Kirjoittaja Aihe: Kertsipeliä uudelle vuodelle?  (Luettu 971 kertaa)

Poissa Gilgameth

• Liked: 0
    • Profiili
Kertsipeliä uudelle vuodelle?
« : Joulukuu 17, 2014, 16:42:23 »
Tervehdys jäsenistölle

Minulle on syntynyt ajatus vetää roolipeliä Alter Egon kertsillä uuden vuoden puolella. Kartoitan kiinnostusta kyseistä peliä kohtaan jotta tiedän kannattaako asiaan uhrata aikaa. Olen pistänyt merkille että Peitsan kertsidunsku vetää väkeä aika runsaasti joten en tiedä olisiko muille peleille kiinnostusta.

Minulla on pari vaihtoehtoista peliä joita olen kiinnostunut vetämään. Ensimmäinen on uusi Dungeons & Dragons 5.laitos jota muokataan syksyn pelikokemuksien perusteella hieman Old School tyyliseksi. Lähinnä tarkoitus vetää säännöt enemmän grim & gritty suuntaan ja antaa kokemusta hahmoille muustakin kuin hirviöiden lahtauksesta. Pelin maailma olisi jokin perus D&D elementit sisältävä fantasiamaailma. Yksi mahdollisuus on sijoittaa peli realimaailman johonkin historialliseen ajan jaksoon ja ripotella fantasia elementit sekaan. Pelin kantava ajatus olisi fantasiaseikkailua ryysyistä rikkauksiin teemalla hiekkalaatikossa. Pitkälti saman kaltaista settiä kuin Peitsan kertsidunskussa mutta tiukemmin määritellyillä säännöillä.

Toinen peli vaihtoehto on jotain scifimpää D&D:n kaltaista. Jos valmista peliä haluaa nimetä niin sellainen olisi Stars Without Number. Olen syksyn aikana vetäessäni D&D:n 5. laitosta tykästynyt sen sääntöihin joten sieltä varmasti lainailtaisiin aika rankalla kädellä kaikkea hyödyllistä. Myös tässä pelissä oli kantavana ideana ryysyistä rikkauksiin (in space!) hiekkalaatikossa jossa hahmoilla on vapaat kädet toiminnan suhteen.

Löytyykö kiinnostusta tämmöisiin peleihin kertsi-iltoihin? Jos peli alkaa niin se alkaa pian joululomien jälkeen tammikuussa ja jatkuu hamaan tulevaisuuteen. Minulta voi kysellä lisää irkissä, vaikutan siellä samalla nimimerkillä.