Kirjoittaja Aihe: [kysy täällä] Metakeskustelu  (Luettu 8084 kertaa)

Poissa Nuti

• Liked: 0
  • Tämmönen hörhö näin.
    • Profiili
    • Mekanismi-sivuni
Vs: Metakeskustelu
« Vastaus #15 : Elokuu 22, 2014, 10:11:30 »
^ Mulle käy tuo mitä kirjoitit, nou panik! Ja joo, tässä pelityylissä tämä pidempi aikaväli passaa oikein hyvin. Enemmän ihmissuhteisiin keskittyvä peli voinee hyötyä paremmin hetki-hetkeltä-tyyppisestä pelistä. :P

Poissa Upi

• Profiili
« Vastaus #16 : Elokuu 22, 2014, 11:02:43 »
Hyvä homma, laitoin siis lopetuskappaleen mukaan. Lisäsin myös hahmo-osioon vallanhimon. :)

Poissa Sam!

• Moderator
  • Liked: 3
  • Sami Koponen
    • Profiili
    • Mythopoeia: blogi tarinankerronnasta
« Vastaus #17 : Elokuu 22, 2014, 11:07:37 »
1. Kuinka paljon on sallittua luoda asioita oman kuvauskappaleen sisällä?

Niin paljon saa luoda kuin kokee tarpeelliseksi. Oman kokemukseni mukaan foorumipelaamisessa on pakko mennä yhteisen kirjoituspiirin suuntaan, koska pelaajien välinen vuorovaikutus on kymmenen kertaa hitaampaa kuin tavan pöytäpelissä. Peli etenisi todella hitaasti, jos pelaajien pitäisi vahvistuttaa jokainen uusi keksimänsä asia PJ:n kautta.

Tuo Upin eka peliviesti on hyvä esimerkki siitä, mitä itselläni oli mielessä peliä kehitellessä. Eli pelaaja kuvailee hahmonsa toimet ja ajatukset, mutta jättää suunnitelmien onnistumiset & seuraukset PJ:n haltuun. Tsilarin tyyli on suoraviivaisempi, siinä on hahmon toimet ja niiden seuraukset samassa. Tämäkin on ihan ok, jos sellaisesta tykkäätte.

Aiemmat pelikokemukseni foorumipelien osalta ovat opettaneet minulle, että pelaajien panos pitää ottaa melkolailla sellaisenaan kuin he sen antavat. Pöytäpelissä voi torpata pelaajan ideoita tai vaatia kuvailemaan jokin asia uudelleen, mutta foorumimedian kankeuden vuoksi se ei toimi täällä. Olemme siis enemmän tasaveroisia kirjailijoita emmekä pelaaja-pelinjohtaja -hierarkian erottelemia.

Lainaus käyttäjältä: Upi
2. Nuti: Määrittääkö kappaleeni liikaa sinun hahmosi tekemisiä? (Toki muidenkin mielipiteet tervetulleita)

Toivon, että samalla kun minä päästän irti yhteisestä tarinasta ja suostun siihen, että me luomme sitä tasavertaisesti yhdessä, niin myös te voitte vähän höllätä otettanne hahmoistanne. Ehkä joku joskus kuvailee jotain, mikä ei mielestänne sovi hahmoonne; koittakaa silloin hyväksyä ja selittää asia omassa viestissänne parhain päin.

Tämä ei tarkoita, että toisten tekstit on pakko ottaa sellaisinaan kuin ne tulevat, vaan että myötäilisitte meidän pelikavereiden luovaa panosta mahdollisimman pitkälle. Jos myötäily ei ole mahdollista (hahmokonseptia on venytetty liian pitkälle, tarina on muuten täysin epäuskottava jne.), niin ilmoittakaa siitä ilman muuta. Ei näiden tekstien muuttaminen nyt kuitenkaan mahdotonta ole.

Ja joo, tässä pelityylissä tämä pidempi aikaväli passaa oikein hyvin. Enemmän ihmissuhteisiin keskittyvä peli voinee hyötyä paremmin hetki-hetkeltä-tyyppisestä pelistä. :P

Juu, tämä minulla oli mielessä. Tarkoitus on vähitellen saada sitä mafiaimperiumin valtaa siirrettyä teidän hahmoillenne, jotta pääsette pohdiskelemaan mitä ja miten pitäisi tehdä. Mobstersissa on enemmän strategiapelifiilistä kuin useimmissa muissa roolipeleissä.
Pyöreän pöydän ritarit - roolipeli sankaruudesta
Pelintekijän blogi: Efemeros

Poissa Upi

• Profiili
« Vastaus #18 : Elokuu 22, 2014, 11:27:17 »
Kiitos, tämä selkeytti hommaa entisestään. :)

Toivottavasti hahmon suunnitelma aukenee tuosta tekstistä, itse kun tekstin kirjoittajana ymmärtää rivien välistä mitä on tarkoittanut, vaikkei sitä välttämättä siellä suoraan sanottaisi...

Voin tietysti myös kirjoittaa vaikka tänne auki suunnitelman vaiheet, jos se on tarpeen.

Poissa TsilariTzeentch

• Profiili
« Vastaus #19 : Elokuu 22, 2014, 12:02:09 »
Kirjoittaessa omaa. Tuli jo olo pelaanko nyt Tindermania vai Tomia, mutta koin palavaa halua tehdä pikkupomolle vähän särmää. Ärsyttävä sika, joka tykkää komentaa ja kiusata muita.
Varsinainen asiahan oli liian onnekkaan pelimiehen häätäminen pelaamaan jonnekin muualle. Otin hahmon pääteeman, eli pelottelun ja voiman aika lailla selvänä onnistuneena heittona pahoinpitelyn ja paikkojen hajottamisen osalta, joten koitin luoda viihdyttävää proosaa.

Seuraukset voivat olla mitä vaan, koska hommat hoitui ilman mitään varovaista hienovaraisuutta. Silminnäkijöitä ja muita todisteita jäi jälkeen.  Voin toki hillitä sooloilua. :)
On yhdellä kylmä toisella kuuma, siinä välissä on Tsilari.
Vilkkuuko lamppu? Vuotaako hana? WC-pönttökään toimi ei. Ja kun et saa itse ovea auki, silloin sinut pelastaa Tsilari.

Poissa Orthas

• RST
    • Profiili
« Vastaus #20 : Elokuu 22, 2014, 12:25:40 »
Olen muuttamassa nyt viikonloppuna joten tuskin ehdin kirjoittaa ennen sunnuntaita/maanantaita.

Poissa Nuti

• Tämmönen hörhö näin.
    • Profiili
    • Mekanismi-sivuni
« Vastaus #21 : Elokuu 22, 2014, 12:36:17 »
Ah hah hah, vasta tässä kunnolla tajuaa sen miten kokematon olen rikollisten pelaamisessa :'D Yksi syy kiinnostukseeni olikin se että halusin treenata sitä puolta. Mutta varautukaa siihen että ainakin aluksi tulen metailemaan aika paljon muiden pelaajien kanssa.

Koetan kirjoittaa vastausta viimeistään viikonloppuna.

Poissa Nuti

• Tämmönen hörhö näin.
    • Profiili
    • Mekanismi-sivuni
« Vastaus #22 : Elokuu 25, 2014, 06:25:01 »
Kirjoitin tuonne oman lauantaina, onko siinä mitään korjattavaa, Upi? Jollei niin voin laittaa lopetustagin siihen.

Sellainen tieto muuten että olen ti-pe huonosti koneella.

Poissa Upi

• Profiili
« Vastaus #23 : Elokuu 25, 2014, 09:36:50 »
Mikäs minä olen sitä määrittelemään. :) ei tuossa tekstissä mitään ongelmaa minun nähdäkseni ole.

Poissa Nuti

• Tämmönen hörhö näin.
    • Profiili
    • Mekanismi-sivuni
« Vastaus #24 : Elokuu 25, 2014, 14:26:21 »
Tägi pistetty. Lisäksi ti-pe kiireet peruuntuivat, eli olenkin yhä tavoitettavissa.

Poissa Sam!

• Moderator
  • Sami Koponen
    • Profiili
« Vastaus #25 : Elokuu 30, 2014, 18:23:21 »
Sori että vastausaika on omalta puoleltani venynyt. Vaihdoin loppuviikosta työpaikkaa, joten vähän kiireitä meinaa olla, mutta kyllä ne ensi viikon alusta helpottavat.

Sain nyt ensimmäisen kierroksen seuraukset kirjattua. Seuraavaksi tulee seuraavan kierroksen eli kakkosviikon alustus.

Poissa Nuti

• Tämmönen hörhö näin.
    • Profiili
    • Mekanismi-sivuni
« Vastaus #26 : Elokuu 30, 2014, 21:13:59 »
Innolla odotetaan jatkoa! :D

Poissa Upi

• Profiili
« Vastaus #27 : Syyskuu 02, 2014, 22:00:27 »
Oliko tuo tarkoituksella jätetty auki tuo Gasparon tilanne vai jatkatko, Sam!, siihen vielä jotain? Vastaan toki mielelläni myös tälläiseen vapaammalla raamituksella annettuun kuvaukseen. :)

Poissa Sam!

• Moderator
  • Sami Koponen
    • Profiili
« Vastaus #28 : Syyskuu 03, 2014, 00:07:39 »
Oliko tuo tarkoituksella jätetty auki tuo Gasparon tilanne vai jatkatko, Sam!, siihen vielä jotain? Vastaan toki mielelläni myös tälläiseen vapaammalla raamituksella annettuun kuvaukseen. :)

Kyllä raamitus on valmis, siitä vain kiinni. Kohtauksen ideana on antaa sinulle mahdollisuus tehdä jotain Toowoomban jengille, kun ei nopista tullut mitään satunnaiskohtaamistakaan tälle viikolle. Se, että hahmosi ei ole heti paikalla, on tosiaan vapaampaa raamitusta, johon voit tarttua: kenties Gasparo on tehnyt muita valmisteluita tai kenties hän on pohtinut seuraavaa siirtoaan pitkällisesti. Yhtä hyvin voit ohittaakin sen ja lähteä vain suoraan kuvaamaan mitä hahmosi ehdottaa / käskee Stanille.

Poissa Nuti

• Tämmönen hörhö näin.
    • Profiili
    • Mekanismi-sivuni
« Vastaus #29 : Syyskuu 03, 2014, 12:13:20 »
^ Mielelläni tietäisin aikooko Gasparo käskyttää Stania vai ei (vai haluammeko Stanin pööpöilevän jotain omaansa ennen kuin Gasparo puuttuu tilanteeseen :P), niin tiedän mikä on paras sauma pohtia omaa vastausta. Toki voimme miettiä vastauksia yhtäaikaisestikin esmes yksärillä.