Kirjoittaja Aihe: Mitäs tämä tämmöinen on?  (Luettu 19536 kertaa)

Poissa NiTessine

• Moderator
  • Liked: 1
    • Profiili
    • Worlds in a Handful of Dice
Mitäs tämä tämmöinen on?
« : Kesäkuu 15, 2011, 19:39:39 »
Tämä on Pathfinder-kampanja. Kampanja on avoin iiiiihan kaikille. Jopa sulle! Lisää tietoa löytyy osoitteesta http://mekanismi.sange.fi/pmwiki/pmwiki.php/PathfinderSociety/PathfinderSociety

Tällä foorumilla voi esittää kampanjasta kysymyksiä, kertoa sotajuttuja ja jutella mukavia. Lisäksi, mikä tärkeintä, tämä on kätevä keskitetty paikka sopia peleistä.

Pelinjohtajat ilmoittavat uusista peleistä perustamalla uuden ketjun, johon pelaajat voivat sitten kivasti ilmoittautua hahmoillaan ja leveleillään. Pelinjohtaja voi ilmoittaa pelipaikan osoitteen julkisesti tai sitten privaatisti jotenkin pelaajille, miten vain.

Mekanismi on kätevä. Siellä voi säilyttää hahmojen statteja ja pitää lukua pelihistoriasta niin ettei kukaan vahingossa lähde pelaamaan samaa skenua kahdesti tai jotain muuta yhtä hassua (tätä on tapahtunut). Käytetään sitä. Tunnuksia saa kysymällä joltain jolla ne on jo.

Poissa Deus

• Liked: 0
  • PFS goon
    • Profiili
Vs: Mitäs tämä tämmöinen on?
« Vastaus #1 : Kesäkuu 16, 2011, 14:38:23 »
Moi.

Aikoinaan kun tätä peliä aktiivisesti nopilla heiteltiin olin mukana muun muassa yhtenä pääkaupunkiseudun pelinjohtajana. Homma kuivui kokoon innostuksen puutteesta ja skenaarioiden köykäisyyden johdosta. Nyt kun on pari vuotta annettu kulua aikaa, on varmaan mahdollista valita laajasta valikoimasta vain ne parhaat.

Katsotaas mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Deussu was one of the players. He played a really fun roleplaying-heavy, relatively serious alchemist called Doctor Anthrax. He did a neat voice, and was an excellent player. -- Erik Mona

Poissa NiTessine

• Moderator
    • Profiili
« Vastaus #2 : Kesäkuu 16, 2011, 14:45:47 »
Jees. Laatu on tosiaan vanhoista päivistä noussut ja tuoltahan näkee että kaikki ne vihatuimmat moduulinturjakkeet kuten Blood at Dralkard Manor ja Eternal Obelisk on vedetty pois pelikäytöstä. Selvästikin ovat oppineet virheistään.

Joten, palatkaamme Golarioniin, kurmottakaamme Aspis-konsortion palkkasotureita ja aiheuttakaamme Josh Frostille vatsahaava!

Poissa Laer

• Profiili
« Vastaus #3 : Kesäkuu 16, 2011, 21:59:11 »
Mr Frost taisi siirtyä uusien haasteiden pariin n. vuosi sitten. Hyrym ja joku nuorempi suunnittelija ilmeisesti vetovastuussa tällä hetkellä.

Mielenkiinnolla seurailen miten homma lähtee käyntiin. Viime RopeConissa minulla oli jo paperit valmiina, mutta Deussun pöytä oli täynnä. Saa nähdä jos tänä vuonna pääsisi jo pitemmälle.

Toisaalta omia kampiksia on kohta jo kiusaksi asti pystyssä. Ainakin silmäpari täällä tarjolla siis, jos en nyt heti lupaa noppia asian eteen viskoa.

Poissa NiTessine

• Moderator
    • Profiili
« Vastaus #4 : Kesäkuu 16, 2011, 23:38:30 »
Äh, pahus!

Josh totesi kerran että se ei uskaltaisi edes tulla Suomeen kun se ei pääsisi elävänä pois. Mä en tiedä viittasiko se alkoholinkulutukseen vai etenkin Deusin ja Navdin hyvin suoraan ja hyökkäävään tapaan kritisoida havaitsemiaan puutteita skenaarionkirjoituksessa.

Mutta, no, Pathfinder Societyhan on siitä kiva että ei tässä tarvitse olla jatkuvasti pelaamassa, voi vaan piipahtaa sessiossa kerran vuodessa jos ei muuten ehdi.

Navdi

• Vieras
« Vastaus #5 : Kesäkuu 17, 2011, 00:03:21 »
Mä en tiedä viittasiko se alkoholinkulutukseen vai etenkin Deusin ja Navdin hyvin suoraan ja hyökkäävään tapaan kritisoida havaitsemiaan puutteita skenaarionkirjoituksessa.

Tarkoitat suomalaiseen tapaan antaa rakentavaa palautetta. ;)

Poissa Deus

• PFS goon
    • Profiili
« Vastaus #6 : Kesäkuu 17, 2011, 10:43:58 »
Mielenkiinnolla seurailen miten homma lähtee käyntiin. Viime RopeConissa minulla oli jo paperit valmiina, mutta Deussun pöytä oli täynnä. Saa nähdä jos tänä vuonna pääsisi jo pitemmälle.
Tänä vuonna tuskin olen vetämässä PFS pelejä. Viime vuonna kyrsiinnyin pahasti niihin pariin mitä vedin (skenut oli ponnettomia, onnettomia, ja muutenkin vailla eeppisyyttä. Liian arkisia), enkä oikein jaksanut uhrata ajatustakaan niille.
Deussu was one of the players. He played a really fun roleplaying-heavy, relatively serious alchemist called Doctor Anthrax. He did a neat voice, and was an excellent player. -- Erik Mona

Poissa NiTessine

• Moderator
    • Profiili
« Vastaus #7 : Kesäkuu 17, 2011, 11:01:57 »
Noh noh, katsotaan jos täältä löytyisi vielä jotain joka inspais suakin palaamaan screenin taakse. Tässä on kahden vuoden skenut rästissä ja oon löytänyt jo jotain verrattain täffiä shittiä. Sä oot hyvä pelinjohtaja ja täällä ei oo liikkeellä hirveen montaa jolla olisi enempää kokemusta organized playsta.

Poissa Deus

• PFS goon
    • Profiili
« Vastaus #8 : Kesäkuu 18, 2011, 21:27:17 »
Noh noh, katsotaan jos täältä löytyisi vielä jotain joka inspais suakin palaamaan screenin taakse. Tässä on kahden vuoden skenut rästissä ja oon löytänyt jo jotain verrattain täffiä shittiä. Sä oot hyvä pelinjohtaja ja täällä ei oo liikkeellä hirveen montaa jolla olisi enempää kokemusta organized playsta.
Kyllä minua on alkanut kiinnostaa. On ollut niin hyvin pitkä ropetushorroskausi, että tekisi pitkästä aikaa hyvää. Pitää vaan vähän ruotia noita skenuja toden teolla ja välttää huonoja. Toki huonostakin saa hyvän kokemuksen, jos pelaajat niin tahtovat.

Ah, nostalgia, tuliko kenties mieleen se eräs kerta kun joku susipaska Living Greyhawk skenaario pelattiin alkoholin siivittämänä...

Hietakirppu

• Vieras
« Vastaus #9 : Kesäkuu 20, 2011, 22:45:00 »
derrp! Itellä on tässä noin puolen vuoden ajan ollu melko aktiivista PathfinderRPG:n säännöillä pelaaminen joten alkaa olla jo suht hyvin hallussa pääpiirteittäin.

On tässä kyllä jo kerinnyt haikailemaankin josko vielä joskus pääsis pelaamaan "legendaa-jo-eläessään" ;)

:Edit: ei kukaan sattuis tietää keinoo jolla mie saisin mun salasanan selville tuolta mekanismista? :o
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 22, 2011, 12:07:53 kirjoittanut Hietakirppu »

Poissa Blue_Hill

• Profiili
« Vastaus #10 : Kesäkuu 23, 2011, 10:19:57 »
Itsellä on jonkinlainen muutto edessä syksyllä edessä joko Tampereen suuntaan tai Espooseen. Eli yksi Pathfinderinsa tunteva pelinjohtaja ilmoittautuu mukaan tämän toiminnan herättelyyn. Jonkin verran Societystä on kokemusta, kun johdin noita 0 kauden skenuja omalle peliporukalle jonkun hieman alle kymmenen kappaletta. Tuleva kausi näyttää hyvältä, uudet factiot vaikuttavat hyviltä lisiltä, varsinkin suurloossi.

Ilmeisesti osa uusista skenuista muodostaa jollain tapaa löyhän jatkumon (Nite puhui toisessa ketjussa kakkos kauden "juonesta"), mikä kuulostaa mielenkiintoiselta. Eip taida löytyä kokemuksia jaettavaksi?

Poissa NiTessine

• Moderator
    • Profiili
« Vastaus #11 : Kesäkuu 23, 2011, 14:58:07 »
Joo. Ykköskaudella ei tainnut kauheasti juonta olla, mutta kakkoskaudella oli tää joku Year of the Shadow Lodge, joka alkoi ykköskauden City of Strangers -sarjasta, joista toisen olen pelauttanutkin. Se putkahtelee esille eri tavoin osassa kakkoskauden skenuista, joten ne olisi kai järkevä pelata jotenkin järjestyksessä. Hrrrm. Kolmoskaudella on sitten joku oma juonikuvionsa

Navdi

• Vieras
« Vastaus #12 : Heinäkuu 04, 2011, 22:37:36 »
Onks ne pelikerrat samanlaista min-maxaamista, vääntämistä, itkua ja hammasten kiristelyä kuin nolla- ja ykkösseasonilla?

Poissa NiTessine

• Moderator
    • Profiili
« Vastaus #13 : Heinäkuu 04, 2011, 22:56:40 »
En mä muista enää niin kauas.

Nähdäkseni olemme kyllä kaikki aikuistuneet pelaajina ja pelinjohtajina tässä välissä ja kunhan Josh Frostin kirjoittamia skenuja ei lähestytä ilman täyttä ymmärrystä miehen kirjoittajanlahjojen rajallisuudesta, hyvinhän tää sujuu. On tähän uuteenkin herätykseen jo ainakin yksi ihan rehellisen huono sessio mahtunut, mutta mun mielestäni sääntönysväämistä on ollut ainakin vähemmän.

Mutta, no, rautateillä tässä vieläkin kuljetaan, vaihtelevan tasoinen läppä lentää ja vieläkin ihastellaan sitä kun ykköstason taistelija humauttaa 30 pinnaa päihin kriittisellä osumalla. Turha tällaista kampanjaa liian vakavalla mielellä on pelata.

Poissa Deus

• PFS goon
    • Profiili
« Vastaus #14 : Heinäkuu 05, 2011, 13:22:00 »
Jos ei muuta niin ainakin minun kohdallani vanhat hahmot kokivat "kuoleman". Se jo osaltaan viestii asenteestani tähän. Selkeäsanaisemmin siis aloitan itse puhtaalta pöydältä. Ei tarvitse muistella niitä kammottavia surkileskenaarioita, joita miltei pakon varjossa joutui pelaamaan. Muuta kun ei ollut. Nyt kun on miltei kaksi kokonaista kautta pelaamattomia skenaarioita niin on varaa valita.

Varsinaisia superskenaarioita ei oikein ole vastaan tullut, mutta parempia kuin nollakaudella keskimäärin.