Kirjoittaja Aihe: Matalan kynnyksen GM-treenipiiri  (Luettu 1520 kertaa)

Poissa Endel

• Liked: 0
    • Profiili
Matalan kynnyksen GM-treenipiiri
« : Maaliskuu 14, 2015, 13:28:16 »
Olisiko täällä kiinnostuneita kokeilemaan roolia screenin tuolta puolen? Epäkattavan kyselyn perusteella AE:n piirissä olisi kiinnostuneita osallistumaan matalan kynnyksen pelinjohtopiiriin, jossa voisi positiivisessa ja rakentavassa hengessä kokeilla pelinjohtamista ylipäätään, testauttaa luomaansa maailmaa tai vaikka uutta pelinjohtotyyliä.

Ringin toimintatapa olisi varsin vapaa. Pelinjohtaja voisi vaihtua 1-3 pelikerran jälkeen ja kokoontumiset voi järjestää silloin kuin johtajalle parhaiten käy. Session voisi vetää toisinaan kertsi-illoissa ja varsinkin PPP:issä parikin. Pelisession päätteeksi varattaisiin aikaa palautteen antamiselle, jos vuorossa oleva GM niin haluaa.

Suhteellisen simppeliä ja mukaansatempaavaa pelisettiä saa luettavaksi AEn kirjastosta. Siellä komeilee mm. tiivis Lamentations of the Flame Princess -sääntökirja ja kattava valikoima kyseiseen maailmaan sijoittuvia skenaarioita. Jos ei nappaa niin voihan sitä kokeilla vaikka uutta pelityyliä tai itse luotua maailmaa. Mitä muita nopeasti omaksuttavia järjestelmiä AElta löytyy?

Itse lukeudun niihin, jotka kokeilisivat pelinjohtoa ensimmäistä kertaa. Haluaisin vetää session LotFPilla vielä ennen kesää, mutta mieluusti ensin pelaisin sitä toisen vetämänä.

Poissa Sherrypie

• Liked: 1
    • Profiili
Vs: Matalan kynnyksen GM-treenipiiri
« Vastaus #1 : Maaliskuu 15, 2015, 00:06:19 »
Seuraava PPP on laajentumisjuhlien jälkeen huhtikuun alussa, suosittelen henkisesti valmistautumaan kokeilemaan silloin.

Voin itse kohtalaisen diipisti haastedeudeuta sisäistäneenä vetää vaikka alkajaisiksi pedanttisen session, jossa käytäisiin läpi minkälaisia metodeja, mekanisointimalleja ja yleisluontoisempia ohjenuoria pelinjohdossa tulee omalla kohdallani käytettyä ja tärkeämmin miksi niitä tulee käytettyä. Sellainen mekaanisesti aukiräjäytetympi pelikerta, jossa tulisi hyvinkin tarkkaan selitettyä miksi milloinkin heitetään mitäkin noppaa ja miten se edistää luovaa agendaamme. Voin vetää vaikka Liekkiprinsessaa jos se tuntuu erityisen kiintoisalta, tuttu systeemi kuitenkin. Tämä siis ihan sillä, että tulisi demonstroitua avoimesti erilaisia liikkuvia osia uudemmille kokelaille, joille sitten enemmän tilaa seuraavissa sessioissa.

Poissa petroos

• Profiili
« Vastaus #2 : Maaliskuu 15, 2015, 08:47:09 »
Pakko sanoa että onpas mahtava idis tämä! Ilimiannanpa sen täällä paikallisille myös!

Poissa Endel

• Profiili
« Vastaus #3 : Maaliskuu 16, 2015, 18:33:02 »
Sherry osui juuri kovimpaan ytimeen, juuri tuollainen sessio olisi epäilemättä antoisa! Lameprinsessan tulehdukset olisi siitä hyvä, että itse aioin sitä vetää.

Pahaksi onneksi pääsiäisenä olen Lapissa, eli seuraava PPP ei taida itselleni vielä käydä.

Poissa AranSIRE

• Profiili
« Vastaus #4 : Maaliskuu 19, 2015, 12:06:28 »
Voisin itse tulla mukaan tuohon GM treenipiiriin, koska minulla on taas erillainen näkemys mutta ammattimainen näkemys pelien suunittelusta niin sanotusti oma oppituntini sisältö olisi taas miten tehdään peli tyhjästä, mitä asioita tulee pitää mielessä jos työkseen tekee peliä. Omassa sessiossani ajattelin pelitestauttaa kehittämääni roolipeli systeemejä ja kysellä palautetta niistä.

Poissa jiipee

• Profiili
« Vastaus #5 : Maaliskuu 25, 2015, 10:42:33 »
Kertsillä olen vaihtanut asiasta sanaa, jospa vaikka vihdoin annan kuulua itsestäni täälläkin.
Lähestymistapa kiinnostaa.
Lähinnä pelinjohtaja-eläimenä eläneenä, voisi olla kiva päästä pelaamaankin.
Omaa ns. tyyliäni en niin hirveästi osaa teoretisoida: mix-and-match tyyli oldskool pohjalta.
Omaakin systeemiä on tullut kasailtua

scifi-fanina vois vetää jotain ei-fantsuakin, kuten esmek cyberpunkkikia, tai jotain avaruuden käytämmömille korpimaille menoa

jiipee