lauantai/Sunnuntai :)
Haluatko pelinjohtaa:Kyllä, tähän asti niin tehnyt, haluan myös vain osallistua
Roolipelikokemus: noin 20 vuotta. ensikosketus oli AD&D:hen noin 90-luvun puolivälissä.. taisi olla versio 2
« Viimeksi muokattu: Elokuu 04, 2015, 13:30:13 kirjoittanut Warghast »

Poissa Jonir

• Profiili
« Vastaus #18 : Elokuu 13, 2015, 13:08:18 »
(SAA POISTAA)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 27, 2016, 20:13:33 kirjoittanut Jonir »
Ego pectaturi multo sequenti enim TDDC!

Poissa Mihqusta

• Profiili
« Vastaus #19 : Elokuu 19, 2015, 20:03:29 »
Sijainti: Helsinki, Hermanni
Ikä: 20
Minkälaiset pelit kiinnostavat: dnd-tyyppinen "perus"-setti, ja oikeastaan kaikki muukin.
Etsitkö peliseuraa tai uutta peliä:Kyllä, jonkinlaiseen kamppikseen olisi kiva lähteä mukaan
Jos etsit seuraa kuinka usein haluat pelata: Kerran viikossa tai harvemmin, miten vaan porukalle sopii
Haluatko pelinjohtaa: Tarvittaessa sitäkin.
Roolipelikokemus: Olen ollut mukana muutemassa dnd 3.5 kamppanjassa viime vuoden aikana, joista yhtä vedin. En ole maailman kokenein pelaaja mutta intoa opetella uutta löytyy kyllä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 01, 2015, 21:45:17 kirjoittanut Mihqusta »

Poissa FireWind

• Profiili
« Vastaus #20 : Syyskuu 08, 2015, 16:30:16 »

Sijainti: Helsinki, Espoo ja Vantaa
Ikä: 37

Etsin peliseuraa: Aktiivisia pelaajia.
Kuinka usein: Noin kerran kuukaudessa tai kahdessa, jos saa pelaajat kasaan ja saa pelikerran materiaalit kasattua.
Peli systeemi: Ars Magica

Roolipelikokemus: Olen pelannut ja vetänyt jonkin verranseuraavia, Ars Magica, D&D, Pathfinder, Gurps, Vampire ja myös improvisoituja tarinallisia systeemejä.

Muuta: Kyseessä on Ars Magica peli systeemi. Kokemusta systeemisä ei välttämättä tarvitse olla, mutta pelaaminen helpottuu, jos jaksaa opiskella vähän. En voi sanoa tässä vaiheessa mitään tarkempaa pelin sisällöstä. Aktiivisella pelaajalla tarkoitan pelaajaa joka useimmiten saa järjestettyä itselleen aikaa pelille, ja kalenteri ei ole täynnä kaikkea muuta. Ymmärrän toki että kaikilla on aina joskus muutakin tekemistä.

Lähettä viesti jos kiinnostusta on.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 08, 2016, 22:39:56 kirjoittanut FireWind »

Poissa Demel

• Profiili
« Vastaus #21 : Syyskuu 08, 2015, 23:44:51 »
Sijainti: EspooIkä: 39
Minkälaiset pelit kiinnostavat: Pathfinder , StarWars, Vampire (oWoD)
Etsitkö peliseuraa tai uutta peliä: Etsin peliseuraa/porukkaa.
Jos etsit seuraa kuinka usein haluat pelata: sattumanvaraisin aikoihin, töiden takia.
Haluatko pelinjohtaa: En
Roolipelikokemus: Vaikka kuinka. Pelannut DD punaboxista saakka, nykyisin pelautan 2 kamppanjaa aktiivisesti.
Muuta: Riippuen seuraavasta sessiosta pelauttamassani Fantasia kamppiksessa, siihen saattaa tulla tilaa....
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 08, 2015, 23:46:51 kirjoittanut Demel »

Poissa Eshtari

• Profiili
« Vastaus #22 : Syyskuu 14, 2015, 00:57:29 »
Sijainti: Helsinki/Kallio
Ikä: 32
Minkälaiset pelit kiinnostavat: Klassinen kynä/paperi/noppa meininki. Eniten kauhupelit, varsinkin Call of Cthulhu/Delta Green. Mutta olen silti avoin kokeilemaan muutakin kuten Star Wars, Mutant: Year Zero, Pathfinder ja Eclipse Phase.
Etsitkö peliseuraa tai uutta peliä: Haen porukkaa kenen kanssa pelata, voi olla pidempi kampanja tai ihan vain lyhyitä tarinoita/kertapelejä. Voin tulla mukaan jo olevaan peliin tai olla mukana aloittamassa uutta.
Jos etsit seuraa kuinka usein haluat pelata: Monet illat töissä mutta yleensä jokunen arkipäivä vapaana kuten myös sunnuntait. Et pelikertoja lähempää 1-3 kertaa kuukaudessa. Jos pelipäivät hyvin etukäteen tiedossa pystyn helposti suunnittelee vapaaksi.
Haluatko pelinjohtaa: Juuri nyt en.
Roolipelikokemus: Aloitin AD&D:llä ja siitä sitten jatkoin 3.5 sääntöihin. On tullut kokeiltua matkalla sitä sun tätä muttei mitään pidempää, ajanpuutteen takia pelaaminen hiipui pois. Tuossa vuosi sitten pääsin takaisin roolipelaamiseen ja toimin nyt keeperinä Call of Cthulhu peleissä.
Muuta:
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 13, 2015, 12:10:47 kirjoittanut Eshtari »

Poissa Varis

• Profiili
« Vastaus #23 : Syyskuu 16, 2015, 00:53:24 »
Helsingissä tällainen tapaus (linkki ilmoitukseen):

http://pelilauta.fi/index.php/topic,2475.msg44855.html#msg44855

Poissa Norbert

• Profiili
« Vastaus #24 : Syyskuu 25, 2015, 13:35:59 »
Location[/font][/size]: Helsinki Vallila[/font][/size]
35Interest: Classic P & P with a focus on character and story play. Fantasy, SF, cyberpunk, horror, I am flexible;
Group: We are trying to establish a new group (currently 3 people already, hence looking for 2-3 more). As I do not speak Finish we will play in English;
Game frequency: About bi-weekly, preferably Fridays, but we are flexible; [/font][/size]Game Master: I could do the job, yet as I did a lot of GMing in the last years I would prefer to play. Location: We have a small kid, therefore it would be great if we could play at our place in Vallila. [/font][/size]Roleplay experience: About 20 years, played all kinds of game systems over the years, in the last years we mostly played Dark Eye (a German system), Cthulhu and some Shadowrun.

Poissa TEIETC

• Profiili
Vs: Pääkaupunkiseutu [FIN/ENG]
« Vastaus #25 : Marraskuu 19, 2015, 04:02:44 »
Sijainti: Helsinki / Itä-Helsinki
Ikä: 27
Minkälaiset pelit kiinnostavat: D&D 3.5e-5e + Pathfinder
Etsitkö peliseuraa tai uutta peliä: Etsin aktiivista peliseuraa kenellä on pers-lihaksia auttaa aloituksessa / ongelmatilanteissa. En sano että olen idiootti, mutta viimeeksi pelannut D&D:tä 12 vuotta sitten, voin sanoa että taidot on jossain lokerikon phjalla.
Jos etsit seuraa kuinka usein haluat pelata: Kerran / Kaks / Kolme kertaa kuussa, jos on mahdollista
Haluatko pelinjohtaa: En.
Roolipelikokemus: Kuten mainitsin olen pelannut D&D joskus aikoja sitten nuorempana kollina, mutta nykyään wanhentuessa ei ole enää omaa peliseuraa löytynyt. Olen kerran ja pari myös pelannu moduulin tai kaks netin kautta mutta sekin leikki on jäänyt lyhyeksi koska aikaisempi DM päätti lopettaa ja hävitä.
Muuta: Helpoin tapa on tavoittaa Skypen kautta. "tundrasaurus" Mielelläni pelaisin face-2-face mutta jos on online kampanjoita niin nekin hyvin passaaa. Kiitän ja kumarran. I also can play the games using English as a communication method.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 19, 2015, 04:08:03 kirjoittanut TEIETC »

Poissa Ropeltaja

• Profiili
« Vastaus #26 : Marraskuu 26, 2015, 18:33:47 »
Sijainti: Helsinki
Ikä:32
Sukupuoli: Mies

Minkälaiset pelit kiinnostavat: Fantasia ja Cyberpunk (tai niiden yhdistelmä, esim. Shadowrun). Kaikenlaisia pelejä saa ja kannattaa ehdottaa, olen kokeilunhaluinen.
Etsitkö peliseuraa tai uutta peliä: Kyllä, pelaamaan pitäsi päästä. Yhden pelikerran pelit ei innosta, pidempi kampanja on tähtäimessä. Helsingissä, muualle en lähde.
Jos etsit seuraa kuinka usein haluat pelata: Viikonloput sopii mainiosti ja jos joskus loman aikaan sattuu olemaan pelejä niin sekin on ok.
Haluatko pelinjohtaa: En.
Roolipelikokemus:  Suunnilleen '90 aloitin roolipelien ihmeellisessä maailmassa. Monenlaista ropea on tullut pelailtua, välissä meni yli vuosikymmen ilman pelejä mutta jokin aika sitten menin peli-iltaan ja innostus palasi.

Sähköpostilla minut saa parhaiten tavoitettua: klockarsj at gmail piste com. Saa kysellä lisätietoja ihan vapaasti.

Muokkaus 24.12.205: osallistun fantasiakampanjaan tammikuun alusta alkaen enkä tällä hetkellä ole kiinnostunut muista peleistä. Jos tilanne muuttuu niin muokkaan tätä postia.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 24, 2015, 08:49:35 kirjoittanut Ropeltaja »

Poissa Snaake

• Profiili
« Vastaus #27 : Joulukuu 07, 2015, 19:38:45 »
Sijainti: Helsinki
Ikä: 30
Minkälaiset pelit kiinnostavat: Vähän kaikennäköiset vissiin. Ison mallin karkeista luokista ehkä enemmän G tai S kuin D, mutta johtuu osin ihan draamapelikokemuksen puutteestakin. Fantasia/postapo on tupannut nappaamaan enemmän kamppiksisissa kuin nykyaika/scifi, mutta poikkeuksiakin varmasti voi olla. Tunnettuja pelejä joita en ole vielä kokeillut, mutta vois kiinnostaa, olisi ainakin Runequest, Apocalypse- ja Dungeon World, Praedor, Dark Heresy, ehkä Rogue Trader, ehkä WHFRP. Riddle of Steeliä voisi yrittää vakavissaan uudemman kerran, D&D:ssä 5e vois olla jees, tai Pathfinderissa voisi kiinnostaa testata joku hyvä adventure path.
Etsitkö peliseuraa tai uutta peliä: En tällä hetkellä, olen juuri aloittanut yhdessä kampanjassa, ja vuodenvaihteen jälkeen olisi käynnistämässä sekä itse pelinjohtamani kampanja (tällä hetkellä täysi, katsotaan alkuvuodesta tarvitaanko täytepelaajia) että kolmaskin peli kerran kuussa.
Jos etsit seuraa kuinka usein haluat pelata: Noissa syksyllä aloitetussa + rakenteilla olevassa kamppiksessa joka toinen viikko on tuntunut alkuun sopivalta. En nyt osaa sanoa viikonpäivistä mitään kovin definitiivistä.
Haluatko pelinjohtaa: Yleensä mieluummin pelaan, ajoittain myös johdan.
Roolipelikokemus: Kokemusta on 90-luvun lopulta alkaen: Warhammer Quest, AD&D 2e, D&D 3.0, 3.5, Riddle of Steel, Star Wars D20, Deadlands, vähän Pathfinderia Societyssä... kertapeleissä tai kouralliseen pelikertoja jääneissä seteissä läjä muitakin systeemejä, mainittakoon nyt että ainakin CP2020, Paranoia, Harnmaster ja D&D 4e ja Dark Heresy on kokeiltuna.
Muuta: Ei kait tällä erää.

edit:
In English! I'm going to assume you can google translate the above, or at least pick out numbers and names of games even if you don't know *any* Finnish, but to add a short intro: I'm bilingual with English/Finnish and in fact most of my D&D experience in particular, both GMing and playing, was from an English-language gaming group. However, I recently went from having no ongoing campaigns to playing in a biweekly one, and at the start of the year that's looking up to getting bumped further to the biweekly game, another campaign that I'll be GMing myself, and a third game once a month, so at least next spring is fairly booked up with games already.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 18, 2015, 14:12:25 kirjoittanut Snaake »

Poissa Archinowsk

• Moderator
  • Liked: 1
    • Profiili
« Vastaus #28 : Joulukuu 12, 2015, 17:57:32 »
Sijainti: Espoo
Ikä: 26
Minkälaiset pelit kiinnostavat: Indie, story games, Fastaval, muutkin kelpaavat
Etsitkö peliseuraa tai uutta peliä: Kyllä: kertapeleihin tai lyhyisiin kampanjoihin, ei vakituista peliporukkaa tällä hetkellä
Jos etsit seuraa kuinka usein haluat pelata: Kerran 1-2 viikossa
Haluatko pelinjohtaa: Kyllä, otan vastaan toiveita
Roolipelikokemus: Kokemusta useita vuosia, kokeillut vähän kaikenlaista luolastokomppauksesta larppaamiseen.
Muuta: -
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 12, 2015, 17:59:30 kirjoittanut Archinowsk »

Poissa grona73

• Profiili
« Vastaus #29 : Joulukuu 17, 2015, 17:48:58 »
Sijainti: Pohjois Helsinki
Ikä: 42
Minkälaiset pelit kiinnostavat: Kaikki
Etsitkö peliseuraa tai uutta peliä: Kyllä
Jos etsit seuraa kuinka usein haluat pelata: Kerran viikossa tai harvemmin