Kirjoittaja Aihe: [Astraterra] Tähtiritareiden kokemus aloittaessa  (Luettu 1028 kertaa)

Poissa ikajaste

• Liked: 1
  • Ilari Kajaste
    • Profiili
[Astraterra] Tähtiritareiden kokemus aloittaessa
« : Marraskuu 04, 2014, 12:51:02 »
Tähtiritarit koulutetaan ilmeisesti aina Presiumin Mysrkylinnakkeessa, ja olen saanut heistä sen mielikuvan että ovat varsin koulutettuja ja kokeneita. Itse olen kuitenkin mieltänyt Astraterran aloittelevat löytöretkeilijät suhteellisen kokemattomiksi. Ovatko seikkailun aloittavat tähtiritarit vasta harjoittelijoita, vai onko heillä jo tähtiritarin status? Mutta eivätkö he tähtiritareina sitten olisi selvästi muuta porukkaa kouluttautuneempia, jos he ovat lapsesta asti kouluttautuneet tehtäväänsä?

Jotenkin vain aloitteleva tähtiritari ei oikein sovi ajatusmaailmaani. Tähän asti olen pitänyt heillä jonkinlaista tarkemmin määrittämätöntä kokelas-statusta, tavallaan löytöretket ovat osa heidän koulutustaan. Onko muilla ajatuksia tähän?

Poissa Kuusikeiju

• RST
  • Liked: 7
    • Profiili
Vs: [Astraterra] Tähtiritareiden kokemus aloittaessa
« Vastaus #1 : Marraskuu 04, 2014, 13:16:55 »
Jos vetäisin peliä aikuisille ja tämä nousisi ongelmaksi, niin oma vastaukseni olisi se, että Tähtiritareilla on hieno maine, joka johtuu järjestön menneistä saavutuksista. Nykyinen koulutusjärjestelmä on kuitenkin tehoton, korruptoitunut, oppimateriaalit huonosti nykyaikaan soveltivia, opettajat epäpäteviä ja Myrskylinnake täynnä sisäilmaongelmia: tämän takia tähtiritarit ovat käytännössä usein mainettaan huonompia.

Vaikka koulutus on nykyisellään kehnoa, niin järjestöllä on ylevät päämäärät ja tähtiritareiksi todella pyrkivät yrittävät paikata Linnakkeen onnetonta opetussuunnitelmaa täydennyskoulutuksella, jota haalitaan mm. porttimatkailulla.
Uusia Roudan maa -roolipelejä saa minulta
hintaan 42 (laita yksityisviestiä)

Poissa Miska

• Moderator
  • Liked: 5
    • Profiili
    • Ironspine
Vs: [Astraterra] Tähtiritareiden kokemus aloittaessa
« Vastaus #2 : Marraskuu 04, 2014, 13:18:49 »
Itse olen ajatellut asian jotenkin näin: ensimmäisen tason tähtiritarit ovat ehkä juuri päässeet omilleen opettajastaan, ehkä jopa jonkinlaisella tulikokeella.

Ja vaikka tähtiritarit ovat harjoitelleet miekanheiluttelua ja hovitapoja pienestä pitäen, mekaanikko on ollut näpit rasvassa naperosta saakka ja tohtori on ollut ahkera lukutoukka siitä lähtien, kun osasi kirjojen sivuja kääntää. Kaikki sankarit siis ovat omalla tavallaan poikkeuksellisia ja taitavampia kuin monet muut "tavikset"  jo aloittelevina löytöretkeilijöinä.

Ja vaikka Presiumin myrskylinnake on tähtiritareiden päämaja ja kaikki saavat siellä koulutusta. Iso osa ajasta kuluu opettajan kanssa tienpäällä. Joskin vaarallisemmat seudut säästetään usein kokeneemmille tähtiritareille.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 04, 2014, 13:20:47 kirjoittanut Miska »