Kirjoittaja Aihe: Hei kaikki! Uusi pelinjohtaja uusine pelaajineen tarvitsee veteraanien apua.  (Luettu 1714 kertaa)

Poissa majis

• Liked: 0
    • Profiili
Hei,
Eli siis en ole ikinä pelannut saatikka sitten johtanut larppia. Olen kuitenkin innokas lauta -ja roolipelien harrastaja. Pelaajakandidaatitkaan eivät ole kyseistä taiteenlajia pelanneet (yhtä lukuun ottamatta) ja suurelle osalle myös muut vastaavantyyppiset nörttipuuhastelut ovat vielä kovin tuntemattomia.

Koska pelaajista löytyy paljon myös ihmisiä, jotka eivät ole sitä boffausfantasialarppausporukkaa, johon en itsekään ajattele lukeutuvani, olisi haussa joku illallisseurustelu -tyylinen larppi. Tähän asti olen törmännyt For the Honour of the Family -nimiseen larppiin johon olen kovasti mieltynyt.

Ennenkuin hyppään suoraan pelinjohtajaksi haluaisinkin kysyä teiltä jo larpanneilta mielipiteitä suurpiirteisiä ohjeita uudelle pelinjohtajalle ja kenties parempia ehdotuksia scenaarioksi.

Peliporukkaamme kuuluu noin 8-13 hyvinkin erilaista ihmistä joista hieman alle 2/3 miehiä. Ryhmästä löytyy myös muutama pari.

Kiitokset etukäteen.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2014, 18:58:31 kirjoittanut majis »

Poissa Indust

• Profiili
Valmiita pelejä kenen tahansa johdettaviksi on valitettavan vähän tarjolla, sillä useimmat pelintekijät ovat melkoisen omistushaluisia itse kirjoittamiensa pelien suhteen (minä mukaanlukien). Tuo linkittämäsi peli on oikein kelvollinen ja ihan hyvin ohjeistettu, että siitä vaan kokeilemaan, miten pelaaminen sujuu.

Varsinaisesta pelinjohtamisesta on vähän vaikeaa antaa ohjeita, sillä se on pelikohtaista. Pelinjohtajan pitäisi antaa pelin vaan kulkea, mutta silloin kun peli asettuu jonkin merkittävän tapauksen (tässä tapauksessa tuo äänestys) ympärille, pelinjohtajan pitää toki tietää, milloin tilanne ratkeaa. Jos homma pysähtyy, pelinjohtaja voi hahmossaan yrittää vauhdittaa asioita, kuten tässä tapauksessa vaatia äänestystä alkamaan tai ehkä mahdollisesti esittää syytöksiä murhaan liittyen muita hahmoja kohtaan. Mutta varovainen pitää olla ja ennemmin pyrkiä odottamaan, että tapahtumat etenevät omalla painollaan mahdollisimman pitkälle.

Poissa Kuusikeiju

• RST
  • Liked: 7
    • Profiili
Forge & Illusionin sivuilta löytyy ainakin pelipaketti Haarniskoitu leijona, jossa on valmis illallislarppi Lauantaiseura. Täällä.
https://www.forgeandillusion.net/gamelibrary/

Joskus 2006 kävin pelaamassa Katja Inhilän kirjoittaman mainion illallislarpin Kesä jota ei ollut. Pelistä tuotettuja tiivistelmiä ei enää löytynytkään pikahaulla netistä, mutta tuossa on nopeasti keskeinen idea:
http://iili.suddenlaunch3.com/index.cgi?board=Larp&action=print&num=1236537905
Pelihahmoina olivat Byronin lisäksi Mary Shelley, Percy Shelley, Matthew "Monk" Lewis, Polidori ja Claire Clairmont.

Molemmissa peleissä draama lähtee vahvasti hahmoista, kun he koittavat kilvan todistaa kykyjään puhumalla tai lukemalla, jälkimmäisessä vielä romanttiset kiistat kärjistävät tilannetta.

Lupus in Tabula on kanssa seurapeli, jonka voi viedä helposti larppimaiseen suuntaan jos tahtoo aloittaa pehmeällä laskulla.

Uusia Roudan maa -roolipelejä saa minulta
hintaan 42 (laita yksityisviestiä)

Poissa Nephilim

• Olkoon Mestari suosiollinen
    • Profiili
Itse pelasin tätä nuorempana paljon. Pääpaino peleissä on sosiaalisessa kanssakäymisessä ja vallasta kamppailussa.:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mind%27s_Eye_Theatre
This game is not real - you are.