Äänestys

Tarvitaanko aluetta yleiselle keskustelulle ja pulinalle

Ei
8 (38.1%)
Olisi hyvä olla alue, jossa puhutaan pelaamiseen ja nörttiharrastuksiin liittyvistä jutuista *1
8 (38.1%)
Olisi hyvä olla alue, jossa voi puhua mistä haluaa *2
5 (23.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 21

Kirjoittaja Aihe: Yleisen keskustelun osion tarve  (Luettu 1694 kertaa)

Poissa Sope

• RST
  • Liked: 2
  • Pelisuunnittelija - Myrrysmiehet Oy
    • Profiili
Yleisen keskustelun osion tarve
« : Toukokuu 28, 2014, 14:16:49 »
Ilkan roolipelifoorumi-ketjussa http://pelilauta.fi/index.php/topic,1917.0.html tuli jälleen kerran esille Pelilaudalta puuttuva yleisen keskustelun alue. Roolipelit-alueella on jo puhuttu mm. Skyrimistä, mutta voi olla selkeämpää, että olisi oma alueensa, jossa voisi puhua harrastukseen viistosti liittyvistä aiheista kuten tv-sarjoista, elokuvista, kirjoista yms. (kyselyn toinen kohta)

Osa myös kaipaisi aluetta, jolla voisi tuuletella ja puhua mistä mieleen juolahtaakaan ja johon voisi laittaa visoja, runoja, "tyhmiä" kyselyitä yms. (kyselyn kolmas kohta)

Tällaista osiota vastaan on ollut ylläpitäjien ajatus osioiden määrän pitämisessä mahdollisimman vähäisenä sekä toisaalta siviiliminän ja foorumistiminän erillään pitämisessä.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 28, 2014, 14:19:20 kirjoittanut Sope »
”Tuli ei polta tuttuansa”

Poissa Nuurori

• Liked: 0
  • Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
Vs: Yleisen keskustelun osion tarve
« Vastaus #1 : Toukokuu 28, 2014, 17:16:30 »
En vastusta tommosen pulinaboksin perustamista, mutta en toisaalta vaadikaan sellaista, joten jätin äänestämättä. (tarvittaisiin vaihtoehto "alueen perustaminen ei haittaisi minua")

uutiset-osioo olen muuten itse käyttänyt pelaamista liippaavan keskustelun alueena, kuten näkyy esim gamifikaatiokeskustelun yhteydessä. Varsinaisestihan kyseessä ei ole uutinen sanan tiukassa merkityksessä, mutta jos se olisi vaatimuksena, noita uutisia tulisikin tosi vähän.

Mutta ei mua tosiaan haittaa, jos tota jakoo vähän selkeytetään.

Poissa Indust

• Profiili
« Vastaus #2 : Toukokuu 30, 2014, 09:55:26 »
Äänestin ei.

Tästä huolimatta suosittelisin omaa osiota tietokoneroolipeleille ja mmorpgeille. Ne ovat kuitenkin, ainakin periaatteessa, roolipelejä. En sisi halua osiota "nörttikeskustelulle", mutta kylläkin paikan tietokoneilla pelattaville roolipeleille.

Poissa Nordic

• Liked: 1
  • * Tupilak *
    • Profiili
« Vastaus #3 : Toukokuu 30, 2014, 14:19:49 »
Jos "roolipelimäisyys" on jotenkin puoltava ominaisuus valittaessa keskustelualueita tai niiden sisältöjä, niin kai tämä oikea elämä kaikkine käänteineen ja tapahtumineen on kaikkein lähimpänä roolipeliä? Eli siis kaikelle elämän asioille avoin osio tai ei osiota lainkaan.   8)

Poissa petroos

• Profiili
« Vastaus #4 : Kesäkuu 02, 2014, 17:28:56 »
Tätä topikkia pitää selvästi nostaa kun äänestysprosentti uhkaa jäädä niin alas, että tämähän on kohta institutionaalisempi instituutio kuin europarlamentti ikään.

Poissa Nuurori

• Pelinjohtaja on HERRA
    • Profiili
    • Space Jerusalem
« Vastaus #5 : Kesäkuu 02, 2014, 21:44:46 »
No vastasin sitten kyllä, ihan siksi että jos jotkut haluavat tuollaisen alueen, niin mun puolesta saakoot. Ihan hyvin voin lukea ja kirjoittaakin sinne.

Poissa Nephilim

• Olkoon Mestari suosiollinen
    • Profiili
« Vastaus #6 : Heinäkuu 21, 2014, 16:02:22 »
Vastasin kyllä.
This game is not real - you are.