Kirjoittaja Aihe: [Bliaron] Maagin suhde taikuuteen  (Luettu 3609 kertaa)

Poissa Nelsson

• Moderator
  • Liked: 2
  • Northern Realms - pelisuunnittelija
    • Profiili
    • Northern Realms
[Bliaron] Maagin suhde taikuuteen
« : Kesäkuu 23, 2014, 13:44:13 »
Bliaronissa magian olemus määrittyy ja muuttuu seikkailun ja pelinjohtajan mukaan, ja magialle rakentuu usein merkityksiä, jotka ovat paljon enemmän kuin mekaanisia supervoimia tai taistelukikkoja. Pohdiskelin tällaista hahmonluonnin työkalua, jossa pelaaja kirjoittaisi auki omaa suhdettaan taikuuteen jo ennen pelin alkua. Oleellista tässä on, että kuvaamalla suhdetta taikuuteen avarretaan samalla hahmon arvo- ja ajatusmaailmaa.

Tämä on vasta kehitteillä oleva metodi, mutta saa kokeilla peleissä ja kertoa palautetta miten tämä toimii tai jos olette joskus käyttäneet vastaavanlaisia systeemejä toisissa peleissä!

1. Näkemys magiasta kokonaisuutena. Tämä kuvaa hahmon yleistä mielentilaa ja kertoo hahmon kohtalo-ajattelusta. Onko yleisvire rento vai varautunut? Onko tulevaisuus kohtaloon sidottu vai rakentaako hahmo elämänsä omilla valinnoillaan? Esimerkiksi: Magia suojelee ja ohjaa minua minne tahansa menenkin.

Magia __________________ minne tahansa menenkin.

2. Suhde yksittäisiin magianlajeihin. Nämä kertovat hahmon persoonallisuuden piirteistä ja ajatusrakenteista. Esimerkiksi: "Aistien henget yrittävät usein huijata minut tekemään hölmöjä asioita."

_________ henget _______ usein _____________________.

3. Suhde merkittävään luonnonhenkeen. Tämä kertoo siitä millaisia tunteita hahmolla on tiettyä paikkaa tai aluetta kohtaan. Esimerkiksi: "Vuoren henget ovat varuillaain ja suuttuvat helposti."

_________ henget ovat ___________________________.

4. Suhde maagin omaan auraan. Tämä kertoo siitä mitä hahmo ajattelee muiden ajattelevan itsestään. Esimerkiksi: "Minua ympäröivä aura saa ihmiset käyttäytymään epäsovinnaisesti."

Minua ympäröivä aura __________________________.

Poissa Nuurori

• Liked: 0
  • Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
Vs: [Bliaron] Maagin suhde taikuuteen
« Vastaus #1 : Kesäkuu 23, 2014, 15:54:21 »
Mielenkiintonen systeemi. Noissa lauseissa on tosin mun makuun liikaa tyhjää, mutta tietysti jos niissä jätettäisiin vain yksi sana täytettäväksi, variaatiokin olisi pienempää.