Kirjoittaja Aihe: [Kampanjalista] GURPS Dungeon Fantasy esittää: Ten-Tirin Tarinat  (Luettu 1138 kertaa)

Poissa tnli

  • Viestejä: 7
  • Liked: 0
    • Profiili

Idyllinen Ten-Tirin kaupunki ja samannimisen paronikunnan keskus on muinaisten salaisuuksien piirittämä. Etelässä, lyhyen merimatkan takana odottavat salaperäiset Sormusaaret, muinaista taikuutta ja raunioita viidakon keskellä, mitä ihmeellisimpien olentojen ympäröimänä. Lounaassa on merellä pysyvä pyörre, mitähän aarteita se onkaan mahtanut syödä? Lännessä odottavat al-Hazin sultanaatti salaperäisine reliikkeineen ja uskonaarteineen. Luoteessa odottavat al-Wazifin Kalifaatti, tuhannen ja yhden yön taruimaisine paikkoineen ja aarteineen, sekä tämän takana Caitnessin sisällissodassa oleva kuningaskunta hulluine velhoineen ja insinööreineen odottaa seuraavaa örkki-invaasiota aavikon takaa örkkimailta. Pohjoisessa on Megalosin keisarikunta, ikiaikainen, mädännyt ja salaperäinen, ja silti voimakas. Koillisessa, Megalosin takana on kylmä barbaarimaa, karttojen mukaan vaatimaton, mutta kummasti sinne näyttää mahtuvan kaikenlaista. Idässä, meren takana, on huhujen mukaan salaperäinen uusi manner täynnä kaikkea omituista. Kaakossa on Araterren saarivaltio, nimellisesti keisarin alamainen, käytännössä monesti hyvin itsenäinen, ja jonkin matkan päässä Araterresta vielä vastalöydetty suuri saari täynnä aavikoita ja paimentolaisia ja suota, mitähän siellä mahtaa olla tekeillä?.


Ja tietysti on koko Cardiel, ruhtinaskunta jossa Ten-Tiri sijaitsee. Vanha muslimimaa (al-Kard), aikanaan varusteltu ristiretkiä varten, jäi ristiretkien valloittamaksi ja vanhat asekätköt jäivät unohduksiin. Osa kristittyjen uusista asekätköistä on myös jäänyt unohduksiin... Lisäksi Cardielin ja varmaan koko Ytarrian mantereen kosmopoliittisin kaupunki, Tredroy - kolmen lain kaupunki Cardielin, al-Hazin ja al-Wazifin rajalla, on jonkin matkaa pohjoiseen Ten-Tiristä.


Milloin Hospitallerit kyllästyvät ja aloittavat seuraavan ristiretken, ja minne se suuntautuu? Milloin Megalosin aateliset kyllästyvät keisarin paheelliseen elämään? Mitä Mustat haltiat aikovat tehdä seuraavaksi Örkki- ja Ihmisongelman suhteen? Mikä aiheutti Suuren Aavikon? Mitä saiaisuuksia mystisestä idästä oikein voikaan löytyä, entäpä salaperäisestä kaakosta? Ten-Tirin lähistöllä asustanut lohikäärme on ollut pitkän aikaa ihmeen hiljaa, millaisia juonia se punoo, vai punooko mitään? Miksi Araterreen on suunnannut Jesuiittoja ja Temppeliritareita Ten-Tirin kautta? Kuka oikein on Araterren ruhtinas? Miten kääpiöt ovat yht'äkkisesti kasvattaneet tuotantoaan paljon, ja miksi? Keitä Suuren Aavikon toisella puolella olevat salaperäiset Djinnit ovat, ja mitä he haluavat? Huhutaan että Sulttaani olisi kieltänyt velhojen matkaamisen Geb-al-diniin, miksi?




Eli ideana olisi pelata GURPS Dungeon Fantasy -sääntösysteemillä GURPS Banestormin maailmassa (vähän taiteilijan vapauksia käyttäen). Tavoitteena on pelata noin joka toinen viikonloppu, eli kuukaudessa olisi kahdesta kolmeen pelisessiota, esimerkiksi kello 13-18.


Jos GURPS Dungeon Fantasy ei ole tuttu, niin ajatuksena on lähteä liikkeelle vähän tavallista dungeon crawlia kovemmilla hahmoilla, (raaka D&D vastine jotain 3-7 levelin hahmolla, vähän systeemistä sun muusta riippuen), joilla on jo jonkin verran kokemustaan ja osaamista vyön alla. Tarkoituksena ei ole pelata pelkästään dunskuja, koska GM onnistui hankkimaan myös Wilderness Adventures -lisäosan, mutta ajatuksena on ainakin lähteä liikkeelle dunskukomppaushengessä. Expaa saa kun session tai seikkailun jälkeen on enemmän kultaa ja hopiaa taskun pohjalla kuin sinne lähtiessä (sekä mahdolliset asetetut tavoitteet on saatu tehtyä.)



Jos GURPS Dungeon Fantasy on tuttu, niin suunnitelmana on siis tehdä 250 hahmopisteen hahmot käyttäen hahmonluontisääntöjä kyseisistä opuksista. Aluksi käytössä ainakin opukset 1 ja 3 (pelaajahahmorotujen osalta, lisäksi muita saattaa olla tarjolla.) Tarkoituksena ei ole noudattaa orjallisesti GURPS Banestormin maailmaa, vaan tehdä siitä DF-henkisempi. Palatsit saattavat olla hohtavia ja korkeita, suuret kaupungit valtavia metropoleja, pienet kaupungit hylättyjä paikkoja, valtakuntien sisälläkin saattaa olla hirviöitä ja muuta sen semmoista asutettujen maiden välillä, ynnä muuta sellaista.




Jos tämmöinen peli kiinnostaa, niin kannattaa ottaa yhteyttä allekirjoittaneeseen esimerkiksi sähköpostilla (tnli@iki.fi). Haussa on noin neljä pelaajaa, ja kampanja ajatuksena on että sovittuna pelipäivänä pelataan jos vähintään kolme pelaajaa pääsee paikalle pelinjohtajan lisäksi. Minua voi myös nykäistä hihasta AE:n kertsillä tai vaikka vuosijuhlassa. Ajatuksena olisi päästä pelaamaan 1. tai 2.11. ja jatkaa siitä aktiivisesti pelitahtia ainakin kakkosperiodin loppuun saakka, sekä tietysti jatkaa joulunpyhien jälkeen.




// Taneli

Poissa Gilgameth

  • Viestejä: 8
  • Liked: 0
    • Profiili
Vs: [Kampanjalista] GURPS Dungeon Fantasy esittää: Ten-Tirin Tarinat
« Vastaus #1 : Marraskuu 03, 2014, 14:26:28 »
<Maksettu mainos>

Eka sessio pelattu ja törmättiin vasta muslimiluurakoihin joilla oli maagiset sapelit ja löydettiin loottina natsikultaa ja SS-loitsukirja. Niin ja meinattiin jäädä taivaalta putoavien lehmän kolmanneksien alle.

</Maksettu mainos>
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 03, 2014, 14:28:52 kirjoittanut Gilgameth »